8.1 Einfache Satz - Aussagensatz, Fragensatz

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KONJUNKTIV PLUSQUAMPERFEKT MIT MODALVERBEN
Advertisements

16.1 Präpositiotionen mit dem Akkusativ
6.1 Regelmäßige Verben - Konjugation
19.1 Imperativ Setz dich! Pass auf! Leg dich!
21.1 Präteritum - regelmäßige Verben
Německý jazyk Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
18.1 Reflexivverben sich setzen sich waschen sich duschen sich waschen
10.1 Zahlwörter null eins zwei drei vier fünf sechs sieben acht neun
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky prvního ročníku Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Německý jazyk Školní rok: 2010 Jméno učitele: Mgr. Kateřina Vlachová
1.1 Ich – Grundphrasen + Personalpronomen
Verben im Präsens.
4.1 Possessivpronomen / Přivlastňovací zájmena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
15.1 Präpositiotionen mit dem Dativ
Č A S O V Á N Í S L O V E S V P Ř Í T O M N É M Č A S E
Elektronická učebnice - II
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Vypracovala:Málková Jarmila
Skladba vět - slovosled
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
20.1 Reisen + Deutschsprachige Länder
13.1 Negation im deutschen Satz
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
W - FRAGEN W - otázky. W - FRAGEN W - otázky W -FRAGEN WER? WIE? WAS? WO? WOHER? WEM? WANN? WARUM? KDO? JAK? CO? KDE? ODKUD? KOMU? KDY? PROČ?
TÁZACÍ ZÁJMENA A TÁZACÍ PŘÍSLOVCE
2.1 School Practise „have got“
Sloveso "to BE".
Označení DUM Fi- DUM Autor
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
1.Das ist Paul. WER ist das? Kdo je to? 2.Thomas ist dort. WO ist Thomas? Kde je Thomas?
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Německý jazyk příslovce tázací Wer. Wie. Was. Wo. Warum
W – FRAGEN W- otázky. W – FRAGEN W- otázky WER? KDO? WIE? JAK? WAS? CO? WARUM? PROČ? WOHER? ODKUD?
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Jonas práce s textem pro 3.ročník. Co o něm umíš říci? Wie heißt er? Ist er groß? Was hat er? Jonas Wie ist der Ball? Wie ist die Katze? Wie heißt sie?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_34_NJ7,8_ Wiederholungstest 5/I TÉMA: Wiederholung 5 ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_32_NJ7_ Wiederholungstest 3/I TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaII/2 Sada07 AnotaceJak.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_32_NJ7_W-Fragen TÉMA: W-Fragen ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Kdo?, jak?, co?, kde?, který?, v kolik hodin? wer wie was wo welcher, welche, welches wann wie lange um wie viel kdo jak, jaký co kde který kdy jak dlouho.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Skloňování osobních zájmen ve 3. a 4. pádě VY_32_INOVACE_02-20 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
Digitální učební materiál
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Tvoření otázek v němčině
Transkript prezentace:

8.1 Einfache Satz - Aussagensatz, Fragensatz Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8.1 Einfache Satz - Aussagensatz, Fragensatz Einfache Satz = věta jen s jedním přísudkem (časovaným slovesem) Aussagensatz / Věta oznamovací = sdělují nám určitou skutečnost Mutti kommt heute um sieben. Fragensätze / Věty tázací = zjišťujeme nějakou skutečnost Otázka doplňovací Př: Wo wohnst du? Otázka zjišťovací Př: Kommt Mutti heute um sieben? Autor: Mgr. Alena Horová

Mutti kommt heute um sieben. Heute kommt Mutti um sieben. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8.2 Was weißt du schon? PODMĚT SLOVESO Aussagesätze / Věty oznamovací = věty oznamovací nám sdělují určitou informaci ve větě oznamovací stojí sloveso téměř vždy na druhém místě podmět (ptáme se: kdo, co?) v německé oznamovací větě je vždy vyjádřený → stojí vždy na 1. nebo 3. místě PODMĚT 1. 2. 3. 4. 5. Mutti kommt heute um sieben. 1. 2. 3. 4. 5. Heute kommt Mutti um sieben.

Wo wohnst du jetzt? Wie heißen Sie? 8.3 Was Neues erfahren wir? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8.3 Was Neues erfahren wir? Tázací slova Wer - kdo Wie - jak Was - co Welcher - který Welche - která Welches - které Wessen - čí Wo - kde Wohin - kam Woher - odkud Warum - proč Wann - kdy Otázka doplňovací = věta začíná tázacím slovem (př. wo - kde), po kterém následuje přísudek (sloveso v určitém tvaru) v otázce doplňovací stojí přísudek (sloveso) vždy na druhém místě podmět (ptáme se: kdo, co?) v doplňovací otázce je vždy vyjádřený → stojí vždy na 3. místě 1. 2. 3. 4. Wo wohnst du jetzt? 1. 2. 3. Wie heißen Sie?

8.4 Welche neue Termine erlernen wir? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8.4 Welche neue Termine erlernen wir? Otázka zjišťovací = věta začíná přísudkem (sloveso), po kterém následuje podmět (ptáme se: kdo, co?) v otázce zjišťovací stojí podmět (ptáme se: kdo, co?) vždy na druhém místě Zjišťovací otázku tvoříme převrácením slovosledu oznamovací věty. Odpovídáme na ně Ja/Nein. 1. 2. 3. 4. 5. Mutti kommt heute um sieben. 1. 2. 3. 4. 5. Kommt Mutti heute um sieben?

8.5 Was merkt ihr euch? Bilde die Sätze / Utvoř věty: Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8.5 Was merkt ihr euch? Bilde die Sätze / Utvoř věty: Übersetz mal / Přelož: Er kommt aus Bratislava. Was ist das? Woher kommst du? Sonja tanzt sehr gern. Florian wohnt in Hamburg. Wo wohnst du? Pochází z Bratislavy. Co je to? Odkud pocházíš? Soňa tancuje velmi ráda. Florian bydlí v Hamburku. Kde bydlíš ty? 1. alt - Wie - du – bist? 2. acht - Kinder - hast – Du. 3. wohnst - Wo – du? 4. Die - ist - Bluse - schön – sehr. 5. heißt - Wie – du? Studiert sie Medizin? Ist hier frei? Ist das Frau Novak? Wartest du schon lange? Arbeiten Sie hier, Herr Blum? Haben Sie Feuer? Seid ihr zu Hause, Kinder? Hat sie Freunde in Deutschland? Hat ihre Wohnung einen Balkon? Utvoř zjišťovací otázky: Studuje (ona) medicínu? Je to paní Nováková? Čekáš tu už dlouho? Pracujete zde, pane Blume? Máte oheň? Jste doma děti? Má přátele v Německu? Má její byt balkon? 1. Ja, sie lernen gut. 2. Nein, wir antworten nicht. 3. Ja, sie schläft gern. 4. Ja, wir kommen zu euch. 5. Nein, Petra treibt nicht Sport. 6. Ja, ich heiße Paula.

8.6 Etwas zusätzlich für geschickte Schüler Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8.6 Etwas zusätzlich für geschickte Schüler Začněte větu podtrženým slovem: 1. Ich bekomme heute ein Geschenk. 2. Meine Eltern fahren jeden Sommer ans Meer. 3. Die Vorstellung beginnt um 20 Uhr. 4. Karl kommt zuerst zu mir. 5. Wir bleiben zwei Wochen in Spanien. 6. Er macht alles für sie. 7. Ich verstehe die Sache nicht. 8. Der Film gefällt mir sehr. 9. Mark zeigt Peter das Buch. 10. Sie kauft die Brille hier.

8.7 CLIL REGULAR VERBS TO WORK TO WORK I work we you he, she, it works Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk 8.7 CLIL REGULAR VERBS TO WORK OSOBA URČITÝ TV. I work we you he, she, it works they TO WORK

8.8 Test a d c Převeď na otázku zjišťovací: Mein Vater ist brav. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8.8 Test Převeď na otázku zjišťovací: Mein Vater ist brav. Ist mein Vater brav? Dein Vater ist brav? Wie ist deinVater? Utvoř oznamovací větu: Neumann – sehr – ist – Herr – nett Herr Neumann ist sehr nett. Sehr nett ist Herr Neumann? Ist Herr Neumann sehr nett? Sehr ist nett Herr Neumann. 2. Převeď na otázku doplňovací: Wie ist dein Vater? 4. Utvoř zjišťovací otázku: Správné odpovědi: a d c Test na známku

8.9 Gebrauchtene Quelle und Zitation Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk 8.9 Gebrauchtene Quelle und Zitation Obrázky z databáze klipart (slide 1,2) http://www.helpforenglish.cz/files/haveyougot.gif (slide 7) http://www.profivoda.cz/storage/static/boxy-tvrda-voda/2.jpg (slide 1,4) http://e-lecba.cz/assets/files/images/articles/otazka.png (slide 3) http://www.scio.cz/1_images/Fotolia_460321_Subscription_L.jpg (slide 6) http://www.veprova.cz/vitez3.jpg (slide 2)

8.10 Annotation Autor Mgr. Alena Horová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Německý jazyk 8.10 Annotation Autor Mgr. Alena Horová Období 01 – 06/2013 Ročník 7. - 9. ročník Klíčová slova Vět jednoduchá, oznamovací věta, tázací věta, zjišťovací a doplňovací otázka Anotace Prezentace popisující problematiku tvoření oznamovací věty + zjišťovací a doplňovací otázky.