Islámské umění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
V současném světě – 2 názory na svět
Arabská říše stol. Rothbauerová Jana.
Názor na svět: věřící, bez vyznání a ateisté
Arabové a jejich výboje
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Arabové a Islám Raný středověk.
Islám Postup vložení tohoto snímku do prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Islám Petr Machala.
Světová náboženství.
Islám.
Islám Arabové.
Světová náboženství.
KŘESŤANSTVÍ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Islám Arabové.
Islám.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - ISLÁM
Arabská říše Islám.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Islám Arabská říše.
RISK Náboženství.
Středověk Arabská říše Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0107.
Islám Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.7.05
Mohamen Jasenovský Jaroslav.
ISLÁMSKÝ NÁBOŽENSKÝ SYSTÉM
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Víra a náboženství Výchova k občanství – 6. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_465.
Anna Hradecká, Kačka Vránová
Arabové a jejich výboje
ARABOVÉ A jejich výboje.
Arabové a Turci, islám uč
Náboženství - islám Název školy
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Rozšíření Islámu v dnešní době
Muhammad Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Arabská říše 7. ročník.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
Islám. Monoteistické náboženství Druhé největší náboženství světa Založené na učení proroka Muhammada Stoupenci Islámu: muslimové Prameny islámu: Korán,
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Islám Štěpán Křenovský, Jakub Šťastný, Antonín Krejča, Jan Danda, Matyáš Danda V2A 2015.
Islám a západ HISTORICKÁ PAMĚŤ A SOUČASNÁ KRIZE Duchovní kultura Evropy Král, Špála.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_07 TÉMA: Arabská říše.
Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K výkladu o Arabské říši a základech islámského náboženství. Slouží též k zápisu do sešitu a procvičení nových pojmů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Kapitola III. Mohamed Muhammad ibn Abdilláh ibn Abdilmuttalib – celým jménem Narodil se roku 570 v Mekce; pocházel z rodu Hášimovců a kmene Kurajšovců.
ARABSKÁ ŘÍŠE Učebnice od s. 40. ISLÁM Monoteistické náboženství Bůh ALLÁH Zakladatel -prorok MUHAMMAD Posvátná kniha KORÁN Vznik na Arabském poloostrově.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_ISLAM_10 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_17 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Arabský svět, islám -žáci se naučí základní fakta o arabské společnosti.
ISLÁM.
STŘETÁVÁNÍ KŘESŤANSTVÍ
Křesťanství a středověká Evropa
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Téma (název prezentace)
Arabové, Turci, islám Označení materiálu:
D ě jiny islámských zemí. Z Mekky do Medíny Prorokem islámu Muhammad Žil jako obchodník, než se mu začal zjevovat archanděl Gabriel Muslimové (vyznavači.
VY_32_INOVACE_
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STÁTY PŘEDNÍHO VÝCHODU
VY_32_INOVACE_141_Jihozápadní Asie
Arabové a islám.
Arabská říše ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová. Arabská říše  vznik na Arabském poloostrově v 7. století  obyvatelé – kočovní pastevci (beduíni)
Transkript prezentace:

Islámské umění

Islámské umění

Charakteristika - na východě vznikly arabské kmeny, které přijaly učení proroka Mohameda za své nové náboženství --- islám – od 7. stol. Islám = „oddanost Bohu“ Přívrženci Mohameda = muslimové Toto náboženství a umění ovlivnilo i umění Evropy Mohamed – byl úspěšným a zcestovalým obchodníkem, ovlivnila ho židovsko-křesťanská víra v jednoho boha Prostřednictvím archanděla Gabriela prožil první zvěstování od Boha (Alláha) Hlavní knihou (biblí) islámu je Korán – v knize jsou zachycena zjevení archanděla Gabriela Mohamedovým úkolem bylo kázat o modlitbě, očištění a Alláhovi jako jediném bohu Rok 622 se stává počátkem muslimského kalendáře (v tento rok uprchli Mohamed a jeho učedníci z Mekky do Medíny)

Islám - pokračování V Medíně Mohamed založil muslimskou společnost a nechal postavit mešitu Arabové trpěli chudobou a islám uznával skromnou společnost --- proto počet věřících stoupal Po smrti Mohameda nový muslimský panovník chtěl svatou válku (=džihád) Byla dobyta Sýrie a Palestina, Mezopotámie a Egypt, Persii a Lybii Později bylo islámské náboženství rozděleno na dvě skupiny: sunnité a šíité

Korán

Islám