Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní teze volebního programu kandidáta na rektora ČVUT

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní teze volebního programu kandidáta na rektora ČVUT"— Transkript prezentace:

1 Základní teze volebního programu kandidáta na rektora ČVUT
Ladislav Musílek

2 Historie, tradice i geografická poloha zavazuje ČVUT v Praze k tomu být nejkvalitnější a nejprestižnější technickou universitou v České republice a jednou ze špičkových technických universit v Evropě. K naplnění tohoto cíle potřebuje: - akademické pracovníky, pro které práce na ČVUT je posláním, nikoli jen zaměstnáním, - studenty, jejichž cílem je dosáhnout co nejkvalitnějšího vzdělání, nikoli obdržet co nejsnáze diplom, - vyvážený poměr mezi pedagogickou činností, výzkumnými a vývojovými aktivitami a přenosem výsledků odborné činnosti do praxe, - přiměřené prostorové, materiální a finanční zabezpečení pro odbornou činnost i pro život studentů, - klid na práci, nenarušovaný vnitřními spory.

3 Pedagogická oblast: - sledovat současné trendy v technických a přírodních vědách a přizpůsobovat jim studijní programy, zavádět nové obory a zaměření a posílit možnosti mezioborového studia, - rozšířit nabídku volitelných předmětů a nabídku předmětů manažerského a humanitního zaměření, - zvyšovat podíl práce studentů na projektech, - zvyšovat důraz na kvalitu výuky jak v radách studijních programů, tak i prostřednictvím studentské ankety, - poskytovat studentům kvalitní studijní pomůcky jak ve formě učebnic a skript, tak v elektronické podobě, - nejlepší studenty ve vyšších ročnících v magisterském studiu a doktorandy zapojovat do výuky, do výzkumných týmů a projektů a poskytovat jim částečný pracovní úvazek, - pravidelně se neformálně setkávat se studenty s cílem posílit zpětnou vazbu mezi studenty a vedením školy, - prosazovat stipendijní politiku, v níž budou preferováni dobří studenti, - rozšiřovat nabídku celoživotního vzdělávání a nabídku v rámci university třetího věku.

4 Nárůst počtu studentů české státní příslušnosti v letech 1995-2004 z 15 091 na 21 765
Nárůst počtu absolventů české státní příslušnosti v letech 1991 – 2004 z na (ale v r jen 1 872)

5 - uvést do života mechanismy přenosu výsledků výzkumu do praxe,
Výzkum, vývoj a transfer výsledků do praxe: - cíleně podporovat výzkum v perspektivních oblastech, - využívat možností, které poskytuje multidisciplinarita ČVUT, k vytváření „virtuálních“ výzkumných center napříč fakultami a ústavy, - rozšiřovat a zkvalitňovat servis při přípravě a realizaci projektů v grantových programech, - vytvořit fond pro zálohování projektů, na něž přicházejí prostředky od poskytovatele se zpožděním, - uvést do života mechanismy přenosu výsledků výzkumu do praxe, - podporovat účast ČVUT na průmyslových veletrzích, - úzce spolupracovat s externími subjekty, - podporovat pořádání vědeckých konferencí a zlepšovat zázemí pro tyto aktivity, - získávat pro ČVUT kvalitní doktorandy z řad vlastních absolventů magisterského studia, ale i z dalších českých i zahraničních universit, - vynikající výsledky výzkumu propagovat na veřejnosti, poskytovat jim interní ocenění a navrhovat je na externí ceny.

6 Představa ČVUT jako „research university“:
prostředky na výzkum a vývoj by měly být přibližně stejné jako na pedagogiku. Skutečnost: v uplynulých letech činily cca 50 – 60 % prostředků na pedagogiku. Pozitivně lze vnímat jejich absolutní nárůst z tisíc Kč v r na tisic Kč v r

7 Pracovní a životní podmínky studentů
- vést kontinuální dialog (osobní i prostřednictvím k tomu založených webových stránek) s členy akademických senátů, reprezentanty studentských organizací a s dalšími studenty s cílem seznamovat se navzájem s problémy a vyjasňovat si potřeby a možnosti, - dále zlepšovat infrastrukturu ČVUT určenou pro studenty (knihovny a studovny, počítačové učebny a laboratoře, sportovní a společenská zařízení), - usilovat o optimalizaci poměru mezi náklady a výkony SÚZ tak, aby bylo možné udržet nízké ceny ubytování na kolejích a jídel v menzách, - intenzivně hledat prostředky k modernizaci a lepší údržbě kolejí a menz i dalších zařízení sloužících studentům, - podporovat formou stipendií, preferencí při ubytování a dalšími způsoby studenty s vynikajícími studijními výsledky, významnými aktivitami ve prospěch ČVUT nebo významně přispívající na veřejnosti k dobrému jménu ČVUT.

8 Vnější postavení a řízení ČVUT
- navrhovat vhodné kandidáty do orgánů souvisejících s aktivitami ČVUT, - posilovat pozici ČVUT v Konferenci rektorů a při dalších jednáních, - zlepšit vztahy s VŠCHT, - podílet se na diskusích směřujících v rámci EU k založení European Institute of Technology, - zapojit do koncepční práce ve prospěch ČVUT více děkany a ředitele součástí, - respektovat kompetence jednotlivých orgánů ČVUT tak, aby se návrhy projednávaly operativně, - považovat AS za partnera vedení, dobrá součinnost s AS je pro chod školy klíčová, - věnovat pozornost spolupracovníkům rektora tak, aby tým byl tvořen odborníky majícími též potřebné manažerské schopnosti, - ve spolupráci s kvestorem optimalizovat činnosti R ČVUT - pokračovat v započatých pracích pro vytvoření Etického kodexu ČVUT.

9 Další oblasti Ve vymezeném čase nelze detailně uvést všechny oblasti činnosti ČVUT, na které je třeba se v příštím období soustředit. Je však vhodné alespoň některé z nich zmínit: - mezinárodní postavení ČVUT, zahraniční spolupráce a výměna studentů i akademických pracovníků, zvyšování počtu zahraničních studentů, - nová výstavba a rekonstrukce na ČVUT (zejména dostavba areálu Dejvice, rekonstrukce Karlova náměstí, rekonstrukce některých kolejí, modernizace areálu Motol a další), - rozšíření působnosti ČVUT do dalších regionů v ČR a posílení činnosti jeho regionálních pracovišť, - důsledný tlak na dosažení změny financování vysokých škol tak, aby byla více zohledněna kvalita, - efektivní propagace ČVUT na veřejnosti s cílem zvýšit zájem o technické a přírodovědné obory, - podpora personálního rozvoje pracovníků ČVUT a odpovídající finanční i další ocenění jejich kvalitní práce ve prospěch školy, fakult a dalších součástí.

10 Věková struktura docentů na jednotlivých fakultách ČVUT
Věková struktura profesorů na jednotlivých fakultách ČVUT

11 Výňatek z CV: Narozen v Praze. Ženatý, děti Jan (1974) a Jiří (1978) Vysokoškolské vzdělání: : ČVUT v Praze - Fakulta technické a jaderné fyziky, Praha 1, Břehová 7, zaměření dozimetrie a aplikace ionizujícího záření Další vědecké a pedagogické hodnosti: kandidát věd v oboru experimentální fyzika (kandidátská práce na téma „Závislost vzrůstových faktorů v širokém svazku záření gama na geometrickém uspořádání zdroje, absorbujícího materiálu a detektoru“) docent v oboru jaderná a subjaderná fyzika doplněna habilitace (habilitační práce na téma „Některé aspekty stanovení polí a využití rozptýleného záření gama“) profesor pro obor experimentální fyzika Zaměstnání: : Výzkumný pracovník - Výzkumný ústav přístrojů jaderné techniky TESLA, Přemyšlení u Prahy dosud: ČVUT – FJFI, katedra dozimetrie a aplikace ionizujícího záření výzkumný pracovník, 1975 učitel, 1990 proděkan FJFI pro hospodářskou a organizační činnost, proděkan FJFI pro vědu a výzkum, – děkan FJFI, od dosud prorektor ČVUT pro vědeckou a výzkumnou činnost


Stáhnout ppt "Základní teze volebního programu kandidáta na rektora ČVUT"

Podobné prezentace


Reklamy Google