Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
„Komunitní centrum Černý Most“
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND „Komunitní centrum Černý Most“ R. č. CZ.2.17/2.1.00/37029 PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Zpracoval: Iveta Millerová, jednatelka, sídlo: Broumarská 25, Praha 9 - Kyje Místo: Praha 14, datum:
2
„Do práce s Komunitním centrem Černý Most“
Název projektu: „Do práce s Komunitním centrem Černý Most“ Realizace projektu: – Cílová skupina: rodiče na rodičovské/mateřské dovolené nebo vracející se po rodičovské/mateřské dovolené na trh práce, tedy do 2 let od ukončení rodičovské/mateřské dovolené. Cíl projektu: podpořit rodiče na rodičovské/mateřské dovolené, resp. do 2 let od ukončení rodičovské/mateřské dovolené v nalezení vhodného pracovního uplatnění. Financován: OPPA Podpora vstupu na trh práce Celková výše: ,66 Partneři projektu: Městská část Praha 14,
3
Zpráva o zahájení realizace projektu 01. 04. – 31. 10. 2015
Zahájení projektu byl zahájen úspěšně dle časového harmonogramu, cílová skupina byla o všech aktivitách informována, stejně tak o realizaci projektu byla informována Městská část Prahy 14, jeho zástupci, byli požádáni o součinnost a spolupráci, O projektu jsou zájemci průběžně informováni prostřednictvím celého realizačního týmu a delegovaných pracovníků partnera projektu. Je dodržována publicita projektu, o které je taktéž cílová skupina informována.
4
KA č Řízení projektu Ve sledovaném období byly provedeny následující kroky: při zahájení projektu byl sestaven realizační tým projektu, tento si stanovil rozdělení zodpovědnosti, byly stanoveny náplně práce pro jednotlivé pozice, a byl vypracován plán realizace aktivit. Vyrozumění o výsledku výběru projektů k podpoře z OPPA Podmínky pro poskytnutí podpory z OPPA na projekt Doložení potřebných formálních dokladů organizace Zpracování povinných formulářů; Doplnění KA č. 3 Prohlášení o deminimis Identifikace BÚ Konzultace s pracovníky OPPA – podmínky grantové smlouvy Rozdělení kompetenci, pravomocí mezi jednotlivé pozice realizačního týmu: Manažer projektu Administrativní pracovník Finanční manažer
5
KA č. 1 - Řízení projektu Sestavení jednotlivých činností:
Příprava metodik – archivace, publicita, plnění indikátorů. Příprava a rozpracování rozpočtové skladby, zpracování pracovních smluv, oběh účetních dokladů atd. Příprava a zpracování harmonogramu činností při výběru a oslovení cílové skupiny. Oslovení spolupráce partnera projektu, seznámení s projektem a jeho postupného plnění. Prostudování příručky OPPA Pravidelné porady realizačního týmu: Realizační tým se pravidelně scházel 2x/měsíc za účelem hodnocení aktivit projektu a k plánování dalších kroků a naplňování aktivit a cílů projektu. Ze setkání byl vždy pořízen zápis.
6
KA č. 2 Služby péče o děti Ve sledovaném období byly provedeny následující kroky: 1) Byl zajištěn odborný pracovník - pečovatelka KA 2: Pečovatelka – Kateřina Čechová - byla podrobně informována o realizaci projektu; cíl, náplň, popis klíčových aktivit, role v projektu, pravidla metodické příručky OPPA, práva a povinnosti k poskytovateli dotace. Dále pracovní pozice a s tím spojené kompetence a vzájemná provázanost v projektu a jednotlivých KA. 2)Realizační tým – byl vzájemně seznámen s provázaností jednotlivých KA projektu, dále o tom, že je nutná, vzájemná kooperace a součinnosti s KA č. 2 – kde hlavní pozicí zastává K. Čehová Příprava a zpracování provozního řádu Příprava a zpracování závazných přihlášek pro cílovou skupinu Příprava a zpracování aktivit pro děti ve věku od 2 – 7 let Setkání s cílovou skupinou, která byla obeznámena s realizací projektu (cíl, postupy, náplň, popis klíčových aktivit, podmínky ve vztahu ke KA č. 2, která je zaměřena na provozování služeb péče o děti jako podpůrné aktivity umožňující účastníkům projektu využívat koučink, navštěvovat vzdělávací kurz a realizovat vlastní aktivity, které povedou k získání pracovního uplatnění. Dále, že tyto služby KA č. 2, mohou účastníci využívat výhradně ve výše popsaných případech, nikoliv např. potřebují-li zajít k lékaři či nakoupit, a že tato služba je bezplatná po celou dobu realizace projektu, tj. 9 měsíců.
7
KA č Služby péče o děti Aktivity probíhaly v dopolední a odpoledních hodinách dle potřeb cílové skupiny, která se účastnila KA projektu, dále byla dodržena bezpečnost dětí, osobní hygiena, pitný režim dětí, odpolední odpočinek. Celkem bylo pracováno 10 dětmi ve věku od 2 – 7 let věku. Pečovatelka ve sledovaném období vedla příslušnou dokumentaci dle projektového záměru (evidence dětí), připravovala adekvátní program pro děti předškolního a školního věku, který byl zaměřen převážně na rozvoj rozumových, řečových, pohybových, hudebních a výtvarných dovedností. Seznamovala se s dětmi a jejich rodiči, individuálně konzultovala potřeby nejen dětí, ale i jejich rodičů ve vztahu k účasti k projektu a následných aktivit s projektem spojených. V průběhu měsíce června budou zakoupeny adekvátní hračky, knihy atd., které budou odpovídat jak věku dětí, ale především návštěvnosti.
8
KA č. 3 – Koučink Ve sledovaném období, byl sestaven harmonogram činnosti KA 3: Přípravná fáze: Konzultace s m. č. Praha 14 – výběr zájemců, podmínky, postup, způsob oslovení zájemců, určení spolupracovníků pro výběr zájemců ze strany m. č. Praha 14, určení jednotlivých kroků/fází pro výběr zájemců, která se stane cílovou skupinou projektu, Fáze č. 1.: - Výběr, oslovení zájemců byl zajištěn TSP partnera ( Jana Stezková), podmínky výběru zájem o zaměstnání, snaha pracovat, podstoupit vstupní rozhovor koučem), - forma otevřeného rozhovoru (vstup realizátora do domácího prostředí zájemce - za účasti TSP partnera). - poskytnutí informací pro zájemce – cíl, popis projektu, cílová skupina, doba trvání projektu, souhlas ze strany zájemce o zaměstnání se zpracováním osobních údajů, který je nedílnou součástí projektového záměru. Fáze č. 2.: Vyhodnocení fáze č. 1 – (zpracování vstupních informací, zpracování databáze zájemců – jméno, příjmení, trvalá adresa, tel. Kontakt - zpracování informací – pracovní zkušenosti dovednosti, předešlá a současná zaměstnání, vč. její délky, komunikační schopnosti, problémy spojené se zaměstnavatelem, důvody ukončení pracovního poměru, délka evidence na ÚP, závazky vůči věřitelům, důvody zájmu o zaměstnání. Zpracování podkladového materiálu pro zájemce – dotazník, který bude nedílnou součástí KA koučink, příloha o souhlasu se zpracováním osobních údajů zájemců, který bude použit v rámci realizace projektu.
9
KA č. 3 Koučink Zpracování podkladového materiálu pro zájemce – dotazník, který bude nedílnou součástí KA koučink, příloha o souhlasu se zpracováním osobních údajů zájemců, který bude použit v rámci realizace projektu. Ve sledovaném období bylo provedeno 15 vstupů a individuálních konzultací se zájemci o zapojení do projektu a provázaných aktivit. Celkový počet podpořených osob: 15 Koučink: Skupinový: Obsahem práce: bylo procvičování konstruktivní komunikace, umění naslouchat, umění shody, chtít chápat, empatie. Podpora principů DUO Důvěra - ve vlastní schopnosti. Uvědomění – víme co chceme. Odpovědnost za výsledky či rozhodnutí. Cílem bylo podporovat sebedůvěru, zvyšovat uvědomění si reality, to zlepšuje práci s informacemi a přenáší na účastniky projektu odpovědnost za výsledky či rozhodnutí. Individuální: Obsahem řízeného rozhovoru, založeného na otázkách bylo uvědomění si své osobnosti. Zamyšlení se nad otázkami Kdo jsem? Kde jsem? Kam chci jít?
10
KA č. 4 Vzdělávací kurz „Do práce“
Ve sledovaném období byly provedeny následující kroky: stanovené kompetentní osoby, pracovní pozice – lektoři, uzavření DPP, pracovní náplň, stanovení realizačního týmu lektorů, seznámení cílové skupiny s realizací projektu, klíčové aktivity, cíl, náplň, podmínky, pravidla pro zájemce o klíčovou aktivitu příprava a tvorba skrypt ke vzdělávacím modulům zpracování závazných přihlášek, uzavření závazných přihlášek se zájemci, vytvoření databáze zájemců stanovení postupů spolupráce s realizačním týmem - stanovení postupů při nástupu do klíčové aktivity KA č. 3 a KA č. 4 ukončení v klíčové aktivity, provázanost klíčových aktivit, (podmínky, postup, povinnosti účastníků) sestavení harmonogramu jednotlivých vzdělávacích bloků zpracování, sestavení, rozdělení skupin
11
KA č. 4 Vzdělávací kurz „Do práce“
Klíčová aktivita byla úspěšně zahájena dle časového harmonogramu. - byl sestaven harmonogram jednotlivých vzdělávacích bloků, který byl zaměřen na „Osobní potenciál a kompetence“ a“ Komunikační a prezenční dovednosti“ - byly realizovány dva vzdělávací bloky pro 10 účastníků, - byly uzavřené s cílovou skupinou závazné přihlášky na kurz - byla provedena diagnostika cílové skupiny – formou dotazníků - lektoři s cílovou skupinou pracovali formou skupinové a individuální práce. Zapojení cílové skupiny: Kurzu se zúčastnilo 10 účastníků (ženy). Účastníci byly seznámeni s tím, že každý z nich absolvuje 8 vzdělávacích bloků,tj. 20 vyučovacích dní. Dále byly informování, o tom, aby mohly získat osvědčení o absolvování kurzu je nutné splnit požadovanou docházku 70%. Cílová skupina, měla možnost se k tématům vyjádřit, doplnit a zhodnotit, na cokoliv se zeptat popř. znova vysvětlit ze strany příjemce.
12
Publicita Při zahájení projektu byl vytvořen hlavičkový papír, který splňuje pravidla pro publicitu uvedené v Manuálu pro publicitu OPPA, označení školících místností, všech prostor administrativního zázemí projektu, tvorba tiskopisů, prezenční listiny, zadání výroby tužek, bloků, vizitek. Dále je v prvním období naplánována záložka na webových stránkách, kde budeme širokou veřejnost, cílovou skupinu, partnera projektu a poskytovatele průběžně informovat o realizaci projektu, jeho průběhu a výsledcích. Byla zpracována prezentace v PowerPointu pro cílovou skupinu a m. č. Praha 14 - (cíl, náplň jednotlivých aktivit projektu).
13
Děkuji za pozornost Kontakt: 724 271 823 email. : millerova
Děkuji za pozornost Kontakt: : V Praze dne:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.