Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem."— Transkript prezentace:

1 Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem

2 Základní informace o DV Definice DV (v zákoně č. 179/2006 Sb.) - Další vzdělávání je veškeré vzdělávání, které není počátečním Základní typy DV - Profesní (vč. rekvalifikací, směřující k NSK a normativního vzdělávání) - Občanské - Zájmové

3 CELOŽIVOTNÍ UČENÍ (VZDĚLÁVÁNÍ) POČÁTEČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ (zejm. vzdělávání dětí a mládeže) DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH vč. VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH VE ŠKOLÁCH ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLÁCH SOUKROMÉ VZDĚLÁVACÍ INSTITUCE + PODNIKY

4 DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ OBČANSKÉ ZÁJMOVÉ (DALŠÍ) PROFESNÍ KVALIFIKAČNÍ REKVALIFIKAČNÍ NORMATIVNÍ

5

6 Efektivita vzdělávacího systému A – úplná shoda B – částečná shoda C – dílčí neshoda D – hrubá neshodaB ACD MÍRA NESHODY: 36 % u vyučených a 27 % u maturantů MÍRA SHODY: 50 % u vyučených a 40 % u maturantů

7 Strategie celoživotního učení ČR + Implementace

8 Opatření pro další vzdělávání A. Zvyšování účasti v DVB. Ověřování a uznáváníC. Sladění nabídky s trhem práceD. Rozvoj nabídky a dostupnost DVE. DV zaměstnanců podnikůF. Kvalita DVG. Informační a poradenský systém

9 Snižování daňové zátěže v oblasti DV pro  Podnikatele  Občany (pouze ve vazbě na zákon č. 179/2006 Sb.)  Vzdělávací instituce (DPH = 0 %) Projekty typu – „Vzdělávejte se!“ a „Školení je šance“ Podpora projektů mimo „de minimis“ A. Zvyšování účasti v DV

10 Národní soustava povolání Národní soustava kvalifikací Sektorové rady Propojení s počátečním vzděláváním (mj. UNIV) B. Ověřování a uznávání

11 Sektorové rady Sektorové dohody (efektivní využívání veřejných zdrojů) Politika založená na znalostech  AES; VŠPS; PIAAC Rekvalifikace v novém C. Sladění nabídky s trhem práce Vzdělávání ≠ kvalifikace = příprava na zkoušku Získání kvalifikace dle NSK

12 D. Rozvoj nabídky a dostupnost DV Výzvy v různých stádiích v různých krajích UNIV 2 Kraje (300 mil.) UNIV 3 Systém (450 mil.) UNIV 4 Kraje (320 mil.)

13 zavádění podnikových systémů rozvoje lidských zdrojů, modulových vzdělávacích programů, přípravy podnikových lektorů; podpořit progresivní vzdělávací aktivity podniků při rozšiřování výroby, zavádění nových technologií, inovačních změnách apod.; poskytovat finanční a organizační podporu restrukturalizujícím se podnikům pro DV E. DV zaměstnanců podniků

14 KONCEPT DV  Kvalifikace lektorů/manažerů vzdělávání  Rating vzdělávacích institucí Projekt REKVAL  posílení kapacit pro kontrolu  standardizace vzdělávacích programů  otevření nových oblastí pro rekvalifikace F. Kvalita DV

15 propojit dosud oddělené databáze vzdělávacích příležitostí do komplexního informačního systému (KONCEPT) Definovaní standardu/kvalifikace „kariérového poradce“ Stabilizace Národního poradenského fóra jako poradního orgánu MŠMT a MPSV G. Informační a poradenský systém


Stáhnout ppt "Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem."

Podobné prezentace


Reklamy Google