Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala"— Transkript prezentace:

1 VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
CZ01_KA101_022796 VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala

2 Oblast Ylöjärvi Helsinki km Tampere – 14 km

3 Seznam aktivit Vuorentaustan koulu, Silvikkalan koulu, Ylöjärvin koulu
návštěva jednotlivých hodin rozhovory s vedením školy a učiteli finské curricullum žáci s SVP outdoor education Velikonoční outdoorový kemp pro teenagery organizovaný místní křesťanskou komunitou Individuální poznávání Tampere a jeho okolí

4 Tampere a okolí Tampere – 200 tis. obyvatel
město divadel, koncertních sálů a muzeí spousta parků, tras pro turistické a sportovní aktivity

5

6

7 Školní prostředí a vybavení školy
klid a ticho vybavení učeben srovnatelné vybavení pomůckami srovnatelné větší využívání notebooků menší využívání datových projektorů a prezentací jako takových přezouvají se a převlékají školní jídelna – vaří pro sebe i jiné školy, v některých pouze výdejna vše pro žáky zdarma

8 Vybavení Sdílená tělocvična

9 Učebna 6. ročníku

10 Učebna Hv a zároveň 6. ročníku

11 Prostor pro oděvy pro třídy v přízemí

12 Část knížek je na chodbě k volnému použití

13 Dokovací stanice pro notebooky

14 Chodba a prostor pro oděvy pro třídy v patře

15 Jiné rozložení nábytku v učebně

16 Prostory na chodbách určené pro individuální práci

17 Vycpaniny ze 70. let

18 Školní jídelna – výdejna jídla

19 Druháci

20 V Tv se hodně věnují zimním sportům

21 „pálky“ pro hokej v tělocvičně

22 Uložení sešitů a papírů

23 Home made dokovací stanice pro apply

24 Školní dílna – „lakovna“

25 Školní dílna - hoblice

26 Školní dílna – uložení nástrojů

27 Školní dílna - ukázka výrobků

28 Každý žák má svůj truhlík, v lavici nemají skoro nic.

29 Tašky jsou umístěny vzadu na židli

30 Učebny jsou vyzdobeny podobně jako u nás

31 Učebny jsou vyzdobeny podobně jako u nás

32 Každý učitel si rozmisťuje nábytek podle svého

33 Zaplněné pracoviště učitele podobně jako u nás

34 Nápady stojící za úvahu
Počítání spojené s pohybem – čísla na schodech

35 Nástroje určené pro bojové hry

36 Při malování chrání lavice ústřižky linolea

37 100. výročí založení Finska = 100 sportů
Kalendář ve třídě obsahuje vloženou fotografii třídy

38 Přidělování služeb ve třídě

39 Náhodný výběr věty – lov rybiček (magnet)

40 Sestava pro úklid – jednoduché použití

41 Šatna – rychle do bačkor nebo ponožek
Učitelé - vybavení Šatna – rychle do bačkor nebo ponožek

42 Masážní podložky ve sborovně

43 Sborovna – zejména pro velké přestávky

44 Sborovna – na prostřední škole

45 Sborovna – na velké škole

46 „Střihání metru“ při odchodu do důchodu

47 Pracoviště učitele v každé učebně - vizualizér

48 Pohled do učebnice matematiky

49 Skříňky učitelů ve sborovně

50 Přestávka po první dvouhodinovce

51 Rozpis vaření kávy a náplně do automatu

52 Hesla ve sborovně

53 Hesla ve sborovně

54 Hesla ve sborovně

55 Poslední pokyny ŘŠ před začátkem vyučování

56 Výuka je hodně individuální
Práce s dětmi Výuka je hodně individuální

57 Komunitní kruh – stejně jako u nás

58 I ve Finsku se děti hlásí

59 Pokud raději pracují v menší skupině, odejdou si třeba na chodbu.

60 Nebo do knihony.

61 Učitel je v hodině průvodcem.

62 Žák i učitel si upraví pracoviště podle svého

63 V průběhu hodiny si mění pomůcky podle vlastního uvážení.

64 Ve velké míře využívají počítače a cloudové služby.

65 Žáci pracují naprosto samostatně
Žáci pracují naprosto samostatně. Hlavní pokyny jsou promítány na plátno.

66 Hodně času stráví venku – nácvik baseballu

67 Lezou, kde se dá

68 Samoobsluha ve školní jídelně

69 Pokud už někdo promluví, pak šeptá.

70 Uvědomění si sama sebe, svých limitů a možností. Soustředění.

71 Matematika – při nácviku převodu jednotek tančí a zpívají

72 Volitelný předmět - kurz hry na ukulele

73 Volitelný předmět - zpracování videa - scénář

74 Volitelný předmět - zpracování videa – natáčení na tablet

75 Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví

76 Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví

77 Tichý den – dělej, co tě baví a kde tě to baví

78 Nácvik schopnosti větu přečíst a přepsat
Speciální skupiny Nácvik schopnosti větu přečíst a přepsat

79 Výsledek práce vytištěný z počítače

80 Způsob podpory žáků

81 Vyučující ve speciální skupině má stejné vzdělání jako ostatní učitelé

82 Sešit pro děti s dysgrafií

83 „Pláničkova metoda“ + možnost hluchátek

84 Pomoc asistenta ve skupině matematika III

85 Převodní tabulka ve skupině matematika III

86 VELIKONOČNÍ KEMP KONGREGACE Ylöjärvi

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100

101

102

103 FINSKÝ PŘÍSTUP KE VZDĚLÁNÍ

104 Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala

105 DŮVĚRA UČITELE V ŽÁKA A NAOPAK

106 SOUSTŘEDĚNÍ A KONCENTRACE

107 SVOBODA VE VÝBĚRU PROSTŘEDÍ A ZPŮSOBU VÝUKY U ŽÁKA I UČITELE

108 VÝUKA V PŘÍRODĚ, UPUŠTĚNÍ PÁRY MIMO UČEBNY

109 ŽÁK ZODPOVÍDÁ NA SVÉ CHOVÁNÍ, JEDNÁNÍ A VÝSLEDKY

110 OBROVSKÝ ZÁJEM O PRÁCI UČITELE


Stáhnout ppt "VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala"

Podobné prezentace


Reklamy Google