Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Doprava ROZMĚRY
3
Který obrázek je největší?
4
Který obrázek je nejmenší?
5
Který dopravní prostředek je nejmenší ve skutečnosti?
6
Ano, nejmenší je motorka… a co je druhý nejmenší dopravní prostředek? ?
7
Správně, ještěrka (vysokozdvižný vozík). A který prostředek je na řadě teď? ?
8
Samozřejmě, auto. A co je jen o kousek větší? ?
9
Ano, je to mikrobus. Který dopravní prostředek ze zbývajících tří je nejmenší?
10
A poslední otázka – co je větší, kamion nebo zaoceánská loď?
11
Loď je větší, na jedné z mnoha palub bez problému zaparkuje několik kamionů.
12
Označ dopravní prostředky, které mají alespoň čtyři kola. 11 ? ?
13
12 Kolik má vláček vagonků? 1 1 2 2 3 3 4 4
14
13 Které plavidlo je nejdelší? Kdo je nejhlouběji? Které plavidlo může i do vany? Které plavidlo pohání vítr? Které plavidlo využívá armáda? Které plavidlo je nejstarší?
15
14 Kdo létá nejrychleji? Kdo létá tiše? Kdo přepraví nejvíce pasažérů? Kdo je nejtěžší? A kdo nejlehčí?
16
Použitý zdroj obrázků http://pixabay.com
17
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ (kostičky od nejmenší po největší, pastelky, čisté papíry). PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16
18
Metodický postup Obrázky dopravních prostředků – seřazování obrázků dle velikosti, počty. Očekávání a cíle Rozpozna,t co je malé či velké. Seřadit předměty od největšího po nejmenší a naopak. Opakování počtů. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17
19
Práce s interaktivním výukovým materiálem Jednotlivé snímky jsou zaměřeny na hledání největších a nejmenších obrázků či dopravních prostředků. Poslední dva snímky jsou zaměřeny na počty. Na všechny obrázky se vždy musí kliknout, aby animace fungovala správně. Snímek 2-4 : na snímku má zůstat pouze jeden obrázek dle zadání, který se po kliknutí zvětší, všechny ostatní po kliknutí zmizí. Snímek 5-10 : při špatné odpovědi obrázek zmizí, při správné odpovědi Vás to přepne na dalším snímek. Snímek 11 : při špatné odpovědi se obrázek zakývá, při správné odpovědi se obrázek zatočí. Po kliknutí na otazník se odhalí správné obrázky. (Při prezentaci mohou děti využít nástroj „pero“, kterým označí správné odpovědi. Po dotyku na otazník špatné odpovědi zmizí a děti si tak ověří svůj výběr.) Snímek 12 : špatné číslo po dotyku zesvětlá, správné problikne a ozve se aplaus PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18
20
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je přiřadit správný obrázek k dané otázce – rozlišujeme barvami. Pracovní list 1 (snímek č.13) : každá otázka na pracovním listu je jinou barvou – k otázce vždy zakroužkujeme jeden obrázek. Poté z papíru vyrobíme parník. Pracovní list 2 (snímek č.14) : stejný postup jako u předešlého pracovního listu. Kostičky využijeme k seřazování od nejmenší kostičky k největší či naopak. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.19
21
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti - Základní matematické číselné a početní pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – rozumět a používat základní pojmy označující velikost (největší, nejmenší,…); porovnat a uspořádat prvky podle velikosti (od nejmenšího k největšímu); chápat číslovku jako počet prvků;… PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.20
22
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.21 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.