Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV: VY_32_INOVACE_08C_01_multimedia_uvod TEMA: Multimédia a grafika ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:
2
Anotace Tento materiál je připraven pro výuku IKT a slouží k vysvětlení pojmu Multimédia. Je určen pro 2. ročník čtyřletého studia a 4. ročník šestiletého studia. V první části obsahuje teorii, která bude doplňována ústním výkladem učitele. Závěrečná část obsahuje otázky k procvičení Materiál je určen pro interaktivní výuku.
3
GYMNÁZIUM CHOMUTOV MARTIN JIŘIŠTĚ
Multimédia - úvod GYMNÁZIUM CHOMUTOV MARTIN JIŘIŠTĚ
4
Multimedia kombinují různé formy obsahu Text Obrázky Animace Zvuk
Video kombinují různé formy obsahu
5
Kodek Způsob kódování multimediálních souborů Kodek = Koder a decoder
Koder jiný název – encoder Encoder kodekem zakóduje zvuk, video Decoder dekóduje zvuk, video – přehrává soubor
6
Kodek Kódování Dekódování výpočetně náročnější
neprobíhá v reálném čase Dekódování méně náročné v reálném čase nutné doplnit kodek pro přehrávání
7
Kodek - formát Formát souboru specifikace obsahu souboru Např. MPEG Layer 3 Kodek předepisuje způsob zakódování obsahu souboru Např. LAME
8
Otázky Vyjmenujte obsah multimediálních souborů.
Která činnost kodeku musí probíhat v reálném čase? Jaký je rozdíl mezi kodekem a formátem? text, animace, obrázky, video, zvuk dekódování – přehrávání Formát = popis obsahu, kodek = způsob kódování obsahu
9
Úkol Najděte alespoň tři formáty multimediálních souborů.
Odpovězte pomocí online prostředí iTřída.
10
Zdroj: ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro SŠ. Brno: Computer Press, a.s., 2010, ISBN Galerie klipartů MS Office. Vlastní tvorba autora.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.