Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výzva č. 03_15_037 (č. 37) Podpora procesu transformace pobytových služeb a podpora služeb komunitního typu vzniklých po transformaci metodický den na.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výzva č. 03_15_037 (č. 37) Podpora procesu transformace pobytových služeb a podpora služeb komunitního typu vzniklých po transformaci metodický den na."— Transkript prezentace:

1 Výzva č. 03_15_037 (č. 37) Podpora procesu transformace pobytových služeb a podpora služeb komunitního typu vzniklých po transformaci metodický den na téma „Podpora deinstitucionalizace a sociálních služeb komunitního charakteru a její zaměření“ MPSV, Na Poříčním právu 1/376,

2 Identifikace výzvy č. 37 Investiční priorita
2.2 Zlepšování přístupu k dostupným, udržitelným a vysoce kvalitním službám, včetně zdravotnictví a sociálních služeb obecného zájmu Specifický cíl SC 1 Zvýšit kvalitu a udržitelnost systému sociálních služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších navazujících služeb podporujících sociální začleňování Číslo výzvy 03_15_037 Název výzvy Podpora procesu transformace pobytových služeb a podpora služeb komunitního typu vzniklých po transformaci Druh výzvy Kolová Určení z hlediska konkurence mezi projekty Otevřená Určení, zda se jedná o synergickou nebo komplementární výzvu Komplementární IROP - specifický cíl 2.1 (Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi) Model hodnocení Jednokolový

3 Časové nastavení Datum vyhlášení výzvy 20. října 2015
Datum zpřístupnění žádosti o podporu v monitorovacím systému MS2014+ 1. listopadu 2015 Datum zahájení příjmu žádostí o podporu Datum ukončení příjmu žádostí o podporu 31. prosince 2015 Maximální délka, na kterou je žadatel oprávněn projekt naplánovat 2 roky pro projekty věcně zaměřené dle bodu A této výzvy 3 roky pro projekty věcně zaměřené dle bodu B a C této výzvy Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu 30. června 2020

4 Vyhodnocení výzvy Příjem projektů, hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí Počet přijatých žádostí o podporu: 21 Počet žádostí, které splnili podmínky kontroly přijatelnosti a kontroly formálních náležitostí: 21 Nejčastější důvody vrácení žádostí o podporu k opravě žadatelům: neúplnost povinných příloh žádosti.

5 Vyhodnocení výzvy Věcné hodnocení
Počet projektů, které byly předmětem věcného hodnocení: 21 Počet projektů, které splnili kritéria věcného hodnocení: 12 Cílený výběr odborných hodnotitelů Počet podaných žádostí o přezkum: 5 Hodnotitelé vybraní z databázi dle klíčové odbornosti ani v jednom případě nedošlo k vyřazení žádosti o podporu z důvodu nedostatečné kapacity žadatele (administrativní, finanční, provozní). Žádosti o přezkum byly vyhodnoceny jako neodůvodněné. Žadatel neprokázal nesoulad hodnocení a komentáře s platnými právními a metodickými postupy, a neuvedl objektivní rozpor ve vztahu k hodnocení hodnotitelů.

6 Vyhodnocení výzvy Nejčastější důvody nesplnění kritérií odborného hodnocení: nedostatečné zdůvodnění a doložení potřebnosti projektu aktivity, jejichž zacílení není v souladu se zaměřením výzvy; nedostatečně popsané aktivity projektu (a následný problém při posouzení rozpočtu projektu a výše způsobilých výdajů); nekonzistentnost projektové žádosti, nepropojenost aktivit a rozpočtu projektu, nesoulad uváděných informací v jednotlivých částech žádosti; chybějící popis zapojení cílových skupin do projektu; nejasné položky rozpočtu a způsob určení jejich výše. Aktivity investičního charakteru (vypracování technické dokumentace, zhodnocení stavby, vypracování stavebního projektu apod. )

7 Vyhodnocení výzvy Jiné nedostatky v žádostech o podporu:
nevhodně zvoleny indikátory resp. jejich cílová hodnota (problém s „bagatelní podporou“); nezpůsobilé výdaje v rozpočtu projektu (výdaje na provoz služby – zařízení a vybavení kanceláří, akreditované kurzy s DPH, položky neodpovídající obvyklým cenám – nadhodnocení jednotkové ceny); nepřímé náklady v rozpočtu projektu (zařazené do přímých nákladů); nevhodně zvolená délka realizace projektu; neuvedený harmonogram realizace klíčových aktivit; naddimenzované/poddimenzované pozice realizačního týmu s ohledem na obsah klíčových aktivit a charakter projektu; chybějící informace o zapojení uživatelů služby do klíčových aktivit projektu; formální nedostatky – nevyplněná pole žádosti o podporu (např. informace o VŘ, VP a jiné). Indikátory – celkový počet účastníků – nezohlednění rizika fluktuace, atd. Nesoulad popisu indikátoru a hodnoty. Nezapočtení povinných výstupů do MI Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů vč. evaluačních, Akreditované kurzy jsou osvobozeny od DPH, Neodůvodněné navýšení jednotkových cen – viz dokument Obvykle ceny a mzdy platy ( Nepřímé náklady – publicita, občerstvení, cestovní náhrady RT v ČR Systémová podpora – klienti nejsou CS výzvy což nemění fakt, že do procesu transformace služby musí být zapojování (také rodinný příslušníci, opatrovníci…) Nevyplněná pole žádosti o podporu můžou způsobit zbytečné technické problémy při vyplnění zpráv o realizaci projektu

8 Vyhodnocení výzvy Výběrová komise Zasedání dne: 27. 4. 2016
Počet projednávaných projektů: 12 Počet projektů doporučených k financování: 12 V celkové výši maximálních způsobilých výdajů: 43 947 995,01 CZK. Počty schválených žádostí o podporu dle zaměření aktivit: Projekty typu A – 3 Projekty typu B - 4 Projekty typu C – 5 Zveřejnění zápisu z VK: Veřejná podpora – vzdělávaní A,B – vstupuje do vyrovnávací platby, C – celý projekt vstupuje do vyrovnávací platby. U všech projektů bylo nutné provést krácení rozpočtu z důvodu nedostatků…

9 Systémové projekty 871. Oddělení systémových projektů
Chyby v žádostech, resp. v projektech jsou bezvýznamné a téměř vždy opravitelné. Projekty v realizaci Podpora transformace v Moravskoslezském kraji III Realizace od: , Celkové náklady projektu: ,80 Kč (Projekt je zaměřen na podporu organizací v procesu transformace v MSK, a to podpořením kvality nově vzniklých služeb, podporou pracovníků v těchto zařízeních, nabídkou metod. vedení a konzultací s exter. odborníkem, ale také se zaměřuje na zvýšení povědomí široké veřejnosti o problematice života osob se zdrav. postižením a probíhající transformací soc. služeb, podporuje systémové změny v poskytování pobyt. soc. služeb v kraji a začlenění osob se zdrav. postižením do běžné společnosti.)    Nelze vyhodnotit (takto v počátku) dopad neinvestiční podpory, nicméně lze konstatovat, že podpora bude kontinuálně pokračovat.

10 Systémové projekty Rozvoj dostupnosti a kvality sociálních služeb v Královéhradeckém kraji V Realizace od: , Celkové náklady projektu: 10  ,45 Kč (Projekt mimo jiné podporuje transformaci a deinstitucionalizaci soc. služeb a zvyšování kvality soc. služeb směrem k individualizovanému poskytování.) Schválen projektový záměr: Transformace pobytových služeb pro osoby se zdravotním postižením ve Zlínském kraji Realizace od: , Celkové náklady projektu: ,86 Kč (Podpora  11 vybraných pobytových sociálních službách (Domovy pro osoby se zdravotním postižením) poskytovaných ve Zlínském kraji. V rámci projektu je počítáno také se vznikem nových služeb komunitního typu, konkrétně se vznikem služeb chráněného bydlení.)

11 Podpora žadatelů (ve výzvě 03_15_037)
Zřízený klub pro žadatele na ESF fóru Semináře pro žadatele ( , , ) Telefonická a ová podpora žadatelů (mimo ESF fóra) Využití Hotline IS KP 14+ Klub – nebyl ze strany žadatelů využitý, upřednostněná byla telefonická a ová podpora Účast na seminářích – nízká S dotazy související se systémem IS KP14+ a řešením případných problému je potřebné obracet se na Hotline IS KP14+

12 Doporučení pro žadatele
Při vypracování žádosti o podporu využít informace k odbornému hodnocení (přístupné v systému IS KP14+), jako formu zpětné vazby s cílem odstranění nedostatků při zpracování žádosti o podporu pro další kolo výzvy. Využití Příručky pro hodnotitele - jako pomůcky při vypracování žádosti o podporu (popis hodnocení, pomocné podotázky) Depeše k projektu je potřebné sledovat v IS KP14+ v přehledu depeší přímo v daném projektu. Plánovaný termín vyhlášení výzvy: březen 2017. Využít podporu/informace při přípravě žádosti prostřednictvím seminářů pro žadatele, klubu k výzvě na ESF fóru, telefonické, ové konzultace. Nečekat s finalizací žádosti o podporu na poslední den (ukončení příjmu žádosti o podporu). Žádost o podporu nelze v systému automaticky kopírovat/přenést jako žádost pro další výzvu žádost o podporu nelze po odborném hodnocení dodatečně dopracovat, viditelné hodnocení slouží pro informaci a případné podání žádosti o přezkum Depeše je potřebné sledovat z důvodu lhůt např. pro doplnění žádosti o přezkum, doporučuji nastavit notifikaci Plánovaná alokace pro další výzvu je ,- Kč.

13 Kontakty Mgr. Miroslava Kováčová, Oddělení projektů systému služeb (odd. 874) Kartouzská 4/200, Praha 5


Stáhnout ppt "Výzva č. 03_15_037 (č. 37) Podpora procesu transformace pobytových služeb a podpora služeb komunitního typu vzniklých po transformaci metodický den na."

Podobné prezentace


Reklamy Google