Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Bc. Magdalena Zábranská magdalena.zabranska@kraj-lbc.cz
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2012 Bc. Magdalena Zábranská
2
Procesy schvalování DZ Libereckého kraje 2012
– zaslání návrhu DZ ke schválení MŠMT – ukončení připomínkového řízení z MŠMT prosinec 2011 – výzva k veřejnému připomínkování návrhu DZ LK – ukončení veřejného připomínkování DZ LK leden 2012 – zpracování došlých připomínek OŠMTS KÚ LK – veřejné vypořádání připomínek – projednáno výborem pro výchovu, vzdělávání, zaměstnanost a sport LK – schváleno Zastupitelstvem LK, usnesení č.89/12/ZK Dlouhodobý záměr schválen na období 4 let (2012 – 2016)
3
Připomínkové řízení k DZ LK 2012
1.Připomínky MŠMT Celkem 28 připomínek většina formálního charakteru doplněna kapitola souhrn přijatých opatření 2. Veřejné připomínky Celkový počet připomínkujících 15 Počet připomínek celkem 80 Nejvíce připomínek v oblastech: 1. gymnaziální vzdělávání 2. oblast speciálního školství 3. odborné vzdělávání
4
Hlavní priority DZ LK 2012 1. zvyšování efektivity vzdělávání
Hlavní priority DZ LK 2012 1. zvyšování efektivity vzdělávání zajištění odpovídajících kapacit s ohledem na demografický vývoj zajištění ekonomické stability školských subjektů zajištění dostatečné a prostupné oborové nabídky s návazností na lepší uplatnitelnost absolventů na trhu práce 2. zvyšování kvality vzdělávání naplňování cílů kurikulární reformy na všech stupních vzdělávání zavádění evaluačních mechanismů podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků spolupráce se sociálními partnery (otevřenost školy, spolupráce se zaměstnavateli atd.) 3. podpora rovných příležitostí ke vzdělávání a poradenského systému zlepšení kvality a efektivity vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci finančních limitů veřejných prostředků podpora integrace a inkluze na všech stupních vzdělávání vytvoření koncepce péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji
5
Koncepce vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Priorita podpora rovných příležitostí ke vzdělávání a poradenského systému Koncepce vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Hlavní témata poradenská pracoviště (PPP, SPC) výkaznictví podpora integrace a inkluzivního vzdělávání potřeba pedagogických asistentů péče o nadané žáky snížení odkladů povinné školní docházky vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním možnosti zaměstnanosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a následná péče
6
Graf 2.5.8 Počty žáků ve všech školách ve školním roce 2010/2011
Priorita podpora rovných příležitostí ke vzdělávání a poradenského systému Graf Počty žáků ve všech školách ve školním roce 2010/2011 2009/ /2011 klienti PPP klienti SPC
7
Kriteria a zásady rozvoje vzdělávací soustavy
Kriteria a zásady rozvoje vzdělávací soustavy Všeobecná kriteria kapacita škol musí reagovat na změnu požadavků ve vzdělávání a demografický vývoj budou podporovány optimalizační kroky vedoucí k lepšímu využití stávajících kapacit škol souhlasné stanovisko bude vázáno na podmínku utlumení kapacity v jiné odpovídající škole či oboru na všech stupních vzdělávání bude kraj usilovat o přiblížení se celostátnímu průměru na jednoho učitele a počtu žáků ve třídě
8
Kriteria a zásady rozvoje – předškolní vzdělávání
podporovat aktivity vedoucí ke snížení odkladů povinné školní docházky k předškolnímu vzdělávání přijímat především děti ve věku od 3 do 6 let
9
Kriteria a zásady rozvoje – základní vzdělávání
žádosti o navýšení kapacit ZŠ bude kraj individuálně posuzovat, v souladu s demografickým vývojem v dané oblasti podporovat snahy zřizovatelů vedoucí k vytváření ekonomicky stabilních škol snížit podíl počtu žáků odcházejících ze ZŠ do víceletých gymnázií na 5 %
10
Kriteria a zásady rozvoje –střední vzdělávání
Zvýšit podíl počtu nově přijatých žáků všeobecného středního vzdělávání k hodnotě 25 – 30 % (nyní 22%). Snížit podíl počtu žáků odcházejících ze ZŠ do víceletých gymnázií na 5% (nyní 9,8 %).
11
Kriteria a zásady rozvoje –střední vzdělávání
Poměr mezi všeobecným a odborným středním vzděláváním přiblížit hodnotě 25 – 30 % : 70 – 75 % celkového počtu žáků. Udržet současný stav podílu počtu nově přijatých žáků v odborném středním vzdělávání s maturitní zkouškou na hodnotě 38 – 45% (nyní 40,75 %). Udržet současný stav podílu počtu nově přijatých žáků ve středním vzdělávání s výučním listem tak, aby neklesl pod 30 % (nyní 36,5 %). Snížit podíl počtu nově přijatých žáků do nástavbového studia denní forma studia k hodnotě 20%, všechny formy studia k hodnotě 40%.
12
Kriteria a zásady rozvoje –zájmové vzdělávání
Umožnit, aby se vzdělávání v ZUŠ mohlo účastnit maximálně 22% žáků základního vzdělávání. Umožnit, aby se zájmového vzdělávání ve školní družině mohlo účastnit 45 % žáků prvního stupně.
13
Výroční zpráva o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy v Libereckém kraji za školní rok 2010/2011
Zpracovávána každoročně (vyhláška č.15/2005 Sb.) V Zastupitelstvu LK projednána , usnesení č.91/12/ZK VZ – shrnuje data za období posledních 3 let (školní roky 2008/2009 – 20010/2011) Popisuje stav a vývoj jednotlivých segmentů Shrnuje tyto informace v kapitole 6 ve vazbě na plnění DZ Dlouhodobý záměr vzdělávání Libereckého kraje 2012 i Výroční zpráva o rozvoji vzdělávací soustavy za školní rok je zveřejněna na
14
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.