Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVratislav Veselý
1
Individuální další vzdělávání Cesta ke konkurenceschopnosti občana ve společnosti IDV – CEKOS Individual Training – Way to The Competitiveness of The Citizen in Society
2
Individuální další vzdělávání Ipn - individuální projekt národní Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa 3, oblast podpory 3.1 celkové způsobilé náklady projektu 899 930 830,00 Kč předpokládané datum zahájení projektu: 1.02.2012 předpokládané datum ukončení projektu: 30.06.2015
3
Projekt vychází ze strategických dokumentů, studií a jednání s odbornou veřejností: Sdělení Komise z roku 2001 Uskutečnění evropského prostoru celoživotního vzdělávání Usnesení Rady z roku 2002 o celoživotním vzdělávání Implementační plán strategie celoživotního učení Prováděcí dokument OP VK - SWOT analýza OP VK Studie proveditelnosti PIVO Jednání s odbornou veřejností
4
Odůvodnění potřebnosti národní program reforem klíčový činitel osobního růstu a společenského začlenění zvýšení konkurenceschopnosti v osobním životě a na trhu práce rovnoměrná distribuce vzdělávání
5
Nosný cíl projektu nedostatečná informovanost a motivace cenová nedostupnost osobní překážky překážky související s poskytovateli - úroveň podpory vzdělávání, povaha výsledků vzdělávání odstranění překážek v distribuci vzdělávání osob s nejnižší pravděpodobností účasti na vzdělávání :
6
Globální a specifické cíle projektu zvýšení konkurenceschopnost jednotlivců ve společnosti a na trhu práce podpora vzdělávání jednotlivců usnadnění individuálního přístupu k dalšímu vzdělávání zvýšení a podpora kvality obecných a odborných kompetencí posílení aktivního postoje jednotlivců k dalšímu vzdělávání prohloubení obecné informovanosti o možnostech vzdělávání
7
Přidaná hodnota projektu - inovativnost - zaměření na jednotlivce - občana vytvoření uceleného systému e-learningového vzdělávání dostupného pro cílovou skupinu. tvorba vzdělávacích, propagačních a informačních materiálů ve znakové řeči. první realizace v tomto rozsahu v ČR s cílovou skupinou jednotlivec o výstupní evaluační studie z pilotního projektu bude využita pro další monitorovací období.
8
Obsah projektu usnadnění individuálního přístupu jednotlivcům – občanům ČR spadajících do cíle Konvergence k dalšímu vzdělávání zvýšení motivace a stimulace poptávky podpořit vzdělávání a konkurenceschopnost jednotlivců ve společnosti a trhu práce prohloubit obecnou informovanost o významu a možnostech dalšího vzdělávání
9
Cílové skupiny Jednotlivci - občané spadající do cíle Konvergence s trvalým pobytem na území ČR
10
Klíčové aktivity 1. Propagace a stimulace individuálního dalšího vzdělávání 2. E-learningový systém vzdělávání 3. Zapojení knihoven a škol 4. Vztah občana k médiím 5. Občanská práva a povinnosti 6. Všeobecná finanční gramotnost 7. Finance a občan - pro znevýhodněné skupiny osob 8. Aktivní občanství a participace občanů na veřejném dění 9. Rozvoj sociálních kompetencí 10. Zdravý životní styl 11. Závěrečná evaluační studie
11
KA 1 - KA 1 - Propagace a stimulace individuálního dalšího vzdělávání stimulovat poptávku prohloubení obecné informovanosti zabezpečení a realizace účinné propagace zajištění veřejně dostatečně dostupných informací o projektu
12
KA 2 - KA 2 - E-learningový systém vzdělávání o vyvinutí E-learningového systému vzdělávání o kompletní administrace pomocí E-learning aplikace o modulární skladba vzdělání o využití školiteli i studujícími nezávisle na presenčním školení o E-learningové podpory vzdělávání budou obsahovat výukový materiál všech modulů
13
KA 3 – KA 3 – Zapojení knihoven a škol v čase i prostoru svobodný a neomezený přístup ke vzdělávání. početná skupina obyvatel, která nemá bezprostřední přístup k internetu odstranění bariéry poskytnutím PC pro knihovny školy a jejich údržbu a správu.
14
KA 4 - KA 4 - Vztah občana k médiím a) e-learningové moduly a navazující prezenční vzdělávací aktivity podporující práci s moderními nástroji informačních technologií ve vazbě na cíl KA a zdůvodnění potřebnost Používání služeb e-Governmentu Elektronický podpis Řešení životních a běžných situací na Internetu Seberealizace v prostředí Internetu Práce s elektronickými médii a aplikacemi b) workshopy a osvětové aktivity pro širokou veřejnost práce s digitálními technologiemi
15
KA5 - Občanská práva a povinnosti KA5 - Občanská práva a povinnosti série krátkých workshopů pro veřejnost zejména na téma občan a jeho práva v konkrétních situacích e-learningové kurzy základních informací v oblasti základných práv občana ochrany autorských práv, osobnostních a majetkových bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, pracovního, rodinného a občanského práva informační kampaň občanů o významu aktivního přístupu k obhajobě svých práv, k získávání informací o svých právech, především v oblastech běžného každodenního života rozvoj teoretických i praktických znalosti posílit informovanost cílových skupin o vztahu občana a úřadů včetně dovednosti využití moderních komunikačních technologií (e-government).
16
KA 6 – Všeobecná finanční gramotnost základní dovednosti finanční gramotnosti rozšíření dovednosti finanční gramotnosti finanční gramotnost pro rozvoj podnikatelství finanční gramotnost pro pokročilé
17
KA7 – KA7 – Finance a občan - pro znevýhodněné skupiny osob základy finanční gramotnosti v praxi rizika a příležitosti držby peněz finanční gramotnost pro rozvoj podnikatelství Víte, jak učinit správná finanční rozhodnutí? řízení financí pro rodiny a živnostníky finance ještě efektivněji aneb Co nám poradci neřeknou více druhů příjmů aneb Finanční jistota
18
KA 8 - KA 8 - Aktivní občanství a participace občanů na veřejném dění série workshopů ve vazbě na e-learning pro veřejnost zejména na témata: Obrana proti negativním zásahům do veřejného prostoru (např. korupce, zneužívání moci úřady...); Zásady participace a demokratického jednání a kompetence umožňující podíl na veřejném dění; Možnosti legitimního protestu. pro zástupce bytových družstev a společenství vlastníků kurz se zaměřením na procesy demokratického jednání a rozhodování cílené kampaně o významu aktivního a informovaného přístupu k případům negativních zásahů do veřejného prostoru (například korupce, zneužívání moci, vandalismus apod.) a možnostem legitimního protestu
19
KA9 – KA9 – Rozvoj sociálních kompetencí certifikovaný vzdělávací modul a metodika pro poradce, zaměřený na občanské vzdělávání v oblasti sociální legislativy a v oblasti rozvoje sociálních kompetencí certifikovaný vzdělávací modul a metodika pro občany z široké veřejnosti, především však občany považované za jedince slabší či za jedince bez přístupu k rovnému a nediskriminačnímu přístup k lidským právům e-learningové moduly a doprovodné aktivity na webu pro občany mezinárodní seminář vyškolených poradců za účelem předávání zkušeností, znalostí a dovedností v dané oblasti.
20
KA10 – KA10 – Zdravý životní styl stravování fyziologie psychika
21
Rizika projektu řízení projektu a projektového týmu nečekané změny zákona a nečekané změny v kompetencích MŠMT nízká motivace cílové skupiny výběrová řízení
22
Opatření na eliminaci (odstranění rizik) propracovaná kampaň vymezení projektových rolí a zodpovědnosti průběžná evaluace zpětných vazeb a informací preference a zřetel na kvalitu, preciznost zpracování, procesování výběrového řízení a jejich legálnost
23
Prostor pro dotazy
24
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.