Moderní trendy využívání ICT ve výuce RNDr. Jan Krejčí, PhD.
Nezapomeneme Vyplnit dotazník na: http://dotyk.ujep.cz/dotaznik.php
Prezentační techniky - historie
Prezentační techniky – se zapojením ICT Klasické uspořádání prezentační techniky Využití vizualizeru
Prezentační techniky – se zapojením ICT a posluchačů Problematická technologie klasických dataprojektorů, výhoda používat Ultrakrátké projekční vzdálenosti
Prezentační techniky – moderní dataprojekce Důležitá konektivita dataprojektoru, vyžadovat min. LAN či lépe možnost připojení na školní SSID
Prezentační techniky – interaktivní tabule Dnes již překonané technologie interaktivních ploch na které dataprojektor promítá obraz Dnes již nutnost multitouch
Prezentační techniky – skutečná interaktivita V dnešní době dataprojektor s interaktivitou v sobě, slouží pro pomítání na libovolný podklad.
Prezentační techniky – skutečná interaktivita Dotykové LCD panely, redukují základní neduhy projektorové techniky blikání, hloubky barev, stíny etc.) https://www.youtube.com/watch?v=cDTWqfH-48o
Prezentační techniky – skutečná prostorová interaktivita Corinth Classroom Aplikace s 3D modely všeho možného – ukázat v demo PP https://www.youtube.com/watch?v=abYd1d5Qv2k
Virualní realita Popsat princip virtuální reality, snímáno dvěmi kamerami s malou vzdáleností (tak jako oci) mozek si pak po přehrání obraz složí a vidí prostorově
Virtuální realita Ukázka použiti Virtuální reality pro výuku
Microsoft Hololens Epson Moverio BT-200 Rozšířená realita Nový trend : rozšířená realita, promítání obrazu do skutečného pohledu člověka, při doplnění o další senzory možno použít například pro zvýraznění žil ve výuce zdravotních sester, etc.
Vývoj testování – praktická historie (stále používaná) Dlouhodobě zaběhlá varianta Téměř nulové náklady Časově náročné vyhodnocení Často neobjektivní Jak se ověřují nabyté kompetence studentů?
Vývoj testování - mezikrok Interní zařízení organizace Obrovské pořizovací náklady Složitá kontrola spuštěných aplikací Standardně používané počítačové učebny (např. momentálně i v rámci testování ČŠI či na státní maturity) Testování např. pomocí aplikace ALF
Vývoj testování – mezikrok #2 Interní zařízení organizace Vysoké pořizovací náklady Z vnějšku neovlivnitelné Hlasovací zařízení: pro zjištění odpovědí cílové skupiny s jednoduchým vyhodnocením, výhoda ve třídě, odpovídá se v soukromí a není tudíž ovlivňování. Sofistiovaná zařízení umožňují zadávat kromě výběru klasické odpovědi i např. zadávání vzorců etc.
Typ konzole podobné dálkovému ovladači na televizi Hlasovací zařízení Didaktická pomůcka Typ konzole podobné dálkovému ovladači na televizi Intuitivní ovládání na které jsou studenti/žáci zvyklí z telefonů a dalších zařízení
Výhody hlasovacích zařízení: oživení vyučovací hodiny zvýšení zapojení studentů rychlé ověření porozumění učiva objektivní zkoušení rychlé a přehledné vyhodnocení archivace výsledků testů a statistik možnost využití i mimo výuku
Vývoj testování – současnost Prakticky nulové pořizovací náklady pro organizaci Motivační prvek S další možností využití Nutnost bezdrátové konektivity Fenomén dnešní doby, za využití SSID školy se mohou připojit ke claudovým službám a odpovídat na testové otázky ze svého zařízení
Distribuce aplikací pomocí: App store Windows Phone Store Google Play Mobilní aplikace Distribuce aplikací pomocí: App store Windows Phone Store Google Play Elementární popis co to je se zdůrazněním multiplatformnosti.
Moderní způsob testování http://www.edubase.cz/ http://www.eduribbon.cz/ http://www.dotest.cz/new_dotest.php http://www.dosli.cz/ http://www.asuseduclass.cz/ http://socrative.com/ Ukázka aplikace Socrative, možno instalovat do zařízení či spustit z webu. Po zadání „čísla“ učebny se objeví otázky na které respondent reaguje. Pochopitelně možno využít i dalších odkazů
Didaktické online aplikace Velké množství zdarma Některé s českou lokalizací Odkaz na náš web, kde se projdou specifikaci některých aplikaci a případně si některé vyzkouší http://apps.dotyk.ujep.cz/
Výukové materiály z OP-VK https://databaze.op-vk.cz/