Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha 26. 11. 2015 1
2
Strategické rozhodování Segmentace trhu Demografická kritéria 2
3
3
4
Strategická analýza vnější prostředí vnitřní prostředí Tvorba strategie zhodnocení variant výběr strategie Implementace strategie plánování, organizování Kontrola a hodnocení 4
5
Strategický rozhodovací proces (Zdroj: http://ihned.cz/c4- 10115810-19291020-000000_d-10115810-19291020-000000_d-10115810-19291020-T00000_d-riziko-a- nejistota-ve-strategicke-rozhodovani) 5
6
Poznat strukturu daného trhu Homogenita, heterogenita segmentu Marketingové přístupy k trhu tržně nediferencovaný marketing masový marketing výrobkový diferencovaný marketing cílený marketing koncentrovaný marketing diferencovaný marketing 6
7
Průzkum dotazování, hodnocení potenciálních zákazníků Analýza faktorová analýza shluková analýza Profilování profil shluku proměnných 7
8
Intuitivní Systematický deduktivní induktivní a priori post hoc 8
9
Při sběru dat obsahová analýza dotazování Při analýze dat křížové analýzy a kontingenční míry faktorová analýza Při odkrývání segmentu shlukové analýzy stromové strukturní metody křížové analýzy 9
10
geografické hledisko – podle umístění zákazníků, kontinent, země, region, lokalita psychologické hledisko – psychologický profil, zájmy, postoje, životní hodnoty socioekonomické hledisko – vzdělání, povolání, výše příjmů, společenské postavení demografické hledisko – pohlaví, počet narozených dětí, počet dětí v rodině, věk, etnika, náboženství, rodinný stav 10
11
U trhu B2C charakter organizace (sektor, obor, odvětví působení, velikost organizace, kultura organizace) provozní charakteristiky (typ výroby, organizace nákupu, naléhavost dodávek, kvalitativní požadavky) nákupní chování (nákupní politika organizace, nákupní strategie, kritéria nákupu) 11
12
Přehled o aktuálních demografických veličinách, které je možné využít pro strategické rozhodování při segmentaci trhu Metoda kvalifikovaného odhadu ČR, hlavní město Praha, Středočeský kraj, Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj a Karlovarský kraj 12
13
Obyvatelstvo10 541 466 Průměrná hrubá mzda26 287 Kč Míra inflace0,4 % Hrubý domácí produkt4,3 % Průmyslová výroba0,6 % Stavební výroba2,4 % 13
14
Podle údajů ČSÚ měla Česká republika 10 541 466 obyvatel k 30. červnu 2015. Průměrná hrubá mzda za 2. čtvrtletí 2015 činila 26 287 Kč, meziroční růst nominální mzdy činil 3,4 % a meziroční růst reálné mzdy 2,7 % ve 2. čtvrtletí 2015. Míra inflace činila v říjnu 2015 0,4 %. 14
15
Hrubý domácí produkt měl meziroční růst 4,3 % za 3. čtvrtletí 2015 Průmyslová výroba měla meziroční růst 0,6 % v září 2015 Stavební výroba měla meziroční růst 2,4 % v září 2015 15
16
Charakteristiky současného managementu: rychlost rozhodování komunikace práce v týmu I správně provedená segmentace trhu může eliminovat rizikové faktory při strategickém rozhodování. Příspěvek dává podněty, jak provádět segmentaci trhu s využitím demografických kritérií. Relevantní informace z této oblasti může podat ČSÚ. 16
17
Nejnovější údaje [online]. Praha, 2015, 10.11.2015 [cit. 2015-11-22]. Dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/domov RAITER, T. Segmentace trhů, targeting, positioning a benchmarking. Segmentace trhů, targeting, positioning a benchmarking [cit. 2015-03-09]. Dostupné z: http://honors.vse.cz/data/Semin%C3%A1%C5%99-2- Segmentace2.pdf Riziko a nejistota ve strategickém rozhodování. Hospodářské noviny [online]. Praha, 2006, 14. 9. 2006 [cit. 2015-11-22]. Dostupné z: http://ihned.cz/c4-10115810- 19291020-000000_d-10115810-19291020-000000_d- 10115810-19291020-T00000_d-riziko-a-nejistota-ve- strategicke-rozhodovani Segmentace trhu. Segmentace trhu [online]. 2013 [cit. 2015-05-07]. Dostupné z: https://managementmania.com/cs/segmentace-trhu?al=cs 17
18
DĚKUJI ZA POZORNOST 18
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.