Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVlasta Hájková
1
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29
2
Jak se cítí turista, který navštíví: Středozemní moře Baltské moře Karibské moře Severní ledový oceán Co všechno si musí na svou cestu přibalit do kufru?
3
Středozemní moře Baltské moře Karibské moře Severní ledový oceán ideální místo na dovolenou celoročně zamrzlé moře celý rok je zde teplo celý rok je zde mráz, zima moře je teplé v moři se nedá koupat
4
Úvaha Středozemní moře Baltské moře Karibské moře Severní ledový oceán
Jak se zde cítí bruslař Jak se zde cítí dívka v zimním oblečení? v plavkách?
5
bruslař – bude se potit v teplém oblečení nemůže bruslit, nemá led sundá oblečení a může dovádět v moři dívka v plavkách – bude jí velká zima nemůže plavat, moře je zamrzlé dostane rýmu, kašel, horečku
6
Co je horko a co je zima? Je to vyjádření stavu tělesa, pro který používáme název fyzikální veličiny TEPLOTA označení t jednotka ⁰C Celsiův stupeň (stupeň Celsia) Celsiova stupnice 0 ⁰C teplota tajícího ledu 100 ⁰C bod varu vody
7
Jak zjistíme teplotu tělesa
Jak zjistíme teplotu tělesa? přístrojem, který se nazývá TEPLOMĚR Typy teploměrů: rtuťový lihový bimetalový V současnosti je oblíbený digitální teploměr
8
Kde všude potřebujeme znát údaj o teplotě tělesa
Kde všude potřebujeme znát údaj o teplotě tělesa? Počasí – teplota vzduchu Člověk – teplota těla (mám horečku?) Zvířata – mají teplotu těla vyšší než člověk a přitom nejsou nemocní Vaření, pečení – teplota na sporáku, v troubě ….
9
Praktický úkol měření teploty vody digitálním teploměrem
Žáci se rozdělí do 4 skupin. Postup práce: kádinku umístíme nad plamen lihového kahanu, vlijeme do ní 100 ml studené vody a zapíšeme její počáteční hodnotu. Poté zapálíme kahan, poznačíme si čas a začneme vodu zahřívat. Po 1 minutě měříme teplotu vody, zaznačíme včetně času. Jakmile voda dostoupí do hodnoty 30 ⁰C, kahan uhasíme, vodu vylijeme, pracoviště uklidíme. Naměřené hodnoty zaneseme do grafu.
10
DÚ Změř si doma teplotu těla: - pod paží - v ústech
a porovnej, která hodnota je vyšší?
11
ODKAZY RAUNER, Karel, Václav HAVEL, Gerhard HOFER, Josef KEPKA, Jitka PROKŠOVÁ a Miroslav RANDA. FYZIKA Plzeň: FRAUS, ISBN Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
12
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: TEPLOTA Autor: Ing. Pavlína Ptáčková Vytvořeno: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Látky a tělesa Téma: TEPLOTA Pomůcky: Interaktivní tabule, počítač, nosič flash, digitální teploměr – 4 ks Anotace: Vzdělávací materiál je určen k výkladu učiva o fyzikálních jednotkách. Součástí prezentace je samostatný úkol, který slouží žákům k procvičení nového učiva. Na závěr je uvedeno správné řešení.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.