Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNikola Horáková
1
Vyhodnocení chodu NO x na dvou stanovištích měřící sítě v Brně za období 1996-2005 Vedoucí práce: Ing. Jan Svoboda, CSc. Vypracoval: Miloš Veselý
2
Legislativa zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ovzduší) ve znění pozdějších změn a doplňků. předpisy jsou zaměřeny na postižení příčin emisí znečišťujících látek, přičemž jsou stanoveny povinnosti provozovatelů dodržovat emisní a imisní limity, sledovat provoz a stav zdrojů ve vztahu k emisím znečišťujících látek, používat nejlepší dostupné technologie s přihlédnutím k přiměřenosti nákladů atd.
3
znečišťování ovzduší - proces vypouštění neboli vnášení do atmosféry (emise). Tento pojem tedy označuje činnost nebo děj. znečištění ovzduší - přítomnost nebo obsah (imise) těchto látek v atmosféře. Tento pojem tedy představuje určitý stav.
4
Emise Emise jsou látky znečišťující ovzduší v tom místě, kde se ze zdroje dostávají do ovzduší. do ovzduší.
5
Vývoj emise tuhých látek dle REZZO v ČR za období 1990 – 2003 Vývoj emise tuhých látek dle REZZO v ČR za období 1990 – 2003
6
Imise Imise jsou látky znečišťující ovzduší, které se vyskytují v blízkosti příjemce. Pevné Kapalné Plynné
7
Imisní limity pro ochranu zdraví platné od roku 2005 (Klvač, 1996) Znečišťující látka Doba průměrování Hodnota imisního limitu [µg.m -3 ] LV Maximální tolerovaný počet překročení za kalendářní rok Mez tolerance [µg.m -3 ] MT Termín dosažení LV 20052006 SO 2 1 hod.35024 — — — 24 hod.1253 — — — NO 2 1 hod.2001850401.1.2010 kalendářní rok40—1081.1.2010 Pb CO kalendářní rok0,5— — — — max. denní 8h klouzavý průměr 10 000— — — —
8
Automobily a čistota ovzduší Na znečištění ovzduší se nejvíce podílí silniční doprava, která produkuje 83 - 94% škodlivých emisí. Bylo zjištěno, že při průjezdu Prahou je ve více než 70 % osobních vozů pouze jediný pasažér, kterým je pochopitelně řidič.
9
Celkový výkon dopravy v ČR za období 1995 – 2004
10
Lokalizace stanic Hodnocení bylo provedeno na základě porovnání údajů ze dvou stanic měřící sítě Magistrátu města Brna za období let 1996 - 2005. První stanice se nachází v areálu Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně (PFMU), poblíž velmi frekventované křižovatky ulic Kounicova – Kotlářská. Druhá je umístěna v objektu Botanické zahrady a arboreta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně (BZA), v prostorách relativně klidné a otevřené křižovatky ulic Lesnická – Provazníkova.
11
Průměrné měsíční hodnoty NO x
12
Trend vývoje NO x na BZA Brno 1996-2006
13
Trend vývoje NO x na PFMU Brno 1996- 2003
14
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.