Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKristýna Macháčková
1
Tento Projekt technické pomoci 6.1 Ministerstva zdravotnictví je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Služby v oblasti veřejného zdraví 3.2 IOP
2
VÝCHODISKA Obtížná ekonomická situace a zadluženost některých zdravotnických zařízení, podfinancování systému péče (pod úroveň průměru EU 25) Zastaralé technologie Nízká informovanost veřejnosti o problematice zdraví Vysoké hodnoty nemocnosti a úmrtnosti u chorob cév a srdce a u nádorových onemocnění, jejich rostoucí výskyt a přetrvání Převaha léčby nad prevencí Neexistence plošného uplatnění standardních jednotných postupů pro hodnocení a řízení kvality a nákladovosti péče Nedostatečné pokrytí a kvalita řízení komunitní péče pro chronicky nemocné a seniory
3
CÍLE Zvýšení kvality a dostupnosti standardizované zdravotní péče včetně rozvoje efektivního systému prevence zdravotních rizik modernizace procesů řízení kvality a nákladovosti v systému poskytování služeb veřejného zdraví. Přiblížit úroveň vymezené části systému péče o veřejné zdraví ČR úrovni obdobných systémů zemí EU. Dosažení změny negativních trendů ukazatelů zdraví populace jako je zlepšení zdraví a kvality života populace zajištěním nabídky vyšší kvality poskytované zdravotní péče a uplatňováním účinnějších metod prevence s pozitivním dopadem na snížení úmrtnosti, invalidizace a částečné invalidizace, zkrácení délky hospitalizace, délky pracovní neschopnosti, vyšší míry zdraví.
4
AKTIVITY 3.2 Podporované aktivity vedoucí k dosažení stanovených cílů: Modernizace a podpora přístrojového vybavení národních sítí zdravotnických zařízení včetně technického zázemí Systémová opatření v oblasti prevence zdravotních rizik obyvatelstva a prevence sociálního vyloučení osob znevýhodněných jejich zdravotním stavem nebo věkem Řízení kvality a nákladovosti systému veřejného zdraví Alokace: €248,481,706 (ERDF)
5
AKTIVITY 3.2 - cíle Podporované aktivity vedoucí k dosažení stanovených cílů: Zvýšení vybavenosti specializovaných pracovišť národních sítí – 60 % Počet dostupných programů prevence pro obyvatele – 45 Počet programů zavádějících standardy a standardní postupy řízení kvality a nákladovosti – 40.
6
HODNOTY 3.2 IOP Počet předložených projektů – 212 Finanční objem předložených projektů – 9,159 mld Kč (355 mil €) Projekty s vydaným Rozhodnutím – 159 Finanční objem vydaných Rozhodnutí – 6,06 mld Kč (238 mil €) Proplaceno příjemcům dotace – 3,8 mld Kč (150 mil €) Certifikováno – 3,32 mld Kč (131,6 mil €)
7
REALITA 3.2 IOP Koncepce národní sítě poskytovatelů specializované a superspecializované péče Efektivizace a koncentrace péče na základě Odborností a kvalifikace personálu Zajištění standardů vybavení pracoviště Návaznost na vymezená území Traumatologická centra (11) Kardiologická a kardiovaskulární centra (18) Neurologická – iktová (23) a cerebrovaskulární (10) centra Onkologická a komplexní onkologická centra (13)
8
REALITA 3.2 IOP Koncepce národní sítě poskytovatelů specializované a superspecializované péče Východisko pro hodnotící proces Hodnocení efektivnosti Potřebnost požadovaných tech. parametrů pro daného poskytovatele Potřebnost daného přístroje v kontextu již existujícího vybavení Hodnocení potřebnosti z hlediska regionální dostupnosti
9
REALITA IOP 3.2 a) Národní sítě specializované a superspecializované péče – podpora z IOP 6 výzev Alokace výzev – 6,9 miliard Kč (cca 270 mil €) 29 různých podpořených poskytovatelů péče - nemocnic (k 10.6.2013) 5 lineárních urychlovačů 9 magnetických rezonancí 12 tomografů 16 angiografů 32 různých rentgenových přístrojů Více než 40 ultrazvuků
10
REALITA IOP 3.2 indikátory Zvýšení vybavenosti specializovaných pracovišť národních sítí – 72,37 % (závazek schválených projektů 68,91) Počet dostupných programů prevence pro obyvatele – 26 (závazek schválených projektů 67) Počet programů zavádějících standardy a standardní postupy řízení kvality a nákladovosti – 10 (závazek schválených projektů 20)
11
Co bychom dnes udělali jinak? Indikátory Přesnější vymezení vůči ostatním operačním programům Přísnější přístup k příjemcům, zvláště na začátku programu Zavedení přísnějšího hodnocení efektivity již od začátku programu a zohlednění aspektu regionální dostupnosti
12
Co budeme dělat jinak? Nové období – nový přístup 1.Rozhodování o prioritách na základě koncensu všech odborů ministerstva 2.Podpora pouze několika vybraných témat 3.Úzké zaměření na resortní strategie 4.Důraz na systémovost a dlouhodobou udržitelnost
13
Co budeme dělat jinak? Priority MZ ČR pro 2014+ reforma psychiatrické péče investice do infrastruktury (ERDF) zavádění nových druhů služeb (ESF) vzdělávání pracovníků poskytovatelů péče (ESF) destigmatizační aktivity (ESF) 2. podpora zdravého životního stylu (ESF) vzdělávací a osvětové preventivní programy vybrané druhy služeb (zaměřené na soc. vyloučené komunity, poradenské služby apod.) 3. vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví (ESF)
14
Co budeme dělat jinak? Priority MZ ČR pro 2014+ 4. investice do infrastruktury poskytovatelů péče infrastruktura následné péče navazující na centra super/specializované péče – návaznost na 07-13 další typy center spec. péče – perinatalogická centra dovybavení některých center specializované péče
15
Jak to budeme dělat? Priority MZ ČR pro 2014+ Integrovaný regionální operační program (ERDF) Operační program Zaměstnanost (ESF)
16
Děkuji za pozornost Jan Bodnár ředitel odboru evropských fondů Ministerstvo zdravotnictví ČR Jan.bodnar@mzcr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.