Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Pracovní setkání s poskytovateli sociálních služeb v PK
Určeno pro příjemce dotace z dotačního titulu Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2016 (2017) – Plzeňský kraj (dále také „dle § 101a“) a dotačního titulu Podpora sociálních služeb v rámci individuálního projektu Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji 2016 – (dále také „IP“) Plzeň,
2
Nejčastější chyby ve vyúčtování - obecně
použití nesprávné verze formulářů (především u služeb financovaných z „IP“) nebo formulářů z roku 2015 chybné údaje v „hlavičkách“ formulářů - název organizace, druh sociální služby, ID sociální služby, číslo Pověření SOHZ, číslo Smlouvy o poskytnutí účelové dotace chybějící jméno, podpis, razítko, datum zaokrouhlování: ve formulářích je zaokrouhlování nastaveno na 2 desetinná místa (vyplnit údaje zaokrouhlené na 2 desetinná místa) v případě, že formulář umožnuje zadat více desetinných míst (např. průměrná výše úvazků v Příloze č. 5), vyplnit na více desetinných míst
3
Nejčastější chyby ve vyúčtování – úvodní list
chybějící číslo Smlouvy o poskytnutí účelové dotace „dle § 101a“ zákona č. 108/2006 Sb. (především u služeb financovaných v 1. pololetí 2016 z dotace „dle § 101a“ a ve 2. pololetí z dotace „IP“ )
4
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 1
5
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 1
sloupec č. 1 „Převedeno na účet příjemce dotace ze strany PK k “ – chybně uvedena částka po případné vratce dotace v průběhu roku. Má být uvedena suma všech obdržených splátek dotace z dotačního titulu před případným vrácením dotace sloupec č. 2 „Vráceno v průběhu roku 2016 na účet PK“ – neuvedeny vratky dotace V případě služby financované v 1. pololetí 2016 z dotace „dle § 101a“ a ve 2. pololetí z dotace „IP“ vyplnit 2 řádky (1 služba, 1 ID, ale 2 Smlouvy o poskytnutí účelové dotace)
6
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 2
7
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 2 (příloha č
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 2 (příloha č. 2a u služeb financovaných z „IP“) příloha se vztahuje pouze k poskytnuté dotaci v rámci dotačního titulu „dle § 101a“ zákona č. 108/2006 Sb. sloupec "Konečná částka dotace vč. dofinancování poskytnutá PK“ nebylo zahrnuto dofinancování uvedené v dodatku ke Smlouvě nebyly odečteny vratky dotace v průběhu roku 2016 nebyla uvedena částka účelově vázaná na mzdy/platy a jejich navýšení sloupec „Požadavek na položkové čerpání dotace dle žádosti“ nebyly opsány údaje ze žádosti nebo byly opsány chybně
8
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 2 (příloha č
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 2 (příloha č. 2a u služeb financovaných z „IP“) sloupec "Položkové čerpání dotace po změněna schválené PK" – vyplnit jen v případě změn rozpočtu dotace, které byly schváleny Plzeňským krajem na základě písemné žádosti příjemce dotace (změny rozpočtu čerpání dotace, kdy dochází k navýšení některé z položek rozpočtu o více než 15 % původní hodnoty) vypočtená vratka dotace zaslána na jiný účet, než je uveden ve formuláři vypočtená vratka dotace zaslána z jiného účtu, než je uveden ve Smlouvě o poskytnutí účelové dotace
9
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 2b (pouze u služeb financovaných z „IP“)
10
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 2b (pouze u služeb financovaných z „IP“) příloha se vztahuje pouze k poskytnuté dotaci v rámci dotačního titulu Podpora soc. služeb v rámci „IP“ na období – obdobné chyby jako u formuláře 2a sloupec „Požadavek na položkové čerpání dotace dle žádosti“ - byl vyplněn rozpočet pouze za 2. polovinu roku 2016 a nikoli za celé období projektu, jak byl uveden v žádosti o dotaci
11
Nejčastější chyby ve vyúčtování
12
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 3
příloha se vztahuje k celkovým nákladům a výnosům soc. služby v rozsahu Pověření poskytováním SOHZ chybně zatříděné výnosy (např. veřejné zdroje v soukromých zdrojích) chybně uvedená výše dotace „dle § 101a“ – neponížená o případnou vratku dotace vypočtenou v příloze č. 2 neokomentované výnosy (především v kolonce „Jiné veřejné zdroje“ a „Jiné soukromé zdroje“) ve výnosech ze soukromých zdrojů chybně uvedeny výnosy z fakultativních činností
13
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 3
u tzv. bezúhradových služeb uváděny výnosy z úhrad od uživatelů služby nesoulad uvedených částek s údaji ve „Výsledovce“ (příloha č. 4) a v příloze č. 5 (Monitorovací ukazatele) chybně opsána výše vyrovnávací platby z Pověření SOHZ vypočtená vratka nadměrné VP zaslána na jiný účet, než je uveden ve formuláři vypočtená vratka nadměrné VP zaslána z jiného účtu, než je uveden ve Smlouvě o poskytnutí účelové dotace
14
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 4
sestava z účetního programu zahrnující náklady a výnosy sociální služby v členění dle analytických účtů – „Výsledovka“ v mnoha případech příloha zcela chyběla příloha nebyla orazítkovaná, podepsaná nebo byla bez identifikace k jaké službě patří „Výsledovka“ chybně zahrnovala kromě nákladů a výnosů za základní činnosti soc. služby, také náklady a výnosy za zdravotní péči, fakultativní služby, doplňkové služby „Výsledovka“ byla předložena pouze ve vztahu k dotaci
15
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 4
doloženo několik „Výsledovek“ za jednotlivá střediska (středisko = oddělené účetnictví nákladů a výnosů ve vztahu k dotaci) a nikoli jedna „Výsledovka“ dohromady za celou soc. službu zahrnující všechny náklady a výnosy sociální služby nejasné názvy (např. „JON-NP DSF DC“ nebo „ostatní“), zavádějící názvy (zdravotnický materiál přestože se jedná se o hygienický materiál = ochranné rukavice apod.) nebo chybějící názvy položek zaúčtování nákladů na potraviny do nákladů sociální služby, kde není poskytování stravy základní činností soc. služby doloženo zaúčtování pouze příjmů a výdajů roku 2016
16
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 5
17
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 5
příloha č. 5 se vztahuje k monitorovacím ukazatelům za celou sociální službu u tzv. „roztržených služeb“ financovaných z části z „IP“, na které jsou vydána 2 Pověření SOHZ, zde měly být vyplněny ukazatele za celou službu, nejen za část „IP“ (pokud nebyl ukazatel jasně pojmenován, jako „IP“ ukazatel) chybně vybraný list formuláře dle druhu sociální služby nesoulad s údaji ve „Výsledovce“ (např. kvůli zaokrouhlování) chybně vyplněné Celkové úvazky/Celkový počet lůžek (chybně uveden stav na konci roku, nikoli průměrná hodnota ukazatele za kalendářní rok 2016) nevyplněny některé ukazatele
18
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 5
ukazatel „Celkové úvazky všech pracovníků soc. služby“ uvedena vyšší hodnota úvazků než v Pověření SOHZ v případě tzv. roztržených „IP“ služeb nesouhlasil součet úvazků v „IP“ části služby a v „neIP“ části služby s celkovými úvazky za celou sociální službu v případě služeb financovaných z „IP“ byly v kolonce „Celkové úvazky všech pracovníků soc. služby“ chybně uvedeny pouze „IP“ úvazky a ukazatel „Pouze úvazky pracovníků části sociální služby, která není financována z Individuálního projektu“ nebyl vyplněn vůbec
19
Nejčastější chyby ve vyúčtování – příloha č. 5
„Průměrný základní měsíční platový tarif/mzda za všechny soc. pracovníky a pracovníky v soc. službách“ a „Průměrný měsíční plat/mzda za všechny pracovníky sociální služby“ zadaná hodnota nebyla průměrem na 1 pracovníka, ale hodnotou kumulovanou za všechny pracovníky (např Kč/měsíc) nebo naopak za částečný úvazek (1.300 Kč/měsíc) v sociální službě byl vyplněn jak ukazatel mezd, tak platů (v organizaci jsou dle právní subjektivity vypláceny buď pouze mzdy nebo pouze platy) „Úhrady od uživatelů za úkony základních činností, u kterých je stanovena maximální výše hodinové úhrady“ a „Celkový počet hodin setkání„ vyplněn ukazatel úhrady od uživatelů, ale nevykázán ukazatel počtu hodin setkání nebo naopak uveden nadhodnocený počet hodin přímé péče (neadekvátní k počtu úvazků)
20
Dokumentace dotačního titulu „dle § 101a“
Smlouva o poskytnutí účelové dotace Pověření poskytováním SOHZ Metodika pro poskytování dotací Zásady Plzeňského kraje k řízení o poskytnutí vyrovnávací platby Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Nařízení vlády č. 98/2015 ze dne 22. dubna 2015 o provedení § 101a zákona o sociálních službách (neuznatelné náklady) Vyhláška č. 505/2006 Sb. k provádění zákona o soc. službách (základní činnosti sociálních služeb) Dokument „Otázky a odpovědi“ s doplňujícími informacemi o dotačním titulu na webových stránkách Plzeňského kraje Zasílání aktualit z webových stránek Plzeňského kraje (vlevo dole „Přihlášení k odběru novinek“)
21
Dokumentace dotačního titulu „IP“
Smlouva o poskytnutí účelové dotace Pověření poskytováním SOHZ Zásady Plzeňského kraje k řízení o poskytnutí vyrovnávací platby Pravidla pro žadatele a příjemce dotačního programu Podmínky realizace individuálního projektu Zásady čerpání finančních prostředků v rámci dotačního programu Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Vyhláška č. 505/2006 Sb. k provádění zákona o soc. službách (základní činnosti sociálních služeb) Dokument „Otázky a odpovědi“ s doplňujícími informacemi o dotačním titulu na webových stránkách Plzeňského kraje Zasílání aktualit z webových stránek Plzeňského kraje (vlevo dole „Přihlášení k odběru novinek“)
22
Obecné informace Uzavírání dodatků k Pověření SOHZ
S ohledem na situace, kdy je nutné rozsah sociální služby přizpůsobit požadavkům ze strany klientů. Změny budou možné pouze v odůvodněných případech a pouze u údajů týkajících se územní působnosti (resp. okresů, ve kterých služba působí). V případě služeb financovaných z „IP“, které mají v Pověření uvedeny také cílové skupiny služby a věkové kategorie, budou dodatky uzavírány také z důvodu změny těchto údajů. Podmínkou je podání odůvodněné žádosti o změnu Pověření SOHZ. Žádost je možné podat třikrát do roka, a to k 31. 5., , Změna pak může nastat až k datu uvedenému v dodatku k Pověření SOHZ (nutné sladit uzavření dodatku k Pověření SOHZ s žádostí o změnu v registru sociálních služeb)!
23
Obecné informace Žádost o navýšení vyrovnávací platby
Řešeno v Zásadách Plzeňského kraje k řízení o poskytnutí vyrovnávací platby. Pouze výjimečně, pouze v odůvodněných případech. Písemná žádost – nutné její text předem konzultovat s odpovědnými pracovníky, řešit individuálně. Odůvodnění potřebnosti navýšení vyrovnávací platby na základě skutečných nákladů a výnosů roku, ve kterém je o zvýšení vyrovnávací platby žádáno. Bude uzavřen dodatek k Pověření SOHZ, dodatek ke Smlouvě o poskytnutí účelové dotace. Je třeba řešit s předstihem s ohledem na data jednání ZPK.
24
Obecné informace Povinnost hlášení obdržení finančních prostředků z veřejných zdrojů - splněna předložením vyúčtování, není nutné hlásit samostatně v průběhu roku (Smlouva: „Příjemce je povinen informovat Poskytovatele, že obdržel finanční prostředky z veřejných rozpočtů na shodný účel ... od jiného subjektu, a to nejpozději v termínu stanoveném pro vyúčtování Dotace“). Platí pro dotační titul „dle § 101a“ i dotační titul „IP“). Změna ve Smlouvě 2016/ hlášení změn údajů uvedených v žádosti lze nově zaslat em (viz Smlouva). Zatím platí pouze v dotačním titulu „dle § 101a“, obdobně plánujeme úpravu Smlouvy také pro „IP“. Hlášení změn rozpočtu čerpání dotace musí být i nadále zasláno písemně (podatelna, pošta, datová zpráva). Změny musí být nejprve schváleny ze strany PK a až poté prováděny příjemcem dotace.
25
Obecné informace Předávat informace o dotačních titulech (semináře, dokumentace k dotačnímu titulu jako jsou např. Smlouva, Metodika) také spolupracujícím osobám (účetní) a externím účetním firmám V případě, že Smlouva o poskytnutí dotace od jiného subjektu neobsahuje informace, že je dotace poskytována jako součást vyrovnávací platby (neobsahuje informaci, že Smlouvou je přistupováno k Pověření SOHZ), je i přesto dotace zahrnována do vyrovnávací platby (pokud je dotace poskytnuta na kapacitu sociální služby, tzn. lůžka/úvazky uvedené v Pověření SOHZ).
26
Platí pouze pro dotační titul „dle § 101a“
Žádost o převod dotace mezi sociálními službami Řešeno v Metodice pro poskytování dotací. Pouze v případě, že se jedná o pobytové služby a důvodem je přesun kapacity mezi službami způsobený zhoršením zdravotního, resp. duševního stavu klienta/klientů tak, že mu/jim nadále nemůže být poskytována původní sociální služba. Výše převáděných finančních prostředků bude vypočtena na základě výše poskytnuté dotace na lůžko/měsíc. Bude uzavřen dodatek k Pověření SOHZ vč. změny výše vyrovnávací platby, dodatek ke Smlouvě o poskytnutí účelové dotace. Je třeba řešit s předstihem s ohledem na data jednání ZPK.
27
Otázky a odpovědi Je povinností příjemce dotace vést podvojné účetnictví? Pokud ne, co vše je potřeba doložit k vyúčtování, pokud subjekt účtuje v jednoduchém účetnictví? Ano, povinností poskytovatele sociální služby, který byl v rámci Pověření SOHZ pověřen poskytováním služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ), je účtovat odděleně náklady a výnosy související s poskytováním základních činností sociální služby v rozsahu stanoveném v Pověření SOHZ. Při kontrole vyúčtování poskytnuté vyrovnávací platby je nutné porovnat výnosy a náklady věcně a časově související s obdobím od Není proto možné účtovat pouze o příjmech a výdajích sociální služby.
28
Otázky a odpovědi Jakým způsobem máme zohledňovat v účetnictví a ve vyúčtování vyrovnávací platby snížený (symbolický) nájem/výpůjčku jako formu veřejné podpory? !!!POZOR!!! Postupy uvedené v odpovědi na tento dotaz, které byly prezentovány na pracovním setkání s poskytovateli sociálních služeb konaném dne , jsou v současné době řešeny tak, aby Plzeňský kraj realizoval své dotační tituly v co největší shodě s ostatními kraji a také s ohledem na poskytovatele sociálních služeb. Proto existuje reálná možnost, že tato problematika bude v dotačních titulech Plzeňského kraje upravena jiným způsobem, než který je uveden dále.
29
Otázky a odpovědi Jakým způsobem máme zohledňovat v účetnictví a ve vyúčtování vyrovnávací platby snížený (symbolický) nájem/výpůjčku jako formu veřejné podpory? Za veřejnou podporu je považováno pouze zvýhodněné (symbolické) nájemné/výpůjčka poskytnutá veřejným subjektem. V účetnictví příjemce dotace se tato skutečnost nepromítne, poskytovatel sociální služby neúčtuje ve svém účetnictví o tržním nájemném, ale o skutečném zvýhodněném nájemném, neúčtuje ani o výnosu v podobě poskytnuté výhody. Příjemce dotace, který je pověřen poskytováním SOHZ, však musí vyčíslit peněžní rozdíl mezi tržním nájemným a skutečným zvýhodněným nájemným/výpůjčkou a tento (v účetnictví neexistující) „výnos“ zohlednit v kalkulaci přijaté vyrovnávací platby, tj. v kalkulaci přijatých finančních prostředků z veřejných zdrojů v souvislosti s kontrolou, zda nedošlo k poskytnutí nadměrné vyrovnávací platby.
30
Otázky a odpovědi Jakým způsobem máme zohledňovat v účetnictví a ve vyúčtování vyrovnávací platby snížený (symbolický) nájem/výpůjčku jako formu veřejné podpory? Kontrola nadměrné vyrovnávací platby ve vztahu ke zvýhodněnému nájmu či výpůjčce bude probíhat následujícím způsobem Při kontrole, zda nedošlo k poskytnutí nadměrné vyrovnávací platby tím, že výnosy z veřejných zdrojů překročily výši vyrovnávací platby stanovenou v pověření, bude výnos ze zvýhodněného nájemného/výpůjčky zahrnován do výnosů z veřejných zdrojů. Při kontrole, zda nedošlo k poskytnutí nadměrné vyrovnávací platby tím, že celkové výnosy na základní činnosti sociální služby překročily celkové náklady na základní činnosti sociální služby (náklady vs. výnosy), nebude výnos ze zvýhodněného nájemného/výpůjčky zahrnován do výnosů z veřejných zdrojů.
31
Otázky a odpovědi Jak má vypadat vnitřní směrnice na rozúčtování nákladů společných pro více služeb? Ve vnitřní směrnici (vnitřním předpisu) musí být upraven postup účtování nákladů společných pro více služeb, a to na základě předem stanoveného poměru. Stanovený poměr musí být organizace schopna si obhájit, tzn. musí být stanoven na základě konkrétních logických parametrů (m2 podlahové plochy, úvazků pracovníků v jednotlivých službách apod. dle druhu nákladu). Způsob stanovení poměrů rozúčtování musí být rovněž uveden ve vnitřním předpisu. Postupem uvedeným ve vnitřním předpisu, který musí být zpracován předem a dostupný případné kontrole, je poskytovatel povinen o nákladech služby během roku účtovat.
32
Otázky a odpovědi Jak má vypadat vnitřní směrnice na rozúčtování nákladů společných pro více služeb? V zájmu zajištění věrného a poctivého obrazu účetnictví, s ohledem na přehlednost a zajištění určité míry přesnosti, lze účtovat o nákladech společných pro více služeb nikoli v okamžiku uskutečnění účetního případu, ale čtvrtletně. Tzn., že poskytovatel bude mít náklady společné pro více služeb účtovány na zvláštním účetním středisku (nazvaném např. Ředitelství) a nejpozději do 25. dne následujícího měsíce po ukončení předchozího čtvrtletí dojde k jejich rozúčtování do účetních středisek jednotlivých sociálních služeb. Ve vnitřním předpisu lze také zohlednit možnost na konci roku přeúčtovat náklady, které byly v průběhu roku rozúčtovány do sociálních služeb, dle skutečně zjištěných hodnot nastavených parametrů rozúčtování.
33
Otázky a odpovědi Dodržení max. počtu 40 hodin vzdělávání stanovených v Pověření SOHZ u tzv. roztržených služeb - lze počítat 40 hod na každou část služby, nebo je max. 40 hod myšleno na celou službu? Maximální rozsah dalšího vzdělávání je v Pověření stanoven na pracovníka/40h/rok. V případě tzv. „roztržené služby“ financované z „IP“, na kterou byla vydána dvě Pověření, budou hodiny vzdělávání daného pracovníka sledovány za celou sociální službu, tj. na 1 pracovníka/1 sociální služba/max. 40h/rok). Náklady související se vzděláváním musí být rozúčtovány do obou částí sociální služby dle úvazků pracovníka v každé části služby.
34
Otázky a odpovědi Kolik hodin vzdělávání je možné poskytnout pracovníkům s rozděleným úvazkem na sociálního pracovníka (SP) a pracovníka v sociálních službách (PSS)? Dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách je poskytovatel sociální služby povinen zajistit každému sociálnímu pracovníkovi a každému pracovníkovi v sociálních službách další vzdělávání v rozsahu min. 24h/rok. Na každou ze dvou pracovních pozic SP a PSS jednoho pracovníka lze tedy poskytnout další vzdělávání v rozsahu max. 40h/rok. Tzn. 1 pracovník s rozděleným úvazkem na SP a PSS = 80h/rok dalšího vzdělávání, respektive 2x 40h/rok dalšího vzdělávání.
35
Otázky a odpovědi Kolik hodin dalšího vzdělávání je možné poskytnout pracovníkům, kteří nastoupí v průběhu roku? Pokud pracovní poměr sociálního pracovníka u téhož zaměstnavatele netrvá celý kalendářní rok, činí minimální rozsah dalšího vzdělávání jednu dvanáctinu ze zákonem stanovených 24h/rok za každý kalendářní měsíc trvání pracovního poměru. Povinnost zabezpečení dalšího vzdělávání se nevztahuje na zaměstnance ve zkušební době. Maximální rozsah dalšího vzdělávání dle Pověření SOHZ tedy činí jednu dvanáctinu ze 40h/rok za každý kalendářní měsíc trvání pracovního poměru. Nezapočítává se zkušební doba.
36
Otázky a odpovědi Lze hradit pracovníkům kvalifikační kurz?
Absolvování kvalifikačního kurzu pracovníka v sociálních službách je ze zákona povinné do 18 měsíců ode dne jeho nástupu do zaměstnání. Náklady na tento akreditovaný kvalifikační kurz jsou uznatelným nákladem. Uznatelným nákladem jsou i mzdové náklady pracovníka, který v pracovní době navštěvuje zákonem stanovený akreditovaný kvalifikační kurz. Počet hodin kvalifikačního kurzu se nezapočítává do hodin dalšího vzdělávání.
37
Otázky a odpovědi Je možná změna pravidel týkající se přesunů mezi položkami v rozpočtu čerpání dotace, konkrétně umožnění přesunu mezi položkami bez limitu 15 % např. v rámci provozních nákladů? Plzeňský kraj neuvažuje o změně tohoto pravidla. Do jakého termínu musí přeposlat zřizovatel finanční prostředky dotace poskytovateli sociální služby v případě, kdy jsou dle zákona finanční prostředky dotace zasílané prostřednictvím bankovního účtu zřizovatele? Zřizovatel souhlasil s poukázáním dotace prostřednictvím svého bankovního účtu (v souladu s § 28 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů) v příloze žádosti o dotaci - „Prohlášení zřizovatele příspěvkové organizace“. Pravidla dotačního titulu neupravují termín, do kdy musí dojít k převodu dotace od zřizovatele příspěvkové organizaci.
38
Otázky a odpovědi Když se v pečovatelské službě počítají úvazky (např. při podávání žádosti), na kolik desetinných míst je hodnota zaokrouhlena? Zaokrouhluje se každý úvazek zvlášť nebo až konečný součet? Úvazky pracovníků sociální služby uvedené v žádosti jsou nejprve sečteny a výsledná hodnota je zaokrouhlena na 2 desetinná místa (platí pro dotační řízení na rok 2017). U pečovatelské služby je sledováno dodržení výše úvazků uvedených v Pověření SOHZ. Jak postupovat v případě, že pečovatelka dlouhodobě onemocní a musí být přijat nový zaměstnanec na zástup (touto situací se úvazky v daném roce znatelně navýší)? Poskytovatel sociální služby nebude vykazovat úvazky zaměstnanců pobírajících rodičovský příspěvek, peněžitou pomoc v mateřství nebo dlouhodobě nemocných v případě, že za tyto zaměstnance byli přijati noví zaměstnanci, bude vykazovat pouze úvazky za zaměstnance, kteří skutečně vykonávají práci.
39
Otázky a odpovědi Jak máme účtovat o nákladech na dům s pečovatelskou službou? Celkové náklady organizace na dům s pečovatelskou službou zahrnují kromě nákladů pečovatelské služby také další náklady, které nesouvisí s poskytování pečovatelské služby (např. společné režijní náklady domu). Tyto náklady musí být v předem stanoveném poměru rozúčtovány, nesmí být v celém objemu účtovány do nákladů pečovatelské služby. Je povinností příjemce dotace průběžně zaúčtovat doklady? Ano, povinností příjemce dotace je zaúčtovat doklady průběžně v okamžiku uskutečnění účetního případu (splnění dodávky, vzniku závazku nebo dluhu, platbě závazku nebo dluhu atp.).
40
Otázky a odpovědi Jak mají příjemci dotace navýšit mzdy (částka k navýšení mezd určená ve Smlouvě o poskytnutí účelové dotace), když je každoročně vypočítána nižší vyrovnávací platba? Přestože je dotace z dotačního titulu „dle § 101a“ stejná jako v předchozím roce, je zde omezeni vyrovnávací platbou, takže každý další rok disponují poskytovatelé nižší částkou výnosů? Výše vyrovnávací platby je vypočítávána na základě analýzy nákladů a výnosů sociálních služeb v Plzeňském kraji, která vychází z údajů předkládaných příjemci dotace v rámci přílohy č. 5 vyúčtování. Protože se jedná o průměrné hodnoty, je možné, že pro některou ze služeb bude takto stanovená vyrovnávací platba nižší, než je skutečně potřeba. Poskytovatel může v takovém případě požádat o navýšení vyrovnávací platby.
41
Otázky a odpovědi k dotačnímu titulu „dle § 101a“
Jakým způsobem je při hodnocení žádosti o dotaci z dotačního titulu „dle § 101a“ vypočítán podíl 10% kofinancování sociální služby, který je žadatel (příspěvková organizace PK) povinen financovat z jiných zdrojů než z dotace? Jako 10% podíl kofinancování je při hodnocení žádostí příspěvkových organizací PK kraje brán příspěvek zřizovatele, který není poskytován v rámci dotačního řízení „dle § 101a“ (tj. všechny ostatní příspěvky zřizovatele určené na financování základních činností sociální služby). Povinný 10% podíl kofinancování služby je vypočítán jako 10 % z celkových plánovaných nákladů sociální služby (nikoli pouze z výše požadavku na dotaci) v žádosti po odečtení případných nákladů nesouvisejících s poskytováním základních činností sociální služby (např. mezd zdravotnických pracovníků).
42
Problematika rozvoje sociálních služeb v Plzeňském kraji (Mgr
Problematika rozvoje sociálních služeb v Plzeňském kraji (Mgr. Michal Vacátko) Jak je reálně plánována krajská síť sociálních služeb (resp. Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb)? Jak jsou zjišťovány potřeby osob? Jaké analýzy a data k potřebnosti služeb má krajský úřad k dispozici? Bude možné registrovat a následně podpořit nové sociální služby z dotačního titulu „dle § 101a“ (zařazení nové služby do SPRSS, vydání Pověření SOHZ, financování z dotačního titulu)? Jaké změny v oblasti rozvoje sociálních služeb lze očekávat? Jak budou změny souviset s poskytováním dotací?
43
Zpracovala: Mgr. Magdaléna Uzlíková Oddělení správní a realizace projektů Odbor sociálních věcí Krajský úřad Plzeňského kraje tel.:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.