Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě
RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví (reklama a sponzoring na zdrav.prostř., mimo R a TV) Státní rostlinolékařská správa (přípravky na ochranu rostlin, mimo reklamu a sponzoring v R a TV) Ústav pro státní kontrolu veterinárních biopreparátů a léčiv Úřad pro ochranu osobních údajů (pro nevyžádanou reklamu ( y) Celní úřady (hazardní hry) Krajské živnostenské úřady příslušné podle sídla nebo bydliště odp. osoby v ostatních případech
2
Zakázané formy reklamy
Reklama na zboží, služby aj. v rozporu s právními předpisy (např. padělané zboží) Dodávání vzorků humánních léčiv, podpora předepisování léků včetně sponzoringu (+§5a) Reklama typu nekalé obchodní praktiky Podprahová reklama Skrytá reklama Reklama klamavá Spam – šíření nevyžádané reklamy
3
Další regulace reklamy
Dobré mravy – reklama nesmí: nesmí napadat náboženské nebo národní cítění ohrožovat obecně nepřijatelným způsobem mravnost obsahovat diskriminaci z důvodů rasy, pohlaví nebo národnosti snižovat lidskou důstojnost obsahovat prvky pornografie a násilí obsahovat motivy strachu napadat politické přesvědčení
4
Regulované reklamy jsou:
Reklamy uvádějící zvláštní nabídku R. cílené na osoby nezletilé a mladistvé R. na potraviny a kojeneckou výživu R. na léky, léčivové přípravky a zdravotnické prostředky R. na zbraně a střelivo R. na alkohol a alkoholické nápoje R. na cigarety a tabákové výrobky R. na pohřební služby R. srovnávací
5
http://www.rrtv.cz/cz/static/cim-se- ridime/stavajici-pravni-predpisy/pdf/40- 1995.pdf
Září 2017
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.