Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_12_VÝZNAM OVZDUŠÍ, VODSTVA, PŮD, ROSTLINSTVA A ŽIVOČIŠSTVA NA ZEMI Téma: ROZMANITOST PŘÍRODY Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
2
Autor Mgr. Renáta Jehličková Vytvořeno dne 8. dubna 2012 Odpilotováno dne 24. května 2012 ve třídě IV.B Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací obor Přírodověda Tematický okruh Rozmanitost přírody Téma Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi Klíčová slova ovzduší, vodstvo, půdy, rostlinstvo, živočišstvo, organismy, ulity, počasí, podnebí, klima, globální oteplování, oxid uhličitý, ledovce
3
Význam vodstva a ovzduší
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi existuje vzájemná vazba mezi živou a neživou složkou přírody Ovzduší: chrání organismy před škodlivým zářením poskytuje kyslík k dýchání a oxid uhličitý k fotosyntéze brání úniku tepla z povrchu Země do vesmíru Vodstvo: poskytuje vodu (životní potřeba organismů) tvoří životní prostředí pro množství organismů
4
Význam půd a organismů Půdy: umožňují růst suchozemských rostlin
jsou životním prostředím řady organismů Organismy: díky činnosti rostlin vzniká kyslík to umožnilo existenci živočichů umožnily a urychlily vznik půd a též některých hornin (vápenec) ulity mořských
5
Podnebí a počasí, globální oteplování
Rozdíl mezi podnebím a počasím: - počasí – jak je venku právě teď podnebí – dlouhodobý a stálý řád změn počasí v určité oblastí (klima) alpské klima alpský ledovec Globální oteplování (globální klimatické změny): patrně je vyvoláno zvyšováním podílu některých plynů v atmosféře (hlavně oxidu uhličitého) sluneční záření se neodráží od Země a ohřívá spodní atmosféru zvyšuje se tak teplota na Zemi (riziko tání ledovců)
6
Význam přírodnin Odpovězte na otázky: Jaký význam na Zemi má ovzduší? Jaký význam na Zemi má vodstvo? Jaký význam na Zemi mají půdy? Jaký význam na Zemi mají organismy (rostliny a živočichové)? Co by se stalo, kdyby na Zemi zmizela některá ze složek přírody? Jaký je rozdíl mezi počasím a podnebím? Jaké podnebí máme u nás? Co je pro ně typické? Co je to globální oteplování a čím je patrně způsobeno? Jaký následek by mělo roztátí arktických ledovců?
7
Mgr. Renáta Jehličková 8. dubna 2012 Určeno pro 4.ročník
ANOTACE Výklad Popis významu jednotlivých složek přírody pro život na Zemi Vysvětlení rozdílu mezi počasím a podnebím Seznámení s pojmem globální oteplování a jeho možných příčin i důsledků Praktické činnosti – odpovědi na otázky jako kontrola zapamatování si učiva
8
Použité zdroje Obrázky a webové stránky z internetu na hypertextových odkazech. Prezentace obsahuje animace. Výukový materiál doplňující učebnici: Dančák, Martin, Mgr., PhD.: Rozmanitost přírody: Člověk a jeho svět. Učebnice pro 4.a 5. ročník základní školy. Prodos spol. s. r. o., pedagogické nakladatelství. Kollárovo nám. 7, Olomouc, Modrá řada učebnic. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.