Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJitka Blažková
1
HITRÁDIO FAKTOR Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz) Fůze: v r. 2006 fůze Faktoru do společnosti MMS Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice Konkurenční výhoda: vlastní nahrávací studio na výrobu spotů Oddělení: finanční, obchodní, zpravodajství, produkce, hudební Vedení kampaní: MMS
2
Rádio Faktor – diskutované zákony Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání Zákon č. 10/1995 Sb., o regulaci reklamy Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
3
Rádio ve zkratce, aneb oč tu běží Hudební pořady = uspokojování potřeb posluchačů Zpravodajství = uspokojování potřeb posluchačů Reklama, sponzoring = uspokojování potřeb rádia = peníze Reklama, sponzoring = regulace
4
Právo a reklama Ochrana osobnosti Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím § 8 Ochrana osobnosti a soukromí, odst.2 Pro účely reklamy platí, že osoba, která má v reklamě účinkovat nebo jejíž jiný „projev osobní povahy“ má být v reklamě využit, musí s takovým účinkováním předem souhlasit… Ochrana se týká např. zobrazení podobizny, zveřejněných obrazových či zvukových záznamů, vlastního jména, dopisů či jiných projevů osobní povahy.
5
Alkoholické nápoje Zákon 10/1995 Sb., o regulaci reklamy § 4 - Reklama na alkoholické nápoje nesmí a) nabádat k nestřídmému užívání alkoholických … b) být zaměřena na osoby mladší 18 let… c) spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony … d) vytvářet dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému nebo sexuálnímu úspěchu, e) tvrdit, že alkohol v nápoji má léčebné vlastnosti nebo povzbuzující nebo uklidňující účinek anebo že je prostředkem řešení osobních problémů, f) zdůrazňovat obsah alkoholu jako kladnou vlastnost nápoje.
6
Reklama na alkoholické nápoje Prodáváte výborné žaludeční víno s prokazatelně blahodárnými účinky na zažívací trakt? Nechcete se omezit pouze na slogan: „hladce přichází - šetrně odchází? Raději na reklamu v rádiu zapomeňte! Pokuta až 2 mil
7
Sponzoring Zákon 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, § 2- Základní pojmy (1) Pro účely tohoto zákona se rozumí s) sponzorováním jakýkoliv příspěvek poskytnutý fyzickou nebo právnickou osobou … § 53 - Povinnosti provozovatelů vysílání při vysílání sponzorovaných pořadů (1) Provozovatel vysílání je povinen označit každý pořad sponzorovaný… (5) Provozovatel vysílání je povinen zabezpečit, aby obsah … § 60 - Pokuty
8
Sponzoring Sponzoring (např. dopravní zpravodajství, počasí, časomíra) nesmí obsahovat adresu, telefon, akci, pozvání na výstavu, propagovat zboží apod. - to se dává do reklamního bloku Můžeme to v praxi obejít? Jingle!
9
Časový rozsah reklamy Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání § 51- Časový rozsah reklamy a teleshoppingu v rozhlasovém vysílání (2) Čas vyhrazený reklamě a teleshoppingu v rozhlasovém vysílání ostatních provozovatelů vysílání nesmí přesáhnout 25 % denního vysílacího času. § 60 - Pokuty
10
Časový rozsah reklamy Hudební formát rádia Faktor: 80 % hudby a 20 % mluvené slovo – vnitřní etický kodex Mluveným slovem se rozumí: reklama, zprávy, moderátor (když mluví) Vyjádření mediálního konzultanta MMS: „ To se musí dodržet, jinak je pokuta jak blázen“
11
Causa odpojování reklamy Porušování zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání ze strany provozovatelů soukromých celoplošných rozhlasových stanic Provozovatelé soukromých celoplošných rozhlasových stanic odpojují ze svého vysílání reklamní bloky Faktor a dalších 37 provozovatelů podepsalo prohlášení porušení o ustanovení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 231/2001 Sb. Zatím nevyřešeno
12
Vorlová Görglová, H. Brychová, D. Děkujeme za pozornost Petřinová, J. Formanová, B.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.