Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLuboš Esterka
2
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací nutných pro vytyčení reálných cílů podnikání, které jsou jak dosažitelné. V zásadě tedy slouží pro: interní účely: nástroj analýzy a následné integrace informací pro formulaci vize a cílů, souhrnný dokument - komplexně prezentuje záměr a strategii, pomocí které chce firma dosáhnout v určitém období kvantifikovaných cílů, slouží jako nástroj realizace budoucích závažných změn, nástroj pro posouzení technicko-ekonomické smysluplnosti významné investiční akce, externí účely: hledání poskytovatele kapitálu pro investiční akci nebo zájemce o koupí firmy.
3
Sumář (maximálně 2-3 strany) Identifikační údaje Stručný popis podnikatelského záměru Stručný popis startovní strategie a nejdůležitější časové kontrolní body Zhodnocení manažerských a jiných dovedností, které mohou zaručit úspěch projektu Sumarizace existujících a potřebných finančních prostředků Hypotetická rozvaha
4
Popis byznysu Charakteristika odvětví podnikání v makroekonomickém prostředí. Podnikatelské prostředí, podpora regionu, kraje, lokality. Charakteristika oboru a jeho specifik, trendy rozvoje a předpokládané přírůstky s výhledem na 2-3 roky. Důvody pro podnikání: Motivy a současná situace předkladatele. Poslání - formální vyjádření, co si od podnikatelského záměru slibujeme, v rozpracování do základních kvantifikovatelných cílů. Jaké jsou zdroje naší konkurenční výhody. Které faktory mohou zaručit úspěch v podnikání (nápad, cena, technické detaily).
5
Výzkum trhu a analýza dat Analýza konkurence Marketingový plán
6
Management Klíčoví pracovníci - pokud nejsou rodinní příslušníci, jejich charakteristiky. Předpokládaná potřeba zaměstnanců. Jejich potřeba a přínos pro úspěch podnikatelského záměru. Požadovaná kvalifikace, doklady o jejich profesní způsobilosti. Náklady na jejich získání, pokud bude použita recruiting agentura. Hrubý propočet mzdových prostředků - nezapomenout na odvody do zdravotního a sociálního pojištění. Organizační struktura a postavení jednotlivých lidí v ní: Právní forma - OSVČ, společnost s ručením omezeným., komanditní společnost, akciová společnost, veřejná obchodní společnost. Rozložení pravomoci a odpovědnosti mezi liniové a štábní útvary. Popis náplně jednotlivých funkčních míst. Základní organizační schémata.
7
Kritická místa Potencionální riziko nepříznivého vývoje na úseku surovin nebo energetických zdrojů. Vliv konkurence produkce z nízkonákladových zemí. Náklady vstupu na trhy EU. Základní způsoby práce s jednotlivými drahý podnikatelských rizik a alternativní strategie reakce na nejdůležitější rizikové faktory.
8
Základní časové etapy Časový plán s nejdůležitějšími etapami jednotlivých aktivit. Časový plán aktivit může být zpracován do roku, čtvrtletí, měsíců nebo týdnů. Je důležitý nejen pro koordinaci takových aktivit, jako je vývoj a design produktu, nalezení vhodných lidí, marketingových aktivit, ale rovněž nákupu surovin, prvních prodejů, placení prvních splátek, účasti na výstavách a další. Časový plán je možno zpracovat pomocí některých technik, jako jsou síťové grafy, rozhodovací stromy nebo techniky projektového plánování s vyznačením rozhodujících kontrolních bodů.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.