Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPeter Patrik Macháček
1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Podniková identita Číslo materiálu: VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_13/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.
2
Anotace Podniková identita a vztahy s veřejností
Podniková identita jako výraz organické jednoty podniku v konkurenčním boji a současně jako hodnota, zvyšující tržní hodnotu firmy. Vztahy s veřejností jako výraz odpovědnosti podniku a jako komunikační prostředek.
3
Podniková identita a vztahy s veřejností
Aneb: Vaše tvář na veřejnosti. Podniková kultura (CC) je způsob, jakým podnik „uvnitř“ funguje, jak drží pohromadě. Podniková identita je naopak jeho prezentace na veřejnosti.
4
Proč je důležitá podniková identita
Cílem podnikové identity je prezentovat jedinečnost a nezaměnitelnost podniku na veřejnosti. Důvody jsou zejména tržní: snažíme se upoutat zákazníka a ponechat si jej. Důvody jsou také personální: potřebujeme kvalitní, spolehlivé a nadšené zaměstnance.
5
Základním projevem PI jsou Vztahy s veřejností
Vztahy s veřejností (Public Relations) jsou techniky, pomocí nich podnik komunikuje s veřejností a je záležitostí profesionality podnikového managementu, aby získával sympatie veřejnosti na svoji stranu. Osobnost tiskového mluvčího určitě znáte…
6
Vztahy s veřejností mají dvě formy:
a) Vnitřní: vztahy k vlastním zaměstnancům: jsou velmi důležité: jde o informovanost vlastních zaměstnanců, získání aktivní vazby (hodnocení), přípravu na budoucí rozvoj firmy, sběr nápadů (zlepšovatelské hnutí) – i Vy se chcete cítit ve firmě důležití a potřební !
7
b) Vnější: je to orientace podniku směrem „ven“ a znamená zejména:
komunikace s dodavateli a zákazníky účelové kampaně s určitým cílem lobbysmus – zejména za věci veřejného prospěchu krizové komunikace a zvládání ohrožení veřejnosti (např. povodně) sponzoring (sportovní akce, školky, školy, postižení, charita)
8
Význam dobrých vztahů s veřejností
stávají se důležitým limitujícím faktorem podnikového rozvoje = to znamená podmínkou úspěchu u zákazníků podnik, který pečuje o svůj dobrý obraz na veřejnosti častěji: dostane např. snáze úvěr, přednost při koupi pozemku, uděleni stavebního povolení, státní dotaci…… Nebyl by to třeba návod i pro nás osobně ? Např….Nadace Terezy Maxové….?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.