Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNatálie Němečková
1
Marketingové informace a marketingový výzkum
2
Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací
3
Informace Potřebnost Včasnost Přesnost
4
Zdroje dat Sekundární informace Interní informace Externí informace Primární informace dotazníky (typy otázek) pozorování skupinová diskuse prognostická dílna, brainstorming průzkum zákazníků průzkum okolí (obce) - potenciálních zákazníků průzkum pracovníků
5
Informace a jejich použití Popis Vysvětlení příčin Předpovídání tendencí
6
Postup marketingového výzkumu Cíl výzkumu; problém hypotéza Metody výzkumu Výzkumný projekt, plán a přístupy Sběr dat Statistické zpracování Interpretace výsledků Doporučení Implementace, realizace Kontrola
7
Cíle marketingového výzkumu Typy výzkumu Explorační výzkum Deskriptivní výzkum Kauzální výzkum Průzkum potenciálních zákazníků Kvantitativní výzkum Kvalitativní výzkum
8
Příprava výzkumného projektu Metody výzkumu: Pozorování Skupinové dotazování Průzkum Experimentální výzkum Experiment v laboratorních podmínkách Experiment v reálných podmínkách
9
Sběr dat Pozorování Technické prostředky sběru dat Oční kamery Průmyslové kamery Tachyskop Galvanometr Audiometr = peoplemetr Snímač čárového kódu Mechanické počítadlo vstupů Čtečka magnetického proužku Měření návštěvnosti webových stránek SenseCam; lifelogging Neuronmarketing
10
Dotazování Uzavřené otázky Otázky s otevřeným koncem
11
Uzavřené otázky Dichotomická Mnohonásobný výběr Stupnice Likertova stupnice Stupnice přikládaného významu Stupnice oblíbenosti a známosti Stupnice úmyslu Hodnotící škála Párové srovnávání Řazení objektů podle důležitosti Významový (sémantický) diferenciál
12
Otázky s otevřeným koncem Zcela nestrukturovaná otázka Slovní asociace Dokončení věty Dokončení povídky Dokončení obrázku Dokončení tématického námětu (doplnění obrázku)
13
Výběrový soubor Pravděpodobnostní, náhodný, exaktní Prostý náhodný soubor Vrstvený náhodný soubor Shlukový/skupinový náhodný soubor Nepravděpodobnostní, úsudkový, neexaktní Soubor vhodné příležitosti Soubor vhodného úsudku Určený soubor
14
Metody kontaktování respondentů: Poštou Telefonické dotazování Osobní Na zastavení Předem dohodnutý rozhovor Internetové a e-mailové dotazníky a ankety Ankety
15
Zpracování a analýzy dat Statistické nástroje Modely Optimalizační postupy
16
Zpracování a analýzy dat Statistické nástroje Vícenásobná regresní analýza Analýza diskriminantu Faktorová analýza Shluková analýza Analýza preferencí Multidimenzionální analýza Chí kvadrát; X 2 Cramer’s V; CrV Koeficient kontingence; CC
17
Modely Modely front Modely testování nových produktů Modely prodejní odezvy Modely diskrétní volby Markovův procesní model
18
Optimalizační postupy Diferenciální počet Heuristika Teorie her rozhodování v podmínkách neurčitého chování Teorie statistického rozhodování Matematické programování
19
Závěrečná zpráva, vyhodnocení a uvedení do praxe Průzkum a hodnocení Předběžné ohodnocení Průběžné hodnocení Závěrečné hodnocení Studie a výzkumy zákazníků Průzkum možností dalšího rozvoje Interní nebo organizační průzkumy
20
Identifikace tržních příležitostí Identifikace Vyhodnocení Vývoj Velikost Růst Potenciál Nalezení trhu
21
Tři dimenze při hledání tržní příležitosti Čas (3) Opatření krátkodobá Opatření střednědobá Opatření dlouhodobá Prostorová dimenze (5) Globální, celosvětová Evropa, EU, středoevropský prostor… Národní trh (ČR) Region, oblast, město, místo… Zákazník Výrobková úroveň (6) Celkové prodeje Prodeje v daném odvětví Prodeje firmy Prodeje výrobkové řady Prodeje výrobkové formy Prodeje výrobkové položky
22
Měření poptávky Tržní potenciál Dostupný trh
23
Metody Konstrukce trhu Řetězové podíly Vícefaktorová indexní metoda
24
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK MAR_4_Info Nebo www.sks.cz stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2010
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.