Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiřina Havlová
1
Interreg CENTRAL EUROPE Výbor, Praha, 4. únor 2016 Stella Horváthová, Ministerstvo pro místní rozvoj, Odbor evropské územní spolupráce
2
1. Dostupnost alokací, jednání MC 2015 Priority: Spolupráce v oblasti Alokace v mil. EURŘídící orgán Geogr. vymezení 1: Inovace 2: Nízkouhlíkové strategie 3: Přírodní a kulturní zdroje 4: Doprava Pro program = 246,5 Z toho na projekty = 231,8, zbytek TA !!! pro projekty z 1. výzvy = až 90,0 Magistrát města Vídně CZ, AT, DE, IT, PL, SK, HU, SI, HR o 1. jednání MC: leden 2015 Zřízení MC, schvalování Balíčku pro žadatele v 1. výzvě, odsouhlasení Methodology for Assessment.. (metodiky hodnocení projektů) o 2. jednání MC: červenec 2015 Schvalování Implementačního manuálu a Komunikační strategie Revidovaný CP odevzdaný přes SFC 21.07.2015 o 3. jednání MC: září 2015 Po Kroku 1, Výběr projektů do Kroku 2, Schválení úprav v balíčku pro žadatele
3
o 1. výzva Krok 1: 12.2.-13.4.2015 o Krok 1 ´light application form´ A. Shrnutí projektu, B. partneři, C. Popis projektu (relevance pro území, společná řešení, důvody nadnárodní spolupráce, cíle, výsledky, výstupy), D. Work plan o 1. výzva Krok 2: 28.9.–4.12.2015 o Krok 2 ´full application form´ o Závaznost údajů mezi Krokem 1 a 2: -Zaměření projektu (cíle a výsledky) -Partnerství (´lead´ uchazeč musí zůstat stejný) – změny limitovány podle počtu PP -Rozpočet projektu navýšen o max. 20% o 4. jednání MC: 14.-15. 4. 2016 - schvalování projektů 1. výzvy a domluva na nastavení 2. výzvy 2. Harmonogram 1. výzvy o 2x Národní informační den: 17.2.2015 a 23.2.2015 v Praze o Seminář pro ´lead´ uchazeče: 10.3.2015 ve Vídni o Možnost individuálních konzultací pro ´lead´ uchazeče (JS a NCP) o 1x Národní informační den: 9.10.2015 v Praze o 20.10.2015 Annual Event+ TK v Praze o Seminář pro ´lead´ uchazeče: 20.-21. 10.2015 v Praze o Povinnost konzultací pro ´lead´ uchazeče anebo účast na LAT
4
3. Statistika z 1. výzvy TermínProjektůCZ PP CZ LPSchváleno projektů Krok 1 12.2. - 13.4. 2015620, z toho 611- způsobilých 3324591 Krok 2 28.9. – 27.11. 2015 Prodloužena do 4.12. 90842 VŠB TU Ostrava (Institut environm. technologií), Jihočeská agentura pro podporu inovač.podníkání o.p.s. ?? (max. 40)
5
Největší počet žádostí podán v Prioritě 1 Inovace (41%), dále v Prioritě 3 ŽP a kultura (34%) Pořadí podaných žádostí podle SO SO1.1 – vytváření vazeb mezi aktéry v inovačních systémech (20%) SO1.2 – rozvoj podnikatelských dovedností a dovedností v oblasti soc.inovací (21%) SO3.2 – kulturní dědictví (18%) Nejmenší zájem v Prioritě 4 Doprava (6%) 4. Statistika z 1. výzvy Krok 1
6
Partnerství tvořeno v průměru 10-11 partnery. Míra zapojení soukromých institucí v roli PP: průměr byl 22% u obou scénářů, přičemž u P1 dosahuje až 32%, u zbylých priorit se pohybovala v rozmezí 15-22%. Indikativní celkové rozpočty: - většinou v pásmu 2-3 mil. EUR; - průměrně 2,6 mil. EUR/projekt; - až do výše 4,9 mil. EUR; - 20% vázáno na soukr.instituce 5. Statistika z 1. výzvy Krok 1
7
6. Hodnocení Kroku 1 - scénáře Hodnocení kvality: postup podle Application Manual a Methodology for Assessment (relevance, partnerství); princip čtyř očí (JS + Top mngm. JS) Výchozím bodem pro návrhy k postupu do Kroku 2: -scénář 1 (projekty se 70 a více body) → 157 projektů; -scénář 2 (projekty se 74 a více body) → 81 projektů.
8
Přijatý scénář Rozhodnuto o postupu všech projektů hodnocených 73 a více body: - Tj. projekty s celkovým rozpočtem 233,3 mil. EUR (průměr.rozpočet na projekt ve výši 2,5 mil. EUR). Za ČR: 77 PP + 2 LP → s celkovým rozpočtem 15,8 mil. EUR - Rozhodlo hledisko administrativní zátěže a času. - zahrnoval 56 (z celkem 91 postupujících) projektů s účastí partnerů z ČR s průměrným rozpočtem ve výši cca 200 tis. EUR na partnera 7. Hodnocení Kroku 1 – rozhodnutí MC uzavření 2. kola schválení projektů 1. výzvy otevření 2. výzvy uzavření 2. výzvy se 70 a více body (scénář 1) 12/201507-08/201608-09/201611/2016 se 73 a více body (přijatý scénář) 11/201504/2016 06/2016 se 74 a více body (scénář 2) 11/201503/201604/201606/2016
9
8. Vybrané projekty z 1. výzvy Krok 1
10
Application Manual, part D, str. D41-D43; Methodology for Assessment Hodnocení bude zpracováno nově, tj. nezávisle od předešlého hodnocení, za účasti externích hodnotitelů. 9. Hodnotící kriteria pro Krok 2
11
Klíčové dokumenty a externí služby o Vzor smlouvy s ŘO, partnerské smlouvy o Implemenatční manuál verze 1.1 o Komunikační strategie o TA manuál 1.verze ok, prosinec 2015 o Plán evaluace programu 1. verze ok, leden 2016 o Nastavení kontrolních systémů a formuláře dokumentů pro kontrolory (osvědčení způsobilosti výdajů, checklist) březen 2016 o Popis národních kontrolních systémů březen 2016 o Vývoj a údržba webové stránky VŘ vypsáno v září 2015 o eMS úpravy aplikace a údržba VŘ vypsáno v září 2015 o Hodnocení veřejné podpory vybráni experti (4, 1 z ČR), dále zveřejněno o Hodnocení Kroku 2 (kvalitativní) vybraní experti jsou již v polovině hodnocení, 22.3. mají být výsledky k dispozici o Výkon průběžné kontroly u projektů VŘ probíhá ok, září 2015 9. Realizace programu
12
10. Electronic monitoring system (eMS)
13
11. Reportování
14
www.interreg-central.eu 12. Web, Facebook, Twitter
15
MilestoneTiming Vyhlášení 2. výzvyKonec dubna 2016 Výroční akce + seminář pro ´lead´uchazeče květen 2016, Zahřeb Ukončení 2. výzvy Konec června 2016 Schvalování projektů ze 2. výzvyjaro 2017 13. Harmonogram 2. výzvy o 1-kolová, s alokací cca 80 mil. EUR o Otevřena pro všechny priority či specifické cíle o Otevřena v trvání cca 8 až 9 týdnů o Národní infodny o Pravidla budou vycházet v zásadě z příručky pro 1. výzvu a požadavků kladených na žadatele v Kroku 2 co se týká partnerství, finančních pravidel, obsahu projektové žádosti, povinné přílohy) o Methodology for Assessment se může pozměnit, záleží od domluvy čl.států
16
Odbor evropské územní spolupráce, kancelář: Letenská 3, Praha Phone +42 (0) 224 862 213, +42 (0) 224 862 260 Mail nadnarodni@mmr.cz, anebo horste@mmr.cznadnarodni@mmr.cz Web www.dotaceEU.cz/ Programové období 2014-2020 / Programywww.dotaceEU.cz/ Twitter @Interreg_CZ@Interreg_CZ 14. Spolupráce s Výborem Návrh: Odsouhlasit následující postup o Členům bude rozesláno kvalitativní hodnocení v písemné proceduře po 22.3., (a na vyžádání i pdf verze vybraných žádostí), společně s požadavkem na: Zaslání námětů/názorů, kt. mohou být použity jako podklad pro 4. jednání MC dne 14.-15.4. 2016 k postupu při výběru projektů ze „šedé zóny“, včetně navržení úprav v Methodology for Assessment, (viz např. návrh DE delegace) v termínu: do 7.4.2016
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.