Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tutorial: Engineering technology Topic: Volume forming Prepared by: Ing. Elena Nová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tutorial: Engineering technology Topic: Pin connections Prepared by: Ing. Jaroslav Hábl Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tutorial: Engineering technology Topic: Beam welding Prepared by: Ing. Josef Martinák st. Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
8/1 The video task 1. The balls are made of a) steel b) iron c) wood 2. The water based liquid is there to.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_ANJ54 Název školy SPŠ.
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A+B.08_countable_and_uncountable_nouns Název: Countable and.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Angličtina 6. a 7.ročník TEMA: Animals world ČÍSLO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_14-18_Construction Materials 1 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 17. Přenos programu z PC a upínání obrobku na CNC soustruhu HURCO.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Autor: Mácha Jaroslav
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Anglický jazyk – slovní zásoba Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Interiér automobilu Poznámka: značka * za slovem znamená pokračování kliknutím, zbytek je načasován.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
DUM - Digitální Učební Materiál
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_07_BÁSNIČKY Mgr. Libuše Stonawská
Název vzdělávacího materiálu
DUM - Digitální Učební Materiál
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu
Daily routines VY_22_INOVACE_01_08
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LIFE IN THE COUNTRY X LIFE IN THE CITY.
Digitální učební materiál
Ecosystems, vocabulary
DUM - Digitální Učební Materiál
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
PRESENT SIMPLE TENSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DUM - Digitální Učební Materiál
Autor: Miroslava Sedlmajerová
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digital Photography Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_Spo_II_09 London -5A slov.zás.
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Anglický jazyk Sada: 2 Číslo materiálu v sadě: 17 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: Machining 2 Jméno autora: Mgr. Jana Novotná Předmět: anglický jazyk Jazyk: anglický, český Klíčová slova: machining, traditional processes, non-traditional processes Cílová skupina: žák 3. ročníku Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: žák si rozšíří slovní zásobu k tématu „obrábění“. Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 tř. 17.listopadu 49, Olomouc

Metodický list/anotace: Žáci si na základě této prezentace rozšíří slovní zásobu k tématu „obrábění“ a doplní si znalosti o jednotlivých obráběcích procesech uvedených v předchozím DUM. Datum vytvoření:

1. Answer the questions. Pre – reading task: 1, What is machining? 2, What is CNC - machine? What is it used for? 3, Which two methods of machining do you know?

Key: 1.Machining is a process of removing material from a workpiece to achieve a desired shape and size. The material is cut by sharp cutting tools into the form of chips. 2.CNC- machine is It an automated device which makes industrial components without direct human assistance. It uses coded instructions which are sent to an internal computer. The components are made quickly and accurately. 3.There are 2 methods of machining: traditional and non- traditional.

2. Read the text. MACHINING 2 Machining is a very important process in engineering and manufacturing process. There are 2 methods of machining: TRADITIONAL (conventional) and NON-TRADITIONAL (non- conventional). 1.TRADITIONAL PROCESSES They are based on removing material in the form of chips by using a tool which is harder than a workpiece. The processes are called: turning, milling, drilling, planning and slotting. The finishing operations are called honing, lapping, superfinishing, grinding, etc. They are used to improve a surface of a product.

TURNING is used to produce cylindrical components. The main cutting motion is done by a workpiece, while feed and infeed are done by a tool. Turning is performed on a machine called lathe (the process is controlled manually) or on a CNC-machine (the process is controlled by a computer). When turning, the workpiece is held and rotated around the horizontal axis while being formed to size and shape by a cutting tool called turning tool. MILLING is used to produce parts having flat or curved shapes like grooves or geared wheels. In the milling process the cutting motion is carried out by a rotating tool while feed and infeed is done by a workpiece. The workpiece is usually held in a vise and fed against a rotating multiple-tooth tool known as the milling cutter.

DRILLING is used to make cylindrical holes. The cutting motion and feed is performed by a rotating tool while the infeed is given by a drill. The drilling operation can be carried out on a drilling machine but a lathe can be used for drilling as well. A tool used for making holes is called a drill. 2.NON – TRADITIONAL PROCESSES They are used for machining some advanced alloys which are very hard, high-strength, temperature – resistant, or too brittle. For metal machining they use some form of energy instead of a traditional tool. They can be classified according to the type of energy, e.g. water jet, electron-beam, laser-beam, plasma- beam, chemical cutting, etc. These processes play an important role in modern industries, for example, in aircraft or aerospace and nuclear industries.

Vocabulary: alloy - slitina axis – osa beam - paprsek brittle - křehký chip – tříska curved – zakřivený, ohnutý cutting motion – řezný pohyb cylindrical – válcový drill – vrták drilling – vrtání drilling machine - vrtačka feed – posuv (to) feed – dávkovat, podávat flat – plochý geared wheel - ozubené kolo grinding – broušení groove – drážka hole - díra honing – honování horizontal - vodorovný (to) improve – vylepšit, zlepšit infeed - přísuv lapping – lapování lathe - soustruh milling – frézování milling cutter - fréza planning – hoblování slotting – obrážení superfinishing – superfinišování surface - povrch tool – nástroj turning – soustružení vise – svěrák water jet – vodní paprsek workpiece – obrobek

3. Fill in the table. TURNINGMILLINGDRILLING MACHINE milling machine TOOL

Key: TURNINGMILLING DRILLING MACHINE lathe CNC machine milling machine drilling machine lathe TOOLturning toolmilling cutterdrill

4. Choose the best answer. 1.Turning, milling and drilling are _____ machining processes. A, traditional B, non-traditional 2. Turning is used to produce _____ components. A, cylindrical B, flat 3.Milling is used to produce _____. A, holes B, geared wheels 4.The drilling operation can be carried out on _____. A, a drilling machine or a lathe. B, a drilling machine or a milling machine. 5.Non-traditional processes are used for machining _____. A, light and soft alloys B, hard alloys

Key: 1.Turning, milling and drilling are _____ machining processes. A, traditional B, non-traditional 2. Turning is used to produce _____ components. A, cylindrical B, flat 3.Milling is used to produce _____. A, holes B, geared wheels 4.The drilling operation can be carried out on _____. A, a drilling machine or a lathe. B, a drilling machine or a milling machine. 5.Non-traditional processes are used for machining _____. A, light and soft alloys B, hard alloys

Použitá literatura: vlastní zdroje DEUTSCH, P., HENDRYCHOVÁ, P. Technická angličtina zaměřená pro střední průmyslové školy se zaměřením na elektrotechniku a strojírenství. Olomouc, 2011.