Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Psychologie reklama
2
Reklama Konkrétní forma propagace zboží zaměřená na jeho přímé doporučování se nazývá reklama. Jde o opakovaně uplatňovanou propagaci Měla by se opakovat 5x i vícekrát Nadbytečné opakováním můžete docílit opaku
3
Neúspěch reklamy Samotným výrobkem Nedostatečnou reklamou
Nevhodným způsobem prezentace Špatně zvolenými adresáty Příliš vysokou frekvencí opakování
4
Reklamní prostředky A) placená reklama Televize Rozhlas Denní tisk
Časopis Obchodních nebo průmyslových adresátů Plakátových ploch a billboardů
5
B) propagace poštou Osobních dopisů Oběžníků o novinkách, brožur a letáků Kupóny umožňujících získat zdarma vzorek určitého zboží
6
c)Styk s veřejností Zprávy pro tisk
Články v zábavných i odborných časopisech Přednášky Interview Sponzorování veřejných událostí Semináře, členství v klubech
7
D) telefonní marketing
Přímí Zodpovídání dotazování Reakce na stížnosti Servisní služby
8
E) speciální reklama Reklamní materiály a vzorky Kalendáře, diáře, klíčenky a jiné drobnosti Netradiční formy – plakáty, letáky, chodící figuríny, dopravní prostředky…..
9
Za nejdostupnější formu reklamy lze považovat inzerát v denním tisku.
Nejvýhodnější se jeví inzerát v časopise pokud ho pravděpodobně čtou potencionální zákazníci.
10
Důležitou složkou reklamy je především způsob, jak pobídnout zákazníky k očekávané reakci.
Účinnost reklamy se zpravidla zesiluje termínovanost Náznak možného nedostatku Slíbená sleva nebo drobný dárek Slosování slevy
11
Psychologické výzkumy
Častěji se čtou titulky inzerátů než jejich text Čtyřikrát více lidí čte inzeráty slibující nějakou výhodu v záhlaví Delší záhlaví ( titulky) se čtou častěji než kratší Uvedení ceny se dobře pamatuje
12
Delší inzeráty bývají úspěšnější, jsou – li také obsažnější
Ilustrace činí inzerát přitažlivějším Texty vysázené velkými písmeny odrazují od čtení Procento lidí, kteří přečtou celý inzerát, bývá velmi nízké Lidé hledají v inzerátu fakta, ne obecné fráze
13
Reklama zasahuje především emociální a motivační stránky osobnosti
Mnohdy se pracuje s apely vyjadřující porovnávání různých druhů zboží s důrazem na stupňování kvality či účinků ( prací prášky, čistící prostředky…) účinnou formou reklamy je i obalová technika
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.