Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová 2. 6. 2016, Chomutov
2
Kdo jsme? Komunitní otevřená škola Rozvíjíme sociální dovednosti, cizí jazyky, EVVO a ICT Svazková škola v obcích Sadov, Otovice, Hájek Zřizovatelem Svazek obcí Region Karlovarský venkov Školská právnická osoba (ŠPO), nikoliv PO Spojené zařízení MŠ, PT, ZŠ s 1. a 2. stupněm Ve škole působí také asistenti pedagoga
3
Počty dětí a žáků Celkový počet dětí a žáků MŠ – 94dětí PT – 27 dětí ZŠ – 238 žáků Počet dětí a žáků se SVP MŠ – 2 (SMP, tělesné) PT – 2 ZŠ – 52 (tělesné, PAS, LMP, zrakové, vady řeči, SPCH, SPU)
4
Od integrace k inkluzi 14 let zkušeností Postupný proces Klima školy jako jeden z nejdůležitějších faktorů pro inkluzi Uváděná zjištění a nástroje vycházejí ze zkušeností školy
5
Dopady změny od 1. 9. 2016 Srovnatelné podmínky pro všechny děti, žáky a studenty se SVP v celé ČR, ve všech typech škol a školských zařízení (vč.ŠD), všech typů zřizovatelů Bez spoluúčasti z rozpočtu školy na mzdy AP Průhlednější, nárokové a průběžné financování SVP Větší podpora ŠPZ Nárokovost ŠP, ŠSp, AP vč. úvazků a financí – přímo v doporučení ŠPZ Předměty speciálně pedagogické péče a intervence (vč. sociokulturního znevýhodnění)
6
Dopady změny od 1. 9. 2016 Doporučení ŠPZ povinně také škole Možnost revize doporučení ŠPZ 5 stupňů podpory – příloha vyhlášky č. 27/2016 Plán pedagogické podpory (PLPP) Výstupy pro žáky s LMP zapracované přímo v RVP ZV, změna učebního plánu Nadále souběh základního a speciálního školství jako možnost volby
7
Vize školy, kde se učíme všichni – děti, žáci i pedagogové „Hodně nabízíme, hodně očekáváme. V rámci svých možností žijeme a pracujeme na maximum a společně. Jdeš do toho s námi? Vítej, podpoříme tě. Hraješ si jen na svém písečku, jedeš na půl plynu nebo se jen vezeš? Promiň, zkus to raději jinde.“
8
Hodnoty, pravidla a jejich sdílení Vize školy Standard školy ŠVP Webové stránky a další informace o škole
9
Pojmenuj a sdílej hodnoty, se kterými se může identifikovat každý člověk ve škole – dítě, žák, pracovník školy, rodiče, přátelé školy, zřizovatel.
10
Rozvoj silných stránek a oceňování Žákovské portfolio profil na 1 stránku akční plán sebehodnocení žáka Ocenění učitelů Hodnocení cesty k úspěchu Osobní dopisy Osobnost roku žáci / pedagogové
11
Zaměř se na silné stránky každého ve škole, oceňuj a sdílej, co je pozitivní a co se vede. S tím, co se nevede, pracuj postupně a v malých dávkách. Když vyřešíš jeden problém, věř, že tím řešíš i ty další, které s ním souvisí. A taky věř, že i zázraky se dějí a vyhlížej je.
12
Učení a hodnocení zaměřené na šanci zažít úspěch Testy ke stylům učení Z čeho se skládá známka na vysvědčení Kritéria hodnocení v předmětech Příručka „Jak se učit“
13
Hodnoť co nejvíc spravedlivě. Nastav srozumitelná a sdílená kritéria pro hodnocení tak, aby dostal šanci každý, kdo alespoň trochu chce a může. Nabízej podporu na všech úrovních, ale nevnucuj jí. Každý má právo a odpovědnost rozhodnout se, zda chce pomoc a podporu přijmout.
14
Odkazy a kontakty Dokumentární film o škole „Já a oni, prostě my“ https://www.youtube.com/watch?v=K1OboN-gqPM Webové stránky školy www.skolaplnapohody.cz http://www.skolaplnapohody.cz/ jitka.topicova@skola-kvvenkov.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.