Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumír Kadlec
1
Praha, 26. 11. 2014 Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy
2
2 OBSAH Vývoj metodiky číslování vlaků Základní pravidla Odklonové trasy Odstavení vlaku Náhradní vlak Termín spuštění nového číslování
3
3 Vývoj metodiky číslování vlaků na síti SŽDC Dopravci informováni o chystané změně číslování vlaku na síti SŽDC (11/2013) Informováni sousední provozovatelé drah Základní pravidla uvedena v Prohlášení o dráze pro rok 2015 Základní pravidla + ustanovení týkající se objízdných tras, odklonů, zpravování strojvedoucích, apod. zakotvena v Předpisu SŽDC D1 s platností od 14. 12. 2014 Nastavena pravidla přídělu čísel pro RJŘ a ad hoc vlaky Doplněna tabulka 5a a zanesena do všech SJŘ Vývoj metodiky číslování vlaků (1/2)
4
4 Současný stav číslování vlaků na síti SŽDC Probíhá úprava systémů ISOŘ, KADR. Vytvořena tabulka 5a SJŘ Vývoj TJŘ ad hoc vlaku ve formátu PDF v APORT a KADR Vývoj aplikace ETD (Elektronický jízdní řád pro strojvedoucí) Úprava vnitřní Směrnice SŽDC č. 69 - Směrnice pro tvorbu jízdního řádu státní organizace Správa železniční dopravní cesty Vývoj metodiky číslování vlaků (2/2)
5
5 Základní pravidla číslování vlaků na síti SŽDC Na síti SŽDC budou používána pouze 5timístná čísla vlaků Na síti SŽDC se nemohou vyskytovat dva vlaky jednoho čísla o výjimka pro výchozí stanice vlaku – před vlastní jízdou vlaku, zde nebude kontrola zákaz následů, zrušeno lomení čísel s výjimkami: o pohraniční úseky, pokud nejde na daném pohraničním úseku použít předcházející číslo. o na tratích D3/D4 Základní pravidla (1/2)
6
6 Základní pravidla číslování vlaků na síti SŽDC Pravidelné trasy - jedna žádost = jedno číslo vlaku – nemusí platit u vlaků jedoucích na tratích D3/D4) Ad hoc trasy - jedna žádost = jedno číslo vlaku – mimo čísel vlaku: v pohraniční stanici na trati D3/D4 Maximální zpoždění 20 hodin v každém dopravní bodě Maximální náskok 3 hodiny v každém dopravní bodě Žádná trasa s více než 1 dnem jízdy nesmí být na síti SŽDC delší než 20 hodin. Příděl čísel pro ad hoc vlaky z intervalu 90001 až 99999, případně z dalších intervalů. Základní pravidla (2/2)
7
7 Plánované odklonové trasy v nové metodice číslování vlaků Tvorba nového DJŘ a TJŘ Předání TJŘ strojvedoucímu dopravcem, možnost jízdy pod vhodným TJŘ dle tabulky 5 nebo dle tabulky 5a Zachování čísla vlaku pokud není jinak zakázáno Odklonové trasy
8
8 Odstavení vlaku dle nové metodiky číslování vlaků Odstavení vlaku – na základě požadavku dopravce – přesná pravidla stanovuje předpis SŽDC D7 Odstavený vlak bude přečíslován do čísla určeného pro odstavené vlaky Uvolnění původního čísla vlaku Ukončení vlaku zařazení vlaku = nové číslo Odstavení vlaku
9
9 Náhradní vlak dle nové metodiky číslování vlaků Náhradní vlak - vlak veřejné osobní dopravy, který jede v části nebo v celé trase opožděného vlaku veřejné dopravy, jako jeho náhrada nebo jede jako druhá, popřípadě další část vlaku navazujícího na náhradní dopravu. Číslování náhradního vlaku: Vlaky od 1 do 9999 = 30000 do 39999 (v případě více náhradních vlaků bude druhý a další vlak použita série 9XXXX) Vlaky od 10000 do 29999 = 90000 až 99999 Náhradní vlak
10
10 Termíny spuštění nové metodiky číslování vlaků 14. 12. 2014: o platnost tabulky 5a, o možnost následů, o ověřovací provoz ETD, o zavedení kontroly doby jízdy vlaku, Duben/květen 2015: o zákaz použití následů, o zahájení číslování náhradní dopravy, odstavení vlaku, o striktní dodržování přídělu čísel, o plnohodnotná kontrola základních podmínek číslování vlaků - Termín spuštění nového číslování
11
11 www.szdc.cz © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.