Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/16_010/ Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
2
Informace o projektu Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Webové stránky projektu: Zapojeno 20 mateřských škol v Libereckém kraji
4
anotace projektu Projekt řeší nastavení kolegiální podpory formou mentoringu na základě vzájemného sdílení zkušeností a společné práce mezi kolegy a kolegyněmi v mateřských školách Libereckého kraje. Podporuje společnou konverzaci a sdílení společných cílů mezi vedením a zaměstnanci. Pod vedením odborných konzultantů a externích mentorů předávají aktivní pracovníci – mentoři své zkušenosti a know-how méně zkušeným kolegům v oblasti čtenářské a matematické pregramotnosti a v individualizaci vyučování.
5
cíle projektu posílit sdílení zkušeností a kolegiální vztahy na pracovišti pomocí interního mentoringu individualizovat učení pomocí týmové výuky a moderních interaktivních pomůcek rozvinout osobnostní a profesní kompetence pedagogů MŠ vyzkoušet různé formy mentoringu - e-mentoring hledat možnosti k individuálnímu přístupu ke každému dítěti přispět ke vzájemnému sdílení zkušeností mezi MŠ
6
klíčové aktivity projektu
Podpora mentoringu Podpora individualizace vzdělávání Podpora čtenářské pregramotnosti Podpora matematické pregramotnosti Řízení projektu
7
Klíčová aktivita 01 – mentoring
setkání externího mentora s vedením MŠ (Turnov, Liberec, Česká Lípa) - listopad/prosinec 2016, 4h. Cíl: nastavit kolegiální podporu a zavádění mentoringu setkání ext. mentora s int. mentory (29 pedagogů MŠ, Turnov a Liberec) - leden/únor 2017, 8h., dále cca každé 3 měsíce (4h.) Cíl: zaměřit se na konkrétní formu/metodu mentoringu, rozvoj odborných a osobnostních kompetencí a zlepšení vyučovacího procesu e-Mentoring - k archivaci obsahu a výstupů, k průběžné tvorbě osobního portfolia interního mentora
8
Klíčová aktivita 02 – individualizace vzdělávání
1. fáze: výměna zkušeností mezi interními mentory pod dohledem odborného konzultanta (p. Emmerlingová) v rozsahu 48 (8 setkání po 6h.) tato fáze se bude prolínat s podporou mentorských dovedností (viz KA 01) cílem bude získání a zdokonalení dovedností interních mentorů předávat své zkušenosti jiným pedagogům, kolegům v MŠ
9
2. fáze: interní mentoři budou předávat své zkušenosti a dovednosti svým kolegům v rozsahu 40 hodin to bude probíhat názorně přímo v prostředí MŠ při práci s dětmi konkrétní náplní budou např.: pedagogická diagnostika - nejčastější příčiny problémů a nástin možností řešení, zaměření na prevenci vzniku poruch učení, na prevenci vzniku poruch psaní, na unilaterální činnost mozku, na ADHD, LMD, poruchy pozornosti, poruchy chování, poruchy prožívání, práce s rodinou aj. aktivitu doplní předání zkušeností na téma formativní hodnocení v MŠ – odborný konzultant
10
Klíčová aktivita 03 – čtenářská pregramotnost
1. fáze: výměna zkušeností mezi interními mentory pod dohledem odborného konzultanta (p. Johnová) v rozsahu 48 (8 setkání po 6h.) tato fáze se bude prolínat s podporou mentorských dovedností (viz KA 01) cílem bude získání a zdokonalení dovedností interních mentorů předávat své zkušenosti jiným pedagogům, kolegům v MŠ
11
2. fáze: interní mentoři budou předávat své zkušenosti a dovednosti svým kolegům v rozsahu 40 hodin to bude probíhat názorně přímo v prostředí MŠ při práci s dětmi konkrétní náplní budou např.: průpravné hry a cvičení v literární práce s literárním textem (využití metod dramatické výchovy při práce s literárním textem) práce s pohádkou rozvoj grafomotoriky jako součásti čtenářské pregramotnosti aktivitu doplní předání zkušeností na téma formativní hodnocení v MŠ – odborný konzultant
12
Klíčová aktivita 04 – matematická pregramotnost
1. fáze: výměna zkušeností mezi interními mentory pod dohledem odborného konzultanta (p. Cachová) v rozsahu 48 (8 setkání po 6h.) tato fáze se bude prolínat s podporou mentorských dovedností (viz KA 01) cílem bude získání a zdokonalení dovedností interních mentorů předávat své zkušenosti jiným pedagogům, kolegům v MŠ
13
2. fáze: interní mentoři budou předávat své zkušenosti a dovednosti svým kolegům v rozsahu 40 hodin to bude probíhat názorně přímo v prostředí MŠ při práci s dětmi konkrétní náplní budou např.: hra a didaktická hra v předškolním vzdělávání orientace v rovině, v prostoru, stavby z krychlí poznávání tvarů, tangramy a mozaiky shodnosti a podobnosti, překládání papíru, origami symetrické obrázky, práce se zrcadly svět čísel, počítadla, Graserovo okno aktivitu doplní předání zkušeností na téma formativní hodnocení v MŠ – odborný konzultant
14
Klíčová aktivita 05 – řízení projektu
REALIZAČNÍ TÝM Manažer projektu: Ing. Lenka Krupařová Finanční manažer: Mgr. Alena Jandíková Manažer klíčových aktivit: Mgr. Tereza Prevužňáková Externí mentoři: Mgr. Václav Šneberger, Mgr. Jana Kneřová Odborný konzultant Individualizace vzdělávání - Mgr. Stanislava Emmerlingová Čtenářská pregramotnost - PhDr. Jana Johnová, Ph.D. Matematická pregramotnost - PhDr. Jana Cachová, Ph.D.
15
pomůcky Pomůcky pro práci s dětmi dle jednotlivých KA (hry, knihy aj.)
Notebook do každé MŠ pro práci cílové skupiny Interaktivní pomůcky: Interaktivní tabule Interaktivní stolek Interaktivní podlaha na tyto pomůcky proběhne zaškolení MŠ obdrží i software dle KA, do které jsou zapojeny + zaškolení
16
Interaktivní tabule
17
Interaktivní stolek
19
Interaktivní podlaha
22
Děkuji za pozornost Otázky?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.