Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
NPPCRR Národní program podpory CR v regionech
Členské fórum A.T.I.C. ČR Mariánské Lázně 2016
2
Podpora CR z prostředků SR
Podpora CR z prostředků státního rozpočtu sahá do roku 2001: Státní program podpory CR (2001 – 2007) Oblast podpory: podpora doprovodné infrastruktury cestovního ruchu pro sportovně-rekreační aktivity, podpora rozvoje lázeňství ve městech se statutem lázeňského místa podpora prezentace ČR jako destinace CR Národní program podpory CR (2010 – 2016) /NPPCR/ tvorba produktů CR zaměřených na specifické / znevýhodněné cílové skupiny rekonstrukce/vybudování odpočívadel, center služeb pro turisty a hygienického zázemí pro pěší, cyklisty a handicapované turisty podél tras, zpřístupnění atraktivit cestovního ruchu, zavedení/zlepšení/vytvoření navigačních a informačních systémů pro sluchově a zrakově postižené účastníky cestovního ruchu a pořízení zařízení pro bezpečné parkování kol a úschovu zavazadel, to vše včetně propagace zrealizovaných výstupů akcí Národní program podpory CR v regionech (2016 – 2020) /NPPCRR/ rozvoj drobné základní a doprovodné infrastruktury (obdobné zaměření jako u NPPCR) nově podpora marketingových aktivit
3
„Novinky“ NPPCRR oproti NPPCR
rozšíření podporovaných aktivit – mj. vytvořen samostatný podprogram na podporu marketinkových aktivit v cestovním ruchu určený destinačním společnostem podpora nadregionálních aktivit (min. 2 kraje) – samostatný dotační titul – investičního charakteru rozšíření skupin oprávněných příjemců (nejen podnikatelé a obce) navýšení alokace dotačního programu pro první výzvu alokováno 300 mil. Kč některé výzvy na principu regionalizace stanovení max. alokace pro každý kraj
4
Zaměření NPPCRR zpřístupnění aktivit spojených s cestovním ruchem širší cílové skupině, rozprostření návštěvnosti (rovnoměrná návštěvnost regionů, omezení sezónnosti), rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu, podpora tvorby produktů a marketingové aktivity v cestovním ruchu, posilování konkurenceschopnosti regionálních destinací, rozvoj kvality služeb.
5
Cíle NPPCRR Zkvalitnění doprovodné infastruktury a služeb cestovního ruchu v destinacích. Implementace principů udržitelného cestovního ruchu. Teritoriální i časové rozprostření návštěvnosti. Zkvalitnění navigačních a informačních systémů cestovního ruchu. Podpora zaměstnanosti v regionech. Zvýšení povědomí o nabídce cestovního ruchu v destinacích ČR mezi domácími a zahraničními návštěvníky. Zkvalitnění a rozšíření produktové nabídky krajských a oblastních destinací cestovního ruchu. Realizace komplexních komunikačních kampaní zaměřených na podporu příjezdů domácích i zahraničních návštěvníků do regionálních destinací. Zlepšení koordinace a provázanosti nabídky cestovního ruchu na území kraje. Zefektivnit propagaci kraje a její provázanost na národní propagaci. Zkvalitnění strategického rozhodování v destinacích cestovního ruchu. Zlepšení informační báze pro rozhodovací procesy managementu destinací cestovního ruchu. Rozvoj brandingu destinací.
6
Národní program podpory CR v regionech
Schéma NPPCRR Národní program podpory CR v regionech Podprogram: Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR Marketingové aktivity v CR Dotační titul: Podpora nadregionálních aktivit Rozvoj veřejné infrastruktury CR Marketingové aktivity na úrovni krajů Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni Celková alokace 1. výzvy 2017 100 Investice v CR 60 Nadregionální aktivity 20 Infrastruktura CR pro podnikatele 40 Veřejná infrastruktura CR Marketing CR Krajské destinační společnosti 30 Oblastní destinační společnosti 70
7
Nebudou podporovány projekty, které jsou podporovány prostřednictvím programů spolufinancovaných EU či jiných národních dotačních titulů, nebo v rámci podpory NNO. Podporovány nebudou ubytovací a stravovací kapacity – výstavba, dále nebude podporována samotná výstavba cyklostezek (pouze značení, propagace). Podpora nebude poskytována ani na provozní a osobní náklady spojené s realizací projektů, cestovné, pohoštění, projektová dokumentace, nákupy pozemků atd. Příklady aktivit: navigační cedule pro návštěvníky, informační panely, navigační a informační systémy pro zlepšení orientace v místě, sociální zařízení, venkovní „odpočívadla“ pro návštěvníky v blízkosti TIC, zpřístupnění TIC imobilním, vytvoření regionální expozice jako součást TIC, elektronické sčítače návštěvnosti.
8
1. podprogram - Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR (3 dotační tituly)
Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury a služeb CR v regionech. Zvýšení a zkvalitnění nabídky destinace a její atraktivity. Podpora vzniku nové nebo rozvoj a zkvalitnění stávající infrastruktury (program umožní ekonomické využití potenciálu rozvoje cestovního ruchu). Cílem podprogramu je podpořit rozvoj podnikatelských i nepodnikatelských aktivit, které jsou určeny návštěvníkům případně rezidentům v rámci volnočasových aktivit. V rámci podprogramu budou podporovány oblasti: monitoring návštěvnosti; rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích a v rámci atraktivit; rozvoj vybavenosti turistických tras; úprava lyžařských běžkařských tras; ekologicky šetrná doprava návštěvníků (úprava dopravních prostředků); doprovodná infrastruktura CR. Výše dotace: max. 50 %. Příjemci dotace: Samosprávné celky, organizace zřízené samosprávnými celky (mimo muzeí zřizovaných krajem), mikroregiony/DSO spravující destinaci přesahující administrativní hranice (spolupráce na realizaci projektu s místní destinačních společností), oblastní destinační společnosti, Geoparky, NNO v cestovním ruchu, případně provozující atraktivity cestovního ruchu, provozovatelé TIC, podnikající PO a FO.
9
2. podprogram – Marketingové aktivity v CR (2 dotační tituly)
Podpora destinačních společností – přímý dopad na všechny subjekty cestovního ruchu bez ohledu na odvětví. Podpora marketingových aktivit, tvorby produktů a zavádění inovací. V rámci podprogramu budou podporovány: řízení destinace; marketingové výzkumy; tvorba a inovace produktů; branding destinace; distribuce produktů cestovního ruchu; komunikace; marketingové partnerství. Výše dotace: max. 50 %. Příjemci dotace: registrované lokální a oblastní destinační společnosti, krajské destinační společnosti, popř. krajské oddělení cestovního ruchu.
10
Přehled dotačních titulů a příjemců
Dotační tituly Příjemci Podprogram 1/dotační titul - Podpora nadregionálních aktivit (projekt realizovaný min. 2 krajích) Projekty do 10 mil. Kč / dotace max. 50 % samosprávné celky (vyjma statutárních měst a městských částí), organizace zřízené samosprávními celky (mimo muzeí zřiz.krajem), mikroregiony/DSO spravující destinaci přesahující administrativní hranice, oblastní destinační společnosti, geoparky, NNO v CR, případně provozující atraktivity CR. Podprogram 1/dotační titul - Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR Projekty do 5 mil. Kč / dotace max. 50 % podnikatelské subjekty (podnikající PO a FO) Podprogram 1/dotační titul - Rozvoj veřejné infrastruktury CR samosprávné subjekty (kraje, obce - vyjma statutárních měst a městských částí, organizace zřízené samosprávními celky s výjimkou krajských muzeí), provozovatelé TIC, NNO provozující atraktivity CR, destinační společnosti, mikroregiony / DSO. Podprogram 2/dotační titul - Marketingové aktivity na úrovni krajů krajské destinační společnosti, krajské oddělení cestovního ruchu v případě, že na území kraje nepůsobí krajská destinační společnost. Podprogram 2/dotační titul - Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni registrované lokální a oblastní destinační společnosti. Podporované aktivity v rámci podprogramu jsou stejné pro všechny dotační tituly daného podprogramu. Dotační tituly byly zavedeny z důvodu rozlišení skupin příjemců a stanovení výše alokace jednotlivým skupinám příjemců.
11
Výzvy Výzva pro celou ČR (soutěž mezi projekty v rámci celé ČR)
Dotační tituly: Podpora nadregionálních aktivit (P 1) Marketingové aktivity na národní úrovni (P 2) Výzva na národní úrovni s určením alokace pro daný kraj (žadatel bude uvádět místo realizace projektu – kraj, soutěž bude probíhat mezi projekty realizovanými v rámci daného kraje) Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR (P 1) Rozvoj veřejné infrastruktury cestovního ruchu (P 1) Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni (P 2)
12
Základní procesní pravidla
Realizace projektů 1 až 2 roky (pravidlo n+1). Dodavatelský způsob realizace projektů (výběrová řízení na dodavatele dle zákona o zadávání veřejných zakázek a metodického pokynu pro výběr dodavatelů v NPPCRR). Povinný marketing (propagace výstupů) u projektů realizovaných v rámci podprogramu č. 1 (min. 3 – max. 8 % z celkových uznatelných výdajů). Zajištění publicity poskytovatele dotací – MMR. Udržitelnost 3-5 let, předkládání zpráv v rámci udržitelnosti. U projektů, kde je možné měřit či sledovat počet návštěvníků (příklad: podpořená expozice, rozhledna, vyznačená cyklostezka) bude vyžadováno poskytnutí zjištěných statistických údajů poskytovateli. Externí hodnocení předložených žádostí (formální náležitosti a přijatelnost, kvalita akcí, soulad se strategiemi krajů). Spolupráce s RSK – u projektů v rámci dotačního titulu (P1) rozvoj veřejné infrastruktury CR a dotačního titulu (P2) marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni bude vyžadováno stanovisko Pracovní skupiny RSK k souladu projektu se strategiemi a prioritami v oblasti rozvoje CR v kraji. Příloha žádosti, ve které žadatel vazbu popíše. 14 Publicita MMR (logo a textová část) – zasíláno ke schválení správci programu a na odbor komunikace. Rozhodnutí o výběru režimu veřejné podpory je na žadateli. Poskytovatel dotace v případě pochybností může změnit využití blokové výjimky na de minimis.
13
Provázanost strategických dokumentů
Národní strategické dokumenty Koncepce státní politiky cest. ruchu ČR , Marketingová koncepce CR Krajské strategické dokumenty Program rozvoje kraje, další strategické dokumenty krajů Projektový záměr – žádost o dotaci cíle a výstupy projektu – naplňování strategických dokumentů V rámci dotačních titulů: Rozvoj veřejné infrastruktury (Podprogram 1) a Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni (Podprogramu 2) bude součástí hodnocení přijatelnosti stanovisko Regionální stálé konference příslušného kraje ohledně souladu projektového záměru se strategií kraje. V rámci hodnocení všech projektových žádostí bude bodově hodnocena míra vazby projektu na strategické dokument, resp. rozvojové priority kraje a na národní strategické dokumenty. Podpora plnění strategií i důraz na efektivitu projektu.
14
Děkuji za Vaši pozornost. Ing. Jiří Voves Odbor cestovního ruchu Jiri
Děkuji za Vaši pozornost. Ing. Jiří Voves Odbor cestovního ruchu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.