Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Strategie regionu, obce
2
Strategický plán rozvoje
Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní plochy Zabezpečena posloupnost a návaznost Strategie dokument koordinační a indikativní 15-20let
3
Proč plánovat? Uvědomění si hlavních problémů a jejich priorit
Systematičnost v rozhodování Vyjednávání s investory Vyjednávání se subjekty ve městě Sumarizace informací o současném stavu
4
Kdy neplánovat Když: Nelze přijmout proces jako trvalou změnu řízení ve všech aspektech Proces nemá politickou podporu vedení obce Nelze zajistit aplikaci osobami s rozhodovací pravomocí na obci Nelze zajistit realizaci procesu
5
Jak na to? I. Kde jsme? III. Jak se tam dostaneme? II. Kde chceme být?
6
Zpracování strategického plánu
Optimálně zpracování vlastními silami Max.interní zapojení Externí vedení procesu Kompletní externí zpracování Výběr externího konzultanta: Reference a doporučení Kvalita nabídky
7
Vytvoření komise pro strategický rozvoj obce
Starosta, odborní pracovníci, zástupci velkých podniků, zástupci malého středního podnikání, kulturních organizací Místo stálé komunikace Nástrojem komunikace průzkum názorů občanů
8
Specifika: Přítomnost různých politických subjektů při formování strategie Hrozba změn vize při každé změně politické reprezentace Omezené zdroje
9
Klíčové části strategického plánu
1) Analýza vývoje a stavu území 2) Vize 3) Priority 4) Cíle 5) Opatření
10
Analýza SWOT Kde se obec nachází a kam směřuje
Základ pro vypracování strategie i vlastních rozvojových programů Nástroj informování interních a externích partnerů obce Analýza fyzických a přírodních podmínek města Analýza obyvatelstva Analýza ekonomiky města Analýza trhu práce Analýza infrastruktury obce Analýza podnikatelského prostředí
11
Vytvoření vize Zdravé prostředí Obec, kam občané Spíše přicházejí
Kde každý nalezne bydlení a slušný příjem Kde je dobrá komunikace Kulturní obec
12
Sběr údajů a analytická práce
Úsudková metoda Prognostické techniky Zkoumání nákladů Studie vzájemných závislostí Metody analýzy okolí Metody scénářů Analýza finanční situace obce Akční plány
13
Informace pro plán Interní údaje: softwarové informační systémy:radnice, ISMO, starosta, triada, radní Sekundární výzkum Primární výzkum
14
Priority Nejvýznamnější okruhy k řešení v daném území a časovém horizontu Směřují k uskutečnění vize Cíle Žádoucí stav, realistické Opatření Kroky k dosažení cílů, termín plnění, zodpovědná osoba,odhad nákladů, kontrola plnění
15
Komunikace s podniky Podnik by se měl aktivně zúčastňovat veřejného života, vstoupit do vypracování strategie Může pomoci při tvorbě značkové image Společná komunikační kampaň podniku a města
16
Zapojení obyvatel do vypracování strategie obce
Nezastupitelné místo občanů Rozvoj území Opírá se o místní informační systém
17
Způsoby komunikace s občany
Sdělovací prostředky Průzkumy veřejného mínění Oslovení cílových skupin
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.