Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDavid Bláha
2
Segmentace trhu
3
Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na segmenty – skupiny zákazníků se společnými potřebami
4
Diferencovaný marketing – cílený , založený na segmentaci trhu
Nediferencovaný marketing – zaměřuje se na všechny zákazníky, nerozlišuje je 1. masový – firma hromadně vyrábí jeden výrobek 2. variantní – firma vyrábí výrobky v různém provedení, ale nabízí je všem zákazníkům stejným způsobem
5
Přínosy segmentace možnost rozlišit potřeby zákazníků
možnost nabídnout výrobek na míru a lépe uspokojit potřeby zákazníků pružnější reakce na změny v poptávce získání konkurenční výhody, odlišení výrobků objevení podnikatelské příležitosti účelnější investice
6
Hlediska segmentace geografická – regiony, města, vesnice…
demografická – věk, pohlaví, vzdělání… ekonomická – příjmy, úspory, zadluženost psychologická – temperament, vztah k výrobku… sociální – životní styl, sociální vrstvy
7
Průběh segmentace Fáze průzkumu Fáze analytická Fáze profilování
Shromažďování údajů o zákaznících, jejich potřebách a vztahu k produktu Fáze průzkumu Statistické zpracování sebraných údajů, výběr profilujících parametrů Fáze analytická Vytvoření segmentů a definování jejich vlastností a parametrů Fáze profilování
8
Hodnocení segmentu Velikost Finanční potenciál Předpoklady růstu
Konkurence
9
Stanovení pozice produktu
navazuje na segmentaci trhu firma tím sděluje segmentu zákazníků, že je pro ně připraven výrobek na míru je vyjádřena cenou, vlastnostmi produktu, výhodami…
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.