Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace: Aleš Pokorný

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prezentace: Aleš Pokorný"— Transkript prezentace:

1 Prezentace: Aleš Pokorný
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Aktuální informace o požadavcích jak aplikovat CSM na konci roku 2016 v ČR Prezentace: Aleš Pokorný Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

2 Právní rámec pro posuzování techn., provozních a organizačních změn
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Právní rámec pro posuzování techn., provozních a organizačních změn Co nám nařízení (EU) č. 402/2013 k aplikaci provozních a organizačních změn nařizuje: článek 2 odst. 1 „Toto nařízení se použije na navrhovatele, jak je vymezen v čl. 3 odst. 11, provádí-li jakoukoli změnu železničního systému v členském státě tyto změny mohou mít technickou, provozní nebo organizační povahu organizační změny podléhají posouzení pouze v případě, že mají dopad na provozní postupy, či postupy údržby Železničním systémem se dle směrnice o interoperabilitě EU 2016/797 se rozumí: Oblast strukturální infrastruktura (INF) energie (ENE) traťové řízení a zabezpečení (CCT) palubní řízení a zabezpečení (CCO) kolejová vozidla Oblast funkční provoz a řízení (OPE) údržba využití telematiky v os.a nákl. dopravě nebo Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

3 Určení významnosti změny
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Určení významnosti změny Základním atributem CSM a procesu řízení rizik je správné stanovení o jakou změnu v konkrétním případě jde: Toto hodnocení musí provést vždy navrhovatel Má k dispozici dle CSM tři možnosti (metody) - změna, která nemá dopad na bezpečnost - změna, která má dopad na bezpečnost, ale je nevýznamná - významná změna 3. O všech těchto změnách navrhovatel vždy vede a uchovává řízenou dokumentaci 4. V případě významné změny musí být kompletní dokumentace obsažena v ZÁZNAMU(ECH) O NEBEZPEČÍ Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

4 Určení významnosti změny navrhovatelem
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Určení významnosti změny navrhovatelem ZMĚNA dle CSM - čl.2 odst.2 Zřejmý dopad na bezpečnost Je změnou organizační? + - použije se CSM - čl.4 odst.2 písm a)-f) Významnost změny Dopad na provozní postupy či post.údržby ? - + - + Má dopad bezpečnost ? + - proces ŘR se nemusí použít PNB Typ A proces ŘR se nemusí použít PNB Typ C PNB Typ B proces ŘR se nemusí použít Identifikace nebezpečí Máme tedy 3 kategorie změn železničního systému: (1) změna, která nemá dopad na bezpečnost - (2) změna, která má dopad na bezpečnost, ale je nevýznamná - (3) je významná PNB Typ C Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

5 Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013
Prohlášení navrhovatele o bezpečnosti čl.16 (402/2013) Typ A Typ B čl. 2 odst. 2 (402/2013) - bez dopadu… čl. 4 odst. 1 (402/2013) – bez dopadu… Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

6 Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013
Typ C čl. 4 odst. 2 (402/2013) titulní strana – změna nevýznamná zadní strana body a)-f) – změna nevýznamná Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

7 Určení významnosti změny – nevýznamná změna
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Určení významnosti změny – nevýznamná změna Krit Váha významnosti 0,25 0,5 1 a) důsledek selhání Změna může vyvolat anomálie od normálního stavu, nutné další řešení Změna může vyvolat stav ohrožení Změna může vyvolat nehodu z následkem zranění nebo úmrtí Změna může vyvolat nehodu velkého rozsahu s katastrofickými následky b) nový prvek Běžně používaná nebo schválená technologie řízení dopravy, provozu či údržby Schválená technologie v žel.odvětví ČR,nikoliv v organizační jednotce pro provoz,údržbu atd. Postup,předpis nebo technologie žel.odvětví schválená mimo ČR Postup,předpis nebo technologie žel.odvětví dosud nepoužívaná c) složitost změny Změna se týká jednoho celku bez vazby na další objekty Změna na omezeném množství samostatných celků bez vazby Změna prováděná současně na větším množství celků procesy obsluhy, obnovy zavedeny Změna velkého množství provázaných techn. celků, změny procesu obsluhy, údržby d) možnost sledování Snadné sledování(aut. Monitorování,logování, vyhodnocení událostí Snadné sledování, vyhodnocování manuálně(periodicky), kvalif.pracovníkem Umožňuje sledování jen prostředky či osobami, které nejsou součástí procesu Stav procesů po změně není možno sledovat e) vratnost Vratná bez vynaložených investic Vratná s vynaložením investic, jednoduchých provoz. změn Vratná s vynaložením investic a složitých provozních změn Nevratná, zrušení prac. míst, techn.celků, legisl. bariér atd. f) adicionalita Žádný vliv Vliv nezvyš.důsledek předchozího kritéria dříve posuzovaných změn Vliv nezvyšující důsledek selhání jen ovlivňuje složitost,vratnost,sledování předchozích změn Vliv, který zvyšuje důsledek selhání předchozích změn Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

8 Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013
Významná změna železničního systému Identifikace nebezpečí Záznamy o nebezpečí Záznam o nebezpečí 1 Záznam o nebezpečí 2 Záznam o nebezpečí 3 Záznam o nebezpečí 4 Záznam o nebezpečí 5 Kodex správné praxe Kodex správné praxe Jednoznačný odhad rizik Odchylný referenční systém Obdobný referenční systém Obdobný referenční systém Jednoznačný odhad rizik Zápis do záznamu o nebezpečí 1 Zápis do záznamu o nebezpečí 1 Konec procesu Zápis do záznamu o nebezpečí 1 Obecně lze použít jakoukoli vhodnou Metodu např.uvedenou tab. A.1 ČSN EN 31010 Zápis do záznamu o nebezpečí 1 Konec procesu Konec procesu Konec procesu Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

9 Deklarace významné provozní či organizační změny na Drážní úřad
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Deklarace významné provozní či organizační změny na Drážní úřad V současné přechodové fázi, kdy v ČR nebyl akreditován či uznán ani jeden SPB pro posuzování provozních či organizačních změn, bude Drážní úřad do odvolání akceptovat při deklaraci dokumentů k bezpečnosti významných změn následující postup: navrhovatel musí deklarovat významnou změnu Prohlášením o bezpečnosti typu D, kde do příslušné části uvede následující výše uvedená argumentace pouze informuje, že v období kdy v ČR zatím není akreditován/uznán SPB pro organizační a provozní změny byl proces řízení rizik navrhovatelem(!) proveden zcela ve shodě s nařízením 402/ konzolidovaná verze s výjimkou účasti SPB v procesu aplikace CSM. Drážní úřad upozorňuje, že na tyto případy mohou být přednostně zaměřeny ve smyslu zákona o drahách státní dozory. Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

10 Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013
Prohlášení navrhovatele o bezpečnosti čl.16 (402/2013) Zvláštní situace nastává vcelku pravidelně v současné době přechodového období mezi již neplatným nařízením 352/2009 a aktuálním 402/2013, kdy většina schvalovaných projektů je v tzv. pokročilé fázi vývoje. Jde o projekt, který již byl rozpracován před platností nařízení 402/2013 a tudíž na něj nelze uplatnit toto nařízení, nýbrž se na něj stále vztahuje již zrušené nařízení 352/2009 a to výjimkou uvedenou v čl. 2 odst. 6 platného nařízení 402/2013, které stanovuje že „předchozí nařízení se použije i nadále na projekty v pokročilé fázi vývoje…“ Navrhovatel ale musí doložit, že tomu tak opravdu je a po té, jak naznačuje červená šipka ve svém prohlášení o bezpečnosti, zamění výše uvedené platné nařízení za EU č. 352/2009. Tento projekt potom mohou posuzovat i SPB, které byly DÚ uznány před platností nařízení 402/2013. Typ D čl. 2 odst. 2 (402/2013) změna významná Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

11 Otázky z praxe – otázka č. 1
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 1 ŽST je vybavena elektromechanickým zabezpečovacím zařízením, které obsluhuje výpravčí a 2 signalisté. V ŽST bude aktivováno nové elektronické zabezpečovací zařízení s JOP, nové zařízení bude obsluhovat jen výpravčí. jaký bude postup SŽDC ve vztahu k DÚ, jaké doklady má SŽDC předat? Zákon o dráhách 266/1994 Sb.: § 23a „Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy“ (4) Provozovatel dráhy je povinen drážnímu správnímu úřadu oznámit změny údajů, které předkládá při podání žádosti o vydání osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy, a předložit o nich doklady do 30 dnů od vzniku změn. Podle povahy změn údajů rozhodne drážní správní úřad o změně osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy. § 34h „Osvědčení dopravce“ (6) Dopravce je povinen drážnímu správnímu úřadu oznámit změny údajů, které předkládá při podání žádosti o vydání osvědčení, a předložit o nich doklady do 30 dnů od vzniku změn. Podle povahy změn údajů drážní správní úřad rozhodne o změně osvědčení dopravce. Obsah uvedených otázek není součástí dokumentů předkládaných k vydání „Osvědčení“ Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

12 Otázky z praxe – otázka č. 1
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 1 Nařízení o CSM se uplatňuje na každou změny žel. systému, bez ohledu na to, zda se příslušná změna oznamuje Drážnímu úřadu nebo vyžaduje schválení Drážním úřadem 1. Stanovení významnosti změny navrhovatelem: nemá dopad na bezpečnost čl.4, odst.1 CSM - má dopad na bezpečnost, ale je nevýznamná čl.4, odst.2 body a-f CSM - změna významná 2. Pro významnou změnu navrhovatel postupuje následně: - identifikuje nebezpečí - založí záznam o nebezpečí - zvolí metodu usměrnění přijatelnosti rizik - vyhodnotí přijatelnost rizik porovnáním s kritérii přijatelnosti - vše řádně zaznamená do příslušného záznamu o nebezpečí - předá všechny požadované dokumenty včetně vlastního procesu řízení rizik zvolenému uznanému/akreditovanému SPB (pokud bude v ČR akreditovaný/uznaný SPB) Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

13 Otázky z praxe – otázka č. 1
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 1 3. Akreditovaný/uznaný subjekt (který byl akreditován/uznán pro kompetence odpovídající námi prováděné změny žel. systému - tedy INF, CCT): - prověří všechnu předanou dokumentaci k bezpečnosti - prověří všechny záznamy nebezpečí - posoudí úplnost a smysluplnost hodnocených nebezpečí - posoudí vyhodnotí přijatelnost rizik porovnáním s kritérii přijatelnosti - vede navrhovatele k nápravným procesům v případě zjištěných nedostatků - vypracuje ZPB pro provozní a organizační změnu (lze sloučit s org. změnou - odpovídající kompetence SPB) Pozn.: Obecně, aby mohl navrhovatel obhájit své určení konkrétní změny, musí vést k tomuto vyhodnocení podrobnou dokumentaci a musí být schopen předložit kontrolním orgánům (např. Drážnímu úřadu při státním dozoru) jak k výslednému určení dané změny dospěl. To se týká zejména případů kdy definoval danou změnu jako změnu, která nemá dopad na bezpečnost změnu, která má dopad na bezpečnost ale je nevýznamná Drážní úřad si vymiňuje s případnou kategorizací změny určenou navrhovatelem nesouhlasit a požadovat přehodnocení významnosti změny (většinou na změnu významnou). Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

14 Otázky z praxe – otázka č. 1
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 1 Navrhovatel bude muset na DÚ doložit následně: k technické změně systému - žádost o vydání průkazu UTZ z původního na elektronické zařízení JOP - protokol o tech. prohlídce a zkoušce se všemi přílohami - ve spolupráci s DÚ naplnit ustanovení §49b a §49c Zákona o dráhách k provozní změně systému - nic (ale celý proces musí být zdokumentován a uložen u navrhovatele. Drážní úřad má právo si při státních dozorech tuto dokumentaci vyžádat a prověřit) k organizační změně systému - nic (ale celý proces musí být zdokumentován a uložen u navrhovatele. Drážní úřad má právo si při státních dozorech tuto dokumentaci vyžádat a prověřit) Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

15 Otázky z praxe – otázka č. 2
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 2 Dopravce vyměnil na některých svých nákladních vozech litinové GG-špalky a nahradil je kategorii LL a ve svém Předpisu pro provozování drážní dopravy definoval nové požadavky se k tomu vztahující ? Nařízení komise o udělování osvědčení pro subjekty odpovědné za údržbu nákladních vozů (EU) č. 445/2011, Článek 7: (4) Osvědčení SOÚ je platné po dobu maximálně pěti let. Držitel osvědčení neprodleně informuje orgán udělující osvědčení o všech významných změnách v okolnostech platných v době, kdy bylo uděleno původní osvědčení, aby orgán udělující osvědčení mohl rozhodnout, zda má osvědčení změnit, obnovit nebo zrušit. Zákon o dráhách 266/1994 Sb.: § 34h „Osvědčení dopravce“ (6) Dopravce je povinen drážnímu správnímu úřadu oznámit změny údajů, které předkládá při podání žádosti o vydání osvědčení, a předložit o nich doklady do 30 dnů od vzniku změn. Podle povahy změn údajů drážní správní úřad rozhodne o změně osvědčení dopravce. Obsah uvedených otázek je součástí dokumentů předkládaných k vydání „Osvědčení“ Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

16 Otázky z praxe – otázka č. 2
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 2 Nařízení o CSM se uplatňuje na každou změny žel. systému, bez ohledu na to, zda se příslušná změna oznamuje Drážnímu úřadu nebo vyžaduje schválení Drážním úřadem Stanovení významnosti změny navrhovatelem (dopravcem): - nemá dopad na bezpečnost čl.4, odst.1 CSM - má dopad na bezpečnost, ale je nevýznamná čl.4, odst.2 body a-f CSM - změna významná 1a. Stanovení významnosti změny navrhovatelem (subjektem pro údržbu): - nemá dopad na bezpečnost čl.4, odst.1 CSM - má dopad na bezpečnost, ale je nevýznamná čl.4, odst.2 body a-f CSM - změna významná Pozn.: Co musí dopravce zajistit aby mohl „1:1“ tyto špalky zaměnit? Co udělat a jakým způsobem se k novému požadavku postaví Subjekt pro údržbu (ECM)? Co se týká dopravce, co se týká ECM? Všechny tyto otázky hodnotit jsou povinností navrhovatele. Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

17 Otázky z praxe – otázka č. 2
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 2 2. Pro významnou změnu navrhovatel postupuje následně: - identifikuje nebezpečí - založí záznam o nebezpečí - zvolí metodu usměrnění přijatelnosti rizik - vyhodnotí přijatelnost rizik porovnáním s kritérii přijatelnosti - vše řádně zaznamená do příslušného záznamu o nebezpečí - předá všechny požadované dokumenty včetně vlastního procesu řízení rizik zvolenému uznanému/akreditovanému SPB - vypracuje prohlášení typu D a přiloží ZPB (-) v případě, že se bude jednat o významnou změnu za dané situace, kdy v ČR nebyla akreditován ani uznán žádný SPB pro provozní a organizační změny doloží navrhovatel Prohlášení typu D vyplněný tak, jak bylo uvedeno na předchozím slidu č.8 Pozn.: Není vyloučeno, že v podobných případech může vznikat více ZPB, protože dopravce provede na takovou změnu svůj proces řízení rizik týkající se provozování drážní dopravy a Subjekt pro údržbu svůj, týkající se údržby. A každou změnu může, dle svých uznaných kompetencí, posuzovat jiný subjekt . Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

18 Otázky z praxe – otázka č. 2
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 2 3. Akreditovaný/uznaný subjekt (který byl akreditován/uznán pro kompetence odpovídající námi prováděné změny žel. systému - tedy Provoz a řízení): - prověří všechnu předanou dokumentaci k bezpečnosti - prověří všechny záznamy nebezpečí - posoudí úplnost a smysluplnost hodnocených nebezpečí - posoudí vyhodnotí přijatelnost rizik porovnáním s kritérii přijatelnosti - vede navrhovatele k nápravným procesům v případě zjištěných nedostatků - vypracuje Zprávu o posouzení bezpečnosti (ZPB) 4. Navrhovatel bude muset na DÚ doložit následně: k provozní změně systému - informace o změně všech dotčených předpisů včetně jejich dodání na DÚ s jasně identifikovatelnou změnou oproti původní verzi předpisů (na jehož základě byla vydána navrhovateli bezpečnostní osvědčení) týkající se všech zahrnutých změn ovlivňujících provoz a řízení drážní dopravy - Prohlášení o bezpečnosti typu D ke konkrétnímu změněnému předpisu - ZPB posuzující provozní změnu (lze sloučit s org. změnou - odpovídající kompetence SPB) Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

19 Otázky z praxe – otázka č. 2
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 2 k organizační změně systému informace o změně všech dotčených předpisů včetně jejich dodání na DÚ s jasně identifikovatelnou změnou oproti původní verzi předpisů (na jehož základě byla vydána navrhovateli bezpečnostní osvědčení) týkající se všech zahrnutých změn ovlivňujících provoz a řízení drážní dopravy - Prohlášení o bezpečnosti typu D ke konkrétnímu změněnému předpisu - ZPB posuzující provozní změnu (lze sloučit s org. změnou - odpovídající kompetence SPB) Obecně lze konstatovat, že provozní a organizační změny, ať už společně nebo samostatně, budou vždy jádrem vyplývajících ze změn předpisů, řádů, pokynů, nařízení atd. týkající se zejména provozování dráhy, drážní dopravy a údržby. Pokud dojde k situaci, kdy změnu provedenou navrhovatelem bude nutno posoudit více SPB (z např. důvodů jejich akreditovaných či uznaných kompetencí) doporučuje Drážní úřad navrhovateli, aby vyvolal jednání s jednotlivými SPB, zajistil optimální výměnu informací a vzájemně určili toho, který vypracuje celkovou ZPB se zahrnutím závěrů všech zúčastněných SPB. Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

20 Otázky z praxe – otázka č. 3
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 3 Na trati je závorářské stanoviště s mechanickými závorami, které obsluhují závoráři. Na místo mechanických závor bude vybudováno světelné přejezdové zabezpečovací zařízení, závoráři budou zrušeni. Jaký bude postup ve vztahu k DÚ? Zákon o dráhách 266/1994 Sb.: § 23a „Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy“ § 34h „Osvědčení dopravce“ Obsah uvedených otázek není součástí dokumentů předkládaných k vydání „Osvědčení“ Stanovení významnosti změny navrhovatelem: - nemá dopad na bezpečnost čl.4, odst.1 CSM - má dopad na bezpečnost, ale je nevýznamná čl.4, odst.2 body a-f CSM - změna významná Pozn.: Jedná se zejména o změnu technického systému. Dotčená provozní změna (zrušení závorářů) bude změnou, která nebude mít dopad na bezpečnost, neboť je plně nahrazena moderním automatickým systémem již posouzeným jako technická změna. Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

21 Otázky z praxe – otázka č. 3
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Otázky z praxe – otázka č. 3 Navrhovatel bude muset na DÚ doložit následně: k technické změně systému - žádost o vydání průkazu UTZ na světelné zab.zař. - žádost o vydání průkazu na elektrické rozvody drah (nn přípojka) pro světelné zab. zař. - protokol o tech. prohlídce a zkoušce se všemi přílohami - splnění požadavků dopisu Ministerstva dopravy ev. č. 15/ INF/1 ze dne (o interoperabilitě) - žádost o změnu rozsahu a způsobu zab. žel. přejezdu - uzemní řízení (někdy - obecný stavební. Úřad) - stavební řízení - zkušební provoz (UTZ, právnické osoby atd.) - kolaudace (Prohlášení typu D a ZPB posuzující technickou změnu) k provozní změně systému - nic (ale celý proces musí být zdokumentován a uložen u navrhovatele. Drážní úřad má právo si při státních dozorech tuto dokumentaci vyžádat a prověřit) Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

22 Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013
Obecně platné pravidla stanovené Drážním úřadem k aplikaci nařízení o CSM příchod nového dopravce, subjektu pro údržbu, provozovatele dráhy je ve smyslu nařízení považován za významnou změnu provozní a organizační změny, ať už společně nebo samostatně, budou vždy jádrem vyplývajících ze změn předpisů, řádů, pokynů, nařízení atd. týkající se zejména provozování dráhy, drážní dopravy a údržby nařízení o CSM se uplatňuje na každou změny žel. systému, bez ohledu na to, zda se příslušná změna oznamuje Drážnímu úřadu nebo vyžaduje schválení Drážním úřadem prohlášení navrhovatele (PNB) se použije vždy, pokud se mění dokumentace předaná na Drážní úřad na jejímž základě bylo vydáno zejména bezpečnostní osvědčení/autorizace, rozhodnutí o schválení odchylky/typu, vydání osvědčení ECM, ke kolaudačnímu souhlasu a kolaudačnímu rozhodnutí (uvedení systému do provozu) atd. hodnocení rizik provádí vždy navrhovatel, subjekt pro posuzování pouze prověří zda navrhovatel dodržel přílohu I nařízení o CSM a vypracuje o tom zprávu o posouzení bezpečnosti ZPB provozní či organizační změny, které z valné většiny Drážní úřad považuje za významné (tudíž je nutno na ně aplikovat proces řízení rizik v plném rozsahu) bývají obsahem zejména předpisů Provozování drážní dopravy, Ovládání brzdových zařízení a Předpisu o údržbě Subjekt pro posuzování (SPB)je školen tak, aby vás navedl na stejnou linii aplikace CSM, jak je požadována Drážním úřadem, aby prověřil současně i vámi definované změny nemající dopad na bezpečnost včetně změn nevýznamných, posoudil jejich oprávněnost a rovněž je Drážním úřadem plně akceptován jako odborný garant pro kompetence, na které byl akreditován/uznán nebezpečí vyvolá právě jedno riziko, které uvažujeme jako nejhorší z celého scénáře rizik daného nebezpečí Drážní úřad si vymiňuje s případnou kategorizací změny určenou navrhovatelem nesouhlasit a požadovat přehodnocení významnosti změny Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |

23 Drážní úřad Wilsonova 300/8 121 06 Praha 2 Česká republika www.ducr.cz
Uplatňování nařízení Komise (EU) č. 402/2013 Děkuji za pozornost Drážní úřad Wilsonova 300/ Praha 2 Česká republika Drážní úřad, Wilsonova 300/8, Praha 2 | |


Stáhnout ppt "Prezentace: Aleš Pokorný"

Podobné prezentace


Reklamy Google