FROMM VY_52_INOVACE_ února 2014

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Advertisements

Erich Fromm ( ) Erik Erikson ( )
Erich Fromm Vliv moderní společnosti na člověka
KOMUNISMUS Michal Hess.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Ladislav Fuks životopis, romány,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Leo Rosten životopis, charakteristika.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrické vlastnosti.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Erich Fromm Pavla Jiráková C4A.
Portréty literárních osobností světové literatury
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Německá literatura 20. století Heinrich.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
Alfred Adler Narození 7. Únor 1870 Vídeň Úmrtí 28. Květen 1937 Aberdeen - rakouský lékař a psycholog, zakladatel individuální psychologie.
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Sociální psychologie se zaměřením na sport
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
BABYBOX VY_52_INOVACE_ února 2014
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
E RICH F ROMM KOŘENY ZLA V ČLOVĚKU. E RICH F ROMM * 23. března 1900 (Frankfurt nad Mohanem) † 18. března 1980 psycholog, filosof, vysokoškolský pedagog,
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
MENSA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
DEMENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_V_LIDSKEM_SPOLECENSTVI_11.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
DYSGRAFIE – PORUCHA OSVOJOVÁNÍ PSANÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trnková Alžběta Jelínková Gabriela.  * , Minden – , New York  Židovský původ  Zajem se o botaniku, zoologii, geografii, astronomii.
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Láska VY_32_INOVACE_13_36.
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Tomáš Akvinský Mgr. Vladimír Velešík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
Název školy: Základní škola Netvořice
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
Práva a svobody a veřejná moc
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola Netvořice
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
Téma: Polsko Číslo projektu: 02
Název školy: Základní škola T. G
Transkript prezentace:

FROMM VY_52_INOVACE_220228 20. února 2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

ERICH SELIGMANN FROMM narození: 23. března 1900 (Frankfurt nad Mohanem, Německo) úmrtí: 18. března 1980 (Locarno, Švýcarsko) německý a americký psycholog a humanistický filosof a sociolog představitel neofreundismu a západního marxismu

ERICH SELIGMANN FROMM pokoušel se spojit myšlenky těchto dvou směrů do jednoho systému jeho teorie se soustředí především na sociokulturní vlivy působící na člověka je jedním ze zakladatelů NEOPSYCHOANALÝZY (konkrétně kulturní psychoanalýzy)

O životě pocházel z religiózní židovské rodiny původně se chtěl stát rabínem po dvou semestrech práv ve Frankfurtu studoval sociologii v Heidelbergu r. 1926 se oženil s psychoanalytičkou Friedou Reichmann a sám se začal Freudově psychoanalýze věnovat

O životě r. 1929 je již v Berlíně známým psychoanalytikem - v té době manželé Frommovi opustili ortodoxní judaismus v letech 1929–1932 byl spolupracovníkem frankfurtského Ústavu pro sociální bádání a zároveň berlínského Kruhu marxistické psychoanalýzy okolo Freudova žáka Wilhelma Reicha r. 1931 se odloučil od své ženy - rozvedli se však teprve 1943

O životě r. 1933, kdy nacisté začali pronásledovat židy - emigroval do USA a působil na univerzitách v Michiganu a v New Yorku vyučoval v Asociaci pro rozvoj psychoanalýzy Karen Horneyové – r. 1943 z osobních i odborných důvodů opustil o rok později se oženil s imigrantkou Henny Gurlandovou r. 1953, rok po nečekané smrti své druhé ženy, se oženil potřetí, s Američankou Annis Freeman

Asimilace a socializacec Fromm opustil Freudův biologismus a přiblížil se antropologickému psychologismu a částečně existencialismu (= filosofický a umělecký směr, který vznikl po 1. sv. v. v Německu) ve snaze vytvořit syntetickou koncepci osobnosti se věnoval hlavně mechanismům vzájemného působení psychiky a společenských činitelů v procesu formování osobnosti spojitost mezi psychikou jedince a sociální strukturou vyjádřil koncepcí sociálního charakteru, jehož podstatou jsou způsoby, kterými se člověk vztahuje k okolnímu světu

Asimilace a socializacec toto vztahování probíhá ve dvou liniích: asimilace – získávání a osvojení věcí socializace – vytváření vztahů k lidem a k sobě samému poruchy asimilace se projevují jako tyto neproduktivní charaktery proti těmto typům charakteru stavěl produktivní orientaci umožňující tvůrčí práci, zralou lásku a rozumné myšlení člověk tohoto charakteru je kreativní, harmonicky využívá své schopnosti a talent v interakci k okolí

Asimilace a socializacec neproduktivní charaktery: 1. receptivní orientace - konzumní, zájmy a přání určovány zvnějšku 2. vykořisťovatelská orientace - egoismus, ostatní lidi vnímám jako prostředek dosáhnutí svého cíle 3. tržní orientace - rozvíjím své vlastnosti, které jsou ekonomicky využitelné; své okolí i sám sebe posuzuji jen z hlediska tržní hodnoty 4. hromadivá orientace - obklopuji se věcmi, abych se cítil bezpečně; hromadění majetku, citů apod.

Dílo 1941 - Escape from Freedom (Strach ze svobody) 1947 - Man for himself (Člověk a psychoanalýza) 1950 - Psychoanalysis and Religion (Psychoanalýza a náboženství) 1951 - The Forgotten Language (Mýtus, sen a rituál) 1955 - The Sane Society (Zdravá společnost a Cesty z nemocné společnosti)

Dílo 1956 - The Art of Loving (Umění milovat) 1961 - Marx's Concept of Man (Obraz člověka u Marxe) 1964 - The Heart of Man (Duše člověka a Lidské srdce) 1966 - You Shall Be as Gods (Budete jako bohové)

Dílo 1973 - The Anatomy of Human Destructiveness (Anatomie lidské destruktivity) 1976 - To Have or to Be? (Mít nebo být?) 1993 - The Art of Being (Umění být) 1994 - The Art of Listening (Umění naslouchat)

Citáty „Smrt je v životě opravdu jistotou.“ „Většina lidí se domnívá, že láska znamená být milován. Avšak pravda je opakem - láska znamená milovat.“ „Láska je především dávat, ne přijímat.“ „Láska je aktivní péče o život a růst toho, co milujeme. Kde tato aktivní práce chybí, tam není láska.“ „Láska je akt víry, a kdo je slabý ve víře, je slabý také v lásce.“

PRAMENY ATKINSONOVÁ, R.L., ATKINSON, R.C., SMITH, E.E., BEM, D.J. Psychologie. Praha, Victoria Publishing 1995, Portál 2004. 750 s. ISBN 80-7178-640-3. Erich Fromm citáty. Citáty slavných osobností: Výroky, myšlenky, přísloví a aforismy [online]. [cit. 2014-02-20]. Dostupné z: http://http://citaty.net/autori/erich-fromm/ Erich Fromm. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-02-20]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Erich_Fromm Existencialismus. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2014-02-20]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Existencialismus