Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Délka kružnice a kruhového oblouku
Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Délka kružnice (obvod kruhu)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Komplexní čísla goniometrický tvar Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_76.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
III. část – Vzájemná poloha přímky
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
DUM - Digitální Učební Materiál
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Relativní a absolutní odkazy
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Základní škola Čelákovice
DUM - Digitální Učební Materiál
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
III. část – Vzájemná poloha přímky
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Informační technologie Sada: 1 Číslo materiálu v sadě: 7 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: MS Excel – Ludolfovo číslo Jméno autora: Jan Kameníček Předmět: Práce s počítačem Jazyk: česky Klíčová slova: Funkce, Ludolfovo číslo, pí Cílová skupina: žáci 2. ročníku střední odborné školy, obor strojírenství Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žáci se naučí pracovat v aplikaci MS Excel s Ludolfovým číslem.

Metodický list/anotace Prezentace představuje žákům způsob, jak v tabulkovém procesoru MS Excel pracovat s funkcí generující Ludolfovo číslo ( π ), včetně řešeného příkladu. Datum vytvoření: 8. ledna 2013

MS Excel – Ludolfovo číslo

Úvod V případech mnoha výpočtů je součástí vzorce také tak zvané Ludolfovo číslo, známější pod označením π (pí). Ludolfovo číslo má neukončený desetinný rozvoj a patří do oboru iracionálních čísel (nelze je zapsat ve tvaru zlomku). Poměrně běžným způsobem, jak lze vzorec vypočítat, je dosazení přibližné hodnoty tohoto čísla, obvykle 3,14. Excel však má také zabudovanou funkci, která vygeneruje hodnotu Ludolfova čísla (π) s přesností na patnáct platných číslic, tj. 3,

Způsob zápisu funkce Jak již bylo vysvětleno v jiné prezentaci, zápis každé funkce v Excelu sestává z názvu funkce a závorky, do níž se zapisují její argumenty. Funkce generující Ludolfovo číslo se nazývá příhodně PI, ovšem je výjimečná v tom, že nemá žádné argumenty (nejsou potřeba, neboť její výstup je vždy stejný). Přesto však musí být dodržen jednotný způsob zápisu funkcí včetně závorky, která ale tentokrát zůstane zcela prázdná.

Způsob zápisu funkce Zápis funkce generující hodnotu Ludolfova čísla vypadá takto: =PI() Dejme tomu, že například potřebujeme v tabulce vypočítat obvod kruhu o poloměru 3 cm. Vzorec pro výpočet pak bude mít tvar =2*PI()*buňka s hodnotou poloměru. Výsledná tabulka pak může vypadat například takto:

Zaokrouhlování výsledku Jak již bylo řečeno v úvodu, funkce PI() generuje hodnotu Ludolfova čísla s přesností na 15 desetinných míst. Tak vysoká přesnost obvykle není nutná, a proto mnoho lidí místo ní raději zadává rovnou zaokrouhlenou hodnotu 3,14. Lepší však je využít funkci PI() a zaokrouhlit až výsledek. Jeho zápis bude kratší a výpočet bude současně o něco přesnější, viz tabulka vpravo:zaokrouhlit

Příklad Vypočtěte zdvihový objem pracovního prostoru válců v pístovém motoru s přímočarým vratným pohybem pístu, známe-li: průměr válce d = 5 cm; zdvih pístu (vzdálenost mezi dolní a horní úvratí) Z = 10 cm; počet válců motoru n = 4. Pro výpočet využijeme vztahu

Příklad – řešení Sestavte následující tabulku s výpočtem. Při výpočtu využijte funkci PI. Výsledek zaokrouhlete na 2 desetinná místa. Příklad úplného řešení úlohy včetně zaokrouhleného výpočtu naleznete v následujícím odkazu:

Použité zdroje: Podpora Office [online]. Microsoft Corporation, 2013 [cit ]. Dostupné z: