Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIvana Jarošová
1
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Etický kodex managera Číslo materiálu:VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_20/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: 01. 01. 2013 Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.
2
Etický kodex managera Aneb: nechoďte na mne s etikou, když je tvrdý konkurenční boj.
3
Je uvedené pravda nebo ne ? Etika je teoretická disciplína, která zkoumá morálku dodržováním určitých pravidel. Vymezuje hranice požadovaného chování, které pomáhá řešení nestandardních situací, stanovení kritérií hodnoty určitého subjektu nebo zvyšování důvěryhodnosti podnikatele.
4
Etický kodex Tradičně se uplatňuje etický kodex u lékařů, právníků a novinářů. Kromě těchto profesí, mají svůj kodex i pracovní agentury, subjekty podnikající v pojišťovnictví, bankovnictví, realitách, farmaceutické firmy, občanské poradny, apod.
5
Příklad etického kodexu Jsou např. zásady občanských poradců, kterých je 5: nezávislost, nestrannost, diskrétnost, bezplatnost a respektování. Zcela konkrétní jsou požadavky etického kodexu ve veřejné správě (úředníků, politiků) jako je nezneužívání pravomocí a výhod, úplatky, utajované informace, apod. Porušení EK je zde trestně stíháno.
6
Etický kodex podnikatele „vzorový etický kodex podnikatele“, začleňují státy EU do Směrnic a Nařízení. Obsahuje: ochranu životního prostředí, trvalé budování firemní kultury a zlepšování profilu firmy, odpovědnost za ekologicky šetrné výrobky, pravdivou a otevřenou komunikaci s veřejností. Zahrnuje tudíž – sociální, morální a ekologickou odpovědnost.
7
Veřejnost se na chování většiny firem dívá skepticky a jejich chování považuje za neetické, nemorální, arogantní s cílem získat co největší kapitál v co nejkratší době. Je zřejmé, že něco je špatně. Naštěstí mnohé firmy si již uvědomují, že reputace, dobré obchodní jméno a důvěra zákazníka jsou mnohem trvalejšími hodnotami, než momentální rychlý zisk.
8
Nejste jen loutky Tak nezapomínejte, že máte práva spotřebitelů a zákazníků, nenechte si líbit aroganci firem, předraženost služeb - máte právo se ozvat! V Západní Evropě jedná firma se zákazníkem v rukavičkách – a u nás se to musí také změnit.
9
Otázka na závěr: -Jakou odpovědnost nesou firmy vůči společnosti ? -: Obrázky – kliparty Microsoft – www.office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.