INSPIRACE K PODNIKÁNÍ, CO JE CVIČNÁ FIRMA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dobrovolníci v sociálních službách
Advertisements

Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Kudy vlastně putují peníze
Informační materiál k projektu: Podnikání žen jako efektivní cesta k posílení rovných příležitostí na trhu práce. Projekt je financován z programu OPL.
Miroslava Nebuželská, BVM Audit
Komenský by se radoval aneb škola hrou
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Vize, Strategie, Cíle.
Podnikatelský záměr Volba, v čem budu podnikat Průzkum Plán realizace
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
UČÍME SE PODNIKAT Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE Ing. Marek Juha K OMORA S OCIÁLNÍCH P ODNIKŮ Kulatý stůlBrno
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Základní principy sociálního podnikání
SMALL BUSINESS Modulový výcvikový a vzdělávací program pro začínající podnikatele.
Podnikání VY_32_INOVACE_ Podnikání - je založeno na podnikatelském záměru s cílem dosažení maximálního zisku - podnikatelský záměr = nápad.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 4. duben 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.8.
NIPOS – Lenka Lázňovská.  Velký okruh subjektů poskytujících veřejné služby v kultuře, a to zejména v oblasti veřejné osvěty a edukace. Jsou naplněním.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Workshop profesního poradenství pro neslyšící v rámci projektu OPPA „Zvládneme to sami!“ Podnikatelské minimum Podnikatelská myšlenka / Podnikatelský.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
PricewaterhouseCoopers Date NTS – národní tématické sítě Ing. Libor Witassek, MBA WorkshopNTS-B „Podpora drobného podnikání“ 19. listopadu 2007, Praha.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MARKETINGOVÝ MIX.
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
KAŽDÝ Z VÁS SE NARODIL JAKO VÍTĚZ! VZPOMEŇTE SI NA SVÉ SNY, NIC NEBYLO NEMOŽNÉ!
1. Zvolte předmět podnikání Zdůvodněte výběr – přesně určete podle přílohy Živnostenského zákona * - Při zvažování a hledání předmětu podnikání.
„Problémy rodinné péče o osoby se zdravotním postižením“ Projekt „Nejsme chudinky, jsme hrdinky“ V Praze 30. září 2014.
Právní podmínky podnikání Obchodní firma Obchodní rejstřík.
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Sociální podnikání a jeho potřeby v ČR
Cesta k uplatnění na trhu práce Fond dalšího vzdělávání, 2017
Čím chci být ,až vyrostu.
Regionální seminář „sociální podnikání“ v Opavě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Prezentace fiktivní firmy Ing. Vladimíra Trnčáková
Společensky odpovědného podnikání
Obchodní společnosti I.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Čím chci být až vyrostu M. Krátká.
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
PRÁVNÍ FORMY PODNIKÁNÍ
Název společnosti Obchodní plán.
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Transkript prezentace:

INSPIRACE K PODNIKÁNÍ, CO JE CVIČNÁ FIRMA EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND INSPIRACE K PODNIKÁNÍ, CO JE CVIČNÁ FIRMA PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Petra Koťátková, Lenka Omelková

Inspirace k podnikání Co je cvičná firma, obsah kurzu, trocha teorie Motivace k podnikání Práce snů V čem chci podnikat Co k podnikání potřebuji, kdo mi může pomoci Kde hledat informace Příklady úspěšných českých podnikatelek Čím začnu, mé další kroky… Zdroj: 27. průzkum AMSP ČR - Postoje žen k podnikání

Cvičná firma Cvičná firma odpovídá reálné společnosti svojí formou, strukturou a funkcí, řídí se stejnými právními předpisy, využívá stejné podklady z hospodářské praxe. V kurzu si založíte a povedete vlastní cvičné firmy, jejich obsahovou náplň a formu si vyberete podle svého zájmu V kurzu se seznámíte s tématy nezbytnými pro zahájení a provozování samostatné výdělečné činnosti a s administrativními povinnostmi definovanými právními předpisy.

Cvičná firma 2 Váš trénink bude kreativní práce, ohraničená povinným administrativním rámcem, ve kterém si natrénujete jak na: Živnostenský úřad (Obchodní rejstřík) Správu sociálního zabezpečení Zdravotní pojišťovnu/y Finanční úřad Centrum fiktivních firem (CEFIF) Národního ústavu pro vzdělávání (NUV): http://www.nuv.cz/cinnosti/kurikulum-vseobecne-a-odborne-vzdelavani-a-evaluace/centrum-fiktivnich-firem/urady-cefif

Od nápadu k promyšlenému plánu - co všechno vám poradíme Inspirace k podnikání, co je cvičná firma Podnikatelský záměr Průzkum trhu, marketing, propagace Podnikatelský rozpočet Založení cvičných firem, blok s účetní Reklama, marketingové materiály Registrace cvičných firem (živnostenský/obchodní rejstřík, správa sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovna) Tvorba obchodních podmínek, vyřizování reklamací, vedení skladu Komunikace se zákazníkem (osobně, telefonicky, mailem, prostřednictvím webových stránek a sociálních sítí) Co teď? Aneb step by step - jaké kroky mám udělat k úspěchu Jak zřídit a provozovat e-shop, zásilkový prodej, multilevel marketing Veletrh cvičných firem

Výběr vhodné formy podnikání podnikatel - fyzická osoba společnost s ručením omezeným obecně prospěšná společnost ústav, družstvo apod. Nejčastěji podle živnostenského zákona: rozhodnutí mezi podnikáním na fyzickou osobu a podnikáním na obchodní společnost v obou případech budete pro své podnikání vybírat vhodné druhy živností

Sociální podnikání Sociální podnik musí splňovat následující podmínky: Podporuje sociální začleňování znevýhodněných osob – min. 40 % z celkového počtu zaměstnanců musí pocházet z cílové skupiny zdravotně postižených nebo sociálně vyloučených. Směřuje k maximálnímu zapojení zaměstnanců do rozhodování. Většina případného zisku (minimálně tedy 51 %) musí být reinvestována do rozvoje podniku. Orientuje se na lokální komunitu a využívání místních zdrojů.

Sociální podnikání Zaměstnanci sociálního podniku. V zásadě se jedná o osoby zdravotně či sociálně znevýhodněné, které mají na trhu práce omezené možnosti, tedy: Osoby se zdravotním handicapem. Osoby po výkonu trestu. Osoby pečující o osobu blízkou. Dlouhodobě nezaměstnaní, tedy déle než 1 rok vedení v evidenci ÚP. Osoby se zkušeností se závislostí na návykových látkách. Osoby bez přístřeší. Mládež a mladí dospělí. Oběti domácího násilí a osoby komerčně zneužívané.

Druhy živností

Proč chci podnikat Motivace k podnikání

Proč chci podnikat Možnost naplno využít své schopnosti a potenciál Možnost si sám uspořádat pracovní dobu Nezávislost na rozhodování ostatních Možnost se finančně zajistit Mám podnikatelský nápad Možnost dosáhnout prestižního postavení a být vzorem pro ostatní Zkušenosti v rodině \ mezi přáteli Mám podnikatelský vzor, který mě inspiruje Současná situace přeje podnikání Zabývám se tím, co mě baví Vlastní pracovní doba Nemusím poslouchat nadřízené Volím si lidi, se kterými pracuji Finanční nezávislost na okolí Mám společenský respekt Mám nadstandardní příjmy

Práce snů Jak vypadá má práce snů

Práce snů Aby se finančně dařilo Aby člověka práce bavila Aby to člověka naplňovalo / mělo to smysl Krátká/flexibilní pracovní doba Zájem ze strany klientů Dost času na okolí / rodinu Práce s lidmi Práci snů již mám, jsem spokojená Pomáhat Aby člověk byl nezávislý Měl by to být koníček Práce s dětmi Příjemní spolupracovníci Perspektivní práce Pasivní příjem Něco jiného Poskytování vlastních služeb Prodej (jiných než vlastních výrobků)

Práce snů Měla by mě bavit a měla bych vydělat tolik, abych nemusela přemýšlet nad každou korunou, to úplně stačí. Asi bych chtěla mít cestovní kancelář, mít pod sebou zaměstnance, možnost určovat si svou pracovní dobu a být v práci spokojená (dělat konečně to, co mě baví). Skvělý produkt, vytíženost max. 8 hodin v pracovních dnech, stoupající zájem ze strany klientů, stoupající zisky, nekonečný příběh :-). Práci snů si představuji jako rovnováhu mezi pracovním a rodinným životem. Důležité je mít i čas na sebe a své koníčky. Práce by měla člověka naplňovat a měl by vidět za sebou i výsledky a samozřejmě práce musí být i kvalitně finančně ohodnocena.

Mé silné stránky Jak začít proces hledání toho pravého nápadu? Napište si 5 – 7 věcí o sobě, co děláte rádi, v čem jste opravdu dobří, někdo vás za to již ocenil, apod. Váš seznam může vypadat  třeba takto  : „ Mám ráda lidi, ráda se s nimi bavím, mám ráda děti, ráda čtu, miluju počítače, čísla, dobře se vyznám v marketingu, ráda řeším problémy.“   Napište všechno, co vám přijde na mysl.

Mé slabé stránky Napište 2 věci,  nichž si myslíte, že v nich nevynikáte, věci, které nemáte rádi a nebo je neradi děláte. Možná jste opravdu dobří v marketingu a v tvorbě návrhů a strategií, ale neradi se potkáváte s lidmi, fakt nemusíte mít kolem sebe děti nebo neradi mluvíte na veřejnosti nebo neradi cestujete.

Vhodné otázky pro inspiraci Pokud by byly tři až pět výrobků nebo služeb, které by vylepšily Váš osobní život, co by to bylo? Naslouchejte tomu, co trápí vás nebo vaše známé, kamarády, rodinu, sousedy. Všude kolem nás jsou příležitosti, musíte je jen umět najít. Pokud máte „otevřenou hlavu“ tak vás hodně věcí napadne jen když se budete pozorně dívat kolem a číst.

Vhodné otázky pro inspiraci Je na trhu ještě nějaké volné místo v oblasti, která mě zajímá?   Jak můžu něco (co již někdo poskytuje) dělat lépe Máte-li obchodní nápad mluvte s kolegy, sousedy, osobní nápady konzultujte s rodinou a kamarády.

V čem chci podnikat V čem chci podnikat

V čem chci podnikat Poskytování vlastních služeb Prodej vlastních produktů přes internet MLM (Oriflame, Avon atd.) Práce z domu Oděvnictví \ móda Umění Info-podnikání Cukrárna \ pekárna Škola \ školka Kadeřnictví \ kosmetika Restaurace Ubytovací služby Zdravotnictví Kavárna, čajovna Občerstvení Květiny, aranžérství Knihy Hračky Zahradnictví, Zemědělství

Začínám podnikat Co k podnikání potřebuji Kdo mi může pomoci

Co k podnikání potřebuji Jak oslovit nové zákazníky Jak vypracovat podnikatelský projekt Jaké jsou možnosti dotací a fondů na podporu podnikání Jak sehnat investory \ finance Zkušenosti a rady od úspěšných podnikatelů Jak založit firmu Jak zlepšit sebeprezentaci (jednání s lidmi atd.) Jak komunikovat se zákazníky Jak získat zkušenosti z podnikatelského prostředí Informaci o způsobu založení firmy Vytrvalost Ochotu riskovat Podporu rodiny Ženy míří na tuzemské prostředí, nemají ambici dobýt svět, ale uživit se.

Vstupní kapitál, očekávané příjmy Respondentky vnímají jako nutný startovní kapitál do začátku podnikání obvykle částku mezi 50 000 a 200 000 Kč. Peníze podle nich podnikatelé potřebují především na materiál, zboží a vybavení. Nejčastěji považují respondentky za minimální únosný podnikatelský čistý příjem 20 000 až 30 000 Kč. Podnikatelky pak reinvestují do podnikání přibližně stejný objem peněz, jaký užívají na osobní a rodinné výdaje.

Příklady úspěšných českých podnikatelek Linda Vavříková, česká podnikatelka mladé generace, vyhrála v roce 2006 prestižní ocenění Živnostník roku. Podařilo se jí to tehdy s její teprve 2 roky novou firmou ALLEGRIA. Může se pyšnit i titulem Objev roku, nebo cenou pro Začínajícího podnikatele. Ve svých 30 letech vede společnost, která je jedničkou a zároveň průkopníkem na netradičním trhu, poskytuje zážitkové dárky v Česku i na Slovensku. V portfoliu se nachází již téměř 1000 zážitků. Agentura čítá pouhých 30 zaměstnanců, ale za relativně krátkou dobu existence sesbírala v čele s Vavříkovou množství prestižních cen. Dnes se obrat pohybuje v milionech korun.

Příklady úspěšných českých podnikatelek Petra Kovandová byla oceněna v soutěži „OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK" v kategorii střední společnost 1. místem. Petra je majitelka a manažerka rodinné firmy Kovandovi s.r.o. Tato společnost provozuje továrnu a provozovny BON BON a zároveň Muzeum čokolády a marcipánu v Táboře. BON BON je ruční továrna na čokoládu, která vyrábí a prodává originální ručně tvarovanou čokoládu, pralinky a speciality z nugátu a marcipánu. Kovandovi mají 8 vlastních provozoven v Česku, další 13 provozoven fungují jako franšízy. Eva Štěpánková – kosmetika RYOR

Kde hledat informace a inspiraci www.zenysro.cz www.amsp.cz/ www.amsp.cz/27-pruzkum-amsp-cr-postoje-zen-k-podnikani www.podnikavazena.cz www.svazpodnikatelek.cz www.babyoffice.cz www.prastimedotoho.cz/ www.socialnipodnikani.info/ www.esfcr.cz/projekty/podpora-socialniho-podnikani-v-cr www.nuv.cz/cinnosti/kurikulum-vseobecne-a-odborne-vzdelavani-a-evaluace/centrum-fiktivnich-firem

Čím začnu…

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST A PŘEJI HODNĚ ÚSPĚCHŮ 