Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Materiálně technické zabezpečení výuky chemie Vybavení učebních prostor
2
Odborné a výukové prostory Odborná učebna Přípravna Pracovna učitele Laboratoř Sklad chemikálií
3
Odborná učebna Dvoje dveře Zavedený plyn, elektřina, voda Uzamykatelný přívod plynu a elektřiny Odpady Zatemnění
4
Odborná učebna Vybavení: Demonstrační stůl Žákovské stoly – vhodné v jedné rovině Digestoř Váhy Počítač s dataprojektorem Zpětný projektor Skříně na pomůcky
5
Laboratoř Laboratorní stoly Digestoř Skříně Váhy ( předvážky, analytické, dvojramenné) Nádoby na chemický odpad Nádoba na odpadní sklo Hasicí přístroj, hasící prostředky Lékárnička
6
Přípravna Laboratorní stůl se zdroji energie Digestoř Sbírka chemikálií Analytické váhy Pojízdný vozík Skříně
7
Pracovna Pracovní stůl Přístroje (pH metr, polarimetr, optická lavice, měřiče napětí atd.) Kovové pomůcky Počítač
8
Vybavení lékárničky Léky (absorbční uhlí, acylpyrin, lékařský benzin, borová mast, oxid hořečnatý, manganistan draselný opthal, septonex, anagetikum) Obvazový materiál ( gáza, náplastě, elastické obinadlo, obinadlo na popáleniny, obinadlo hydrofilní sterilní, obinadlo pryžové škrtící, trojcípý šátek, vata)
9
Vybavení lékárničky Zdravotnické pomůcky (oční kapátko, anatomická pinzeta, roušky, zavírací špendlíky, teploměr, nůžky) Prostředky dle rizikovosti práce Ve střičkách (2% roztok kyseliny octové, 0,5 % roztok skalice modré, 8% roztok sody, 5% roztok thiosíranu sodného), 10 g MgO )
10
Rozdělení chemikálií 1. Podle jejich využití ve výuce Ukázkové Spotřební a zásobní chemikálie Roztoky Jedy Hořlaviny
11
Rozdělení chemikálií 2. Podle nebezpečnosti: 15 skupin Výbušné E Oxidující O Extrémně hořlavé F + Vysoce hořlavé F Hořlavé
12
Rozdělení chemikálií 2. Podle nebezpečnosti: 15 skupin Vysoce toxické T + Toxické T Zdraví škodlivé Xn Žíravé C Dráždivé Xi Nebezpečné pro životní prostředí N
13
Uskladnění chemikálií Podle jejich nebezpečnosti Skříně kovové nebo dřevěné Uzamčené: T a T +, C, hořlaviny V jedné skříni mohou být T a T + T +, F + nutné evidovat V rámci skupin lze chemikálií řadit: anorganické sloučeniny – podle kationtů organické látky – podle funkčních skupin Ukázkové chemikálie – podle tématických celků
14
Evidence T +, F + „jedová kniha“ Pořadové číslo Datum zápisu Dodavatel Výdej Zásoba Příjemce Účel použití Podpis
15
Hasicí prostředky chemické laboratoři Pěnový: (pěnotvorný roztok, patrona s CO 2 ) hasí dřevo, uhlí, textil, bílý nevhodný pro el. zařízení, alkalické kovy, hořčík Práškový:(prášková náplň NaHCO 3, patrona s CO 2 ) hasí všechny požáry v laboratoři Sněhový:(kapalný CO 2 ), hasí všechny požáry v laboratoři Freonový:(Bromfluoralkany- Freony B), hasí všechny požáry v laboratoři
16
Způsobilost pracovat s chemickými látkami žáci starší 15 let a mladší 18 let smějí nakládat s chemickými látkami a přípravky klasifikovanými jako toxické a žíravé jen v rámci přípravy na povolání pod přímým dozorem odpovědné osoby (tzn. i učitelem nechemikem) s chemickými látkami nebo přípravky klasifikovanými jako vysoce toxické mohou nakládat žáci starší 15 let jen v rámci přípravy na povolání pod přímým dohledem osoby s odbornou způsobilostí (tzn. jen aprobovaným chemikem)
17
Konkrétní omezení pro jednotlivé kategorie a věk žáků
19
Materiální prostředky Trojrozměrné dvourozměrné
20
Dvourozměrné prostředky Obraz Fotografie Transparent Diapozitivy Film Videopořad Počítačové animace
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.