Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiroslav Růžička
1
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011
2
Základní dokumenty 1)Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zadávací řízení – postup zadavatele podle zákona 2) Příručka pro příjemce finanční podpory z OP VK – verze platná k podpisu Smlouvy Realizace veřejných zakázek malého rozsahu, na které se nevztahuje zákon č. 137/2006 Sb. Výběrové řízení – postup dle závazných postupů (od zadání zakázky po uzavření smlouvy nebo zrušení VŘ)
3
Obecné zásady při zadávání zakázek Transparentnost Rovné zacházení Zákaz diskriminace Proporcionalita (Příručka pro příjemce) Vzájemné uznávání osvědčení (Příručka pro příjemce)
4
Dělení zakázek dle předmětu zakázka na dodávky zakázka na stavební práce zakázka na služby
5
Veřejné zakázky malého rozsahu nejsou upraveny zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Uplatňují se Závazné postupy pro zadávání zakázek z prostředků finanční podpory OP VK (Příručka pro příjemce) Pokud závazné postupy některé případy neupravují – aplikuje se analogicky výklad zákona v rámci OP VK jsou VZMR rozděleny do 3 kategorií: a)0 – 200.000 Kč bez DPH b)200.000 – 800.000 Kč bez DPH c)800.000 – 2.000.000 Kč bez DPH
6
0 – 200.000 Kč nemusí být prováděno výběrové řízení; stačí zaslat přímo objednávku jednomu vhodnému dodavateli písemně či elektronicky x výjimku tvoří příspěvkové organizace (řídí se Směrnicí rady kraje) netřeba uzavírat písemnou smlouvu postupovat hospodárně; cena v místě a čase obvyklá v případě nákupu drobných položek (do 10.000 Kč) stačí doložit paragon V případě nákupu položek nad 10 000 Kč – nutná archivace potvrzené objednávky dodavatelem
7
200.000 – 800.000 Kč k podání nabídky písemně či elektronicky vyzvat min. 3 dodavatele nebo uveřejnit výzvu na webových stránkách ZS. lhůta pro podání nabídek minimálně 7 kalendářních dnů od odeslání výzvy (prokázat podacím lístkem, doručenkou mailu) o výběru nejvhodnější nabídky může rozhodovat pověřená osoba zadavatele (ČP o nepodjatosti) protokol/zápis o posouzení a hodnocení nabídek s vybraným dodavatelem musí být uzavřena písemná smlouva
8
800.000 – 2.000.000 Kč k podání nabídky písemně či elektronicky vyzvat min. 3 dodavatele a současně uveřejnit výzvu na webových stránkách poskytovatele podpory (MŠMT nebo ZS). lhůta pro podání nabídek min. 10 kalendářních dnů ode dne odeslání výzvy nebo uveřejnění výzvy o výběru nejvhodnější nabídky rozhoduje min. 3 členná hodnotící komise => čestné prohlášení o nepodjatosti S vybraným dodavatelem musí být uzavřena písemná smlouva
9
Stanovení předmětu zakázky všechna obdobná a spolu související plnění, které zadavatel zamýšlí zadat v průběhu jednoho účetního období všechna plnění místně, časově a věcně spolu související plnění jejichž předměty plnění tvoří jeden funkční celek (PC, notebooky, tiskárny) Pokud nedojde k sečtení předmětu plnění zakázky, pak musí zadavatel řádně zdůvodnit a prokázat, že nešlo o související plnění.
10
Výzva k podání nabídek min. obsah výzvy stanovuje Příručka pro příjemce Pochybení administrativního charakteru: neuvedení informace o tom, že se nejedná o zadávací řízení dle zákona č. 137/2006 Sb. neuvedení informace o tom, v jakém jazyce musí být nabídka podána chybějící podpis statutárního zástupce a datum vyhotovení výzvy Archivace veškeré dokumentace (včetně obálek) Neuvedení místa plnění
11
Závažná pochybení nedodržení postupů dle výše předpokládané hodnoty zakázky Uveřejnění výzvy na webu ZS/ŘO – neuveřejnění výsledku VŘ dělení zakázek nedodržení hodnotících kritérií stanovených ve výzvě uvádění konkrétních obchodních značek výrobků zejména v IT oblasti lhůta pro dodání (prodloužení ne ze strany dodavatele) zákaz účelového dělení předpokládané hodnoty zakázky tak, aby zadavatel dosáhl snížení její předpokládané hodnoty Povinnost sčítat předpokládanou hodnotu zakázek za celou organizaci
12
Hodnocení nabídek Provádí pověřená osoba nebo hodnotící komise (dle výše předpokládané hodnoty zakázky) Posuzování z hlediska úplnosti Posuzování z hlediska splnění zadávacích podmínek Hodnocení nabídek Vyhotovení Zápisu o otevírání a hodnocení nabídek Vyhotovení a odeslání Oznámení o výsledku VŘ
13
Dokumenty vyžadované při kontrolách výzva k podání nabídek doklad o oslovení min. počtu uchazečů (podací lístek, dodejka, e-mail) doklad o uveřejnění výzvy k podání nabídek a doklad o uveřejnění výsledku VŘ (např. printscreen webové stránky) originály nabídek podaných uchazeči zápis o posouzení a hodnocení nabídek (podepsaný oprávněnými osobami) smlouva uzavřená s vybraným dodavatelem text oznámení o výsledku výběrového řízení zaslaný všem uchazečům, vč. dokladů prokazujících jeho odeslání (podací lístek, dodejka)
14
Seznam formulářů Vzory formulářů: Výzva k podání nabídky Krycí list nabídky Čestné prohlášení o nestrannosti a nepodjatosti Zápis o posouzení a hodnocení nabídek Výsledek výzvy k podání nabídek Formuláře jsou ke stažení na www.msmt.czwww.msmt.cz
15
DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Andrea Faltusová Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.