Komunikace se zákazníkem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití potenciálu mobilního kanálu
Advertisements

Propagace a reklama na facebooku
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Jak se uplatnit na trhu práce
Kreativa & přímá komunikace. Katalogy Letáky Kupóny Dopisy DRTV Direct maily SMS MMS y On-line display ads Sociální sítě Weby Call centra...
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Komunikace a stimulování prodeje
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Koncepce marketingového řízení
Peníze.CZ - první finanční server pro každého INTERNET A FINANČNÍ INSTITUCE Láska z donucení nebo cesta k prosperitě ? Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
MARKETING.
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Network Marketing NINJA by Daniel Sikora Jen málo lidí si uvědomuje, jak důležitá v podnikání je dobrá nálada a pozitivní atmosféra kolem Vás.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
LÉČIVÉ KOUPELE Přidejte se a začněte prodávat. Jak to funguje??? Koupíte produkty za zlomek ceny, prodáte je za vyšší cenu. (samozřejmě dostanete informace)
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Projekt: Vzdělávání pro ekonomický rozvoj v zemědělství – Ing. Petr Hladký Agro Brno - Tuřany, a.s. Téma: Obchodní dovednosti pro obchodníky.
Komunikace s rodiči.
MARKETINGOVÝ MIX.
Naše společenství vzniklo jako reakce na neuspokojivou situaci ve státě, jako je…… Nezaměstnanost Zdražování produktů, služeb a energií Konkurenční nevyváženost.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Přidání kontaktu Seznam kontaktů vám zjednodušuje komunikaci a umožňuje zjistit stav a kontaktní.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
PPC reklama pro B2B firmy Ing. Jana Žujová PPC specialist.
Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Co dělat když ztratíte práci… ?. Ztráta zaměstnání….  Pro mnoho lidí je to nepříjemnou záležitostí.  Dokáže pořádně zacloumat životem a odráží se i.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej a vytvořte marketingovou strategii Robert Němec.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Název společnosti Produkty a služby
Content marketing Hripsime Zohrabyan
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
iMUNIS Portálové řešení pro obce
Přečtěte si o tom vše Příspěvky Microsoft SharePointu
Prezentace obchodního plánu
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Název společnosti Obchodní plán.
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
NORTHWIND TRADERS Kdo jsme [Podtitulek brožury nebo motto společnosti]
Prezentace obchodního plánu
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Reklama na sociálních sítích
Transkript prezentace:

Komunikace se zákazníkem EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND Komunikace se zákazníkem PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Ing. Mgr. Petra Koťátková

Co se dnes dozvíte Efektivní způsoby komunikace se zákazníkem (email, telefon, osobní komunikace, komunikace přes web) Jak komunikovat se zákazníky v E-shopu Proč a jak řešit problém s nespokojeným zákazníkem Základy psaní pro váš web (Copywriting)

Klíčové faktory úspěchu v komunikaci se zákazníky Každá společnost se zabývá těmito problémy: Udržení stávajících zákazníků Porozumění zákazníkům Schopnost jim naslouchat Zvyšování spokojenosti zákazníků při zlepšování klíčových procesů Tvorba marketingové strategie k udržení stávajících zákazníků a získání zákazníků nových Schopnost oslovit nové zákazníky

Jak si nastavit efektivní komunikaci se zákazníky Udržet si stávajícího zákazníka je osmkrát levnější než různými nákladnými způsoby získávat zákazníka nového Jakým způsobem můžete o stávajícího zákazníka pečovat, aby u vás byl rád a něco si od vás koupil, a to nejlépe opakovaně? Zaveďte si systém

Jak si nastavit efektivní komunikaci se zákazníky Zaveďte si evidenci vašich zákazníků (ať platících či zatím potenciálních) Mějte přehled o: jménu firmy, lidech, kteří v ní figurují, o jejich pozicích ve společnosti aktuální seznam kontaktů - e-mailové adresy nebo telefonní čísla.

Efektivní způsoby komunikace se zákazníkem Máte-li zavedený systém, je třeba vymyslet a zavést způsob komunikace se zákazníkem. Je dobré mít ucelený přehled o tom, jakým způsobem chcete a budete se zákazníkem komunikovat, v jakém časovém intervalu, jakým způsobem a čím budete zákazníka oslovovat, připomínat vaši existenci a nabízet mu koupi vašeho produktu/ služby.

Efektivní způsoby komunikace se zákazníkem - emailing V dnešní době jako ideální způsob vyhrává email, levný a rozšířený prostředek komunikace. Ideálně připojte něco osobního, přání k svátku, vaši fotku k podpisu, každého klienta oslovíte jeho jménem, bude komunikace osobnější, příjemnější a zákazník si vás snáze zapamatuje. dbejte na správný pravopis, snažte si vypěstovat příjemný styl psaní a pečlivě si po sobě napsané přečtěte.

Efektivní způsoby komunikace se zákazníkem - telefonát Osobnějším způsobem komunikace je telefonát.  Nemusíte volat jen proto, že zákazník nezaplatil fakturu, dluží vám peníze nebo neplní jiným způsobem své závazky k vám. Je dobré se připomenout i z příjemnějších důvodů (svátky, apod..)

Efektivní způsoby komunikace se zákazníky - telefonát  Pokud již máte potenciální zákazníky, kteří vám zanechali své údaje, ale nemají se k tomu něco si od nás koupit – zavolejte jim a zkuste se zeptat, v čem je problém a jestli jim můžete být v jejich rozhodování něčím nápomocni. Vhodným a účinným důvodem k telefonátu pro stávající zákazníky může být krátký dotaz na spokojenost s poskytovanými službami, který určitě zákazníka potěší a který ocení. Někteří zákazníci se rádi rozpovídají a mohou vám zároveň přinést užitečné tipy na vylepšení námi poskytovaných služeb.

Komunikace se zákazníkem - buďte na příjmu! Aktivita v telefonátech nevychází jen z vaší strany, ale zákazníci také volají k vám. V této souvislosti je dobré si uvědomit, že vaše dosažitelnost na telefonních linkách je vizitkou vaší spolehlivosti. Nastavte si také termín pro vyřizování příchozích e-mailů a dodržujte ho.

Komunikace se zákazníkem - buďte na příjmu! Máme-li uvedeno, že jste k dispozici na telefonu v určitou dobu, musí být vaší prioritou zajistit, abyste k dispozici opravdu byli. Může se klidně stát, že pokud se k vám zákazník nedovolá, bude pro něj jednodušší než vypisovat mail a čekat na vaši odpověď, najít si na internetu telefonní číslo vaší konkurence. Mějte vždy na paměti heslo: „Náš zákazník, náš pán“ - snažte se být příjemní, trpěliví a ochotní za každé situace.

Osobní komunikace se zákazníkem Osobní prodej je osobní komunikace mezi vámi a jedním nebo několika zákazníky, jejíž cílem je uskutečnění prodeje (resp. uskutečnění nákupu ze strany zákazníka). Konkrétní forma závisí na typu vašeho produktu/služby kamenný obchod, prezentace personálních služeb, ochutnávky vlastních výrobků, dárky ve formě vzorků pro účastníky akce, apod..

Osobní komunikace se zákazníkem VÝHODY umožňuje přizpůsobit styl komunikace každému zákazníkovi na tělo, zacílení komunikace je přesné (komunikujete s člověkem, který přišel do vašeho obchodu/ na vámi pořádanou akci – tj. zájem z jeho strany o vaše zboží/ služby už projevil a vy víte, že je to váš potenciální zákazník), komunikace probíhá oběma směry a vy tak získáte okamžitou zpětnou vazbu, můžete zákazníka snadno přesvědčit k nákupu dalšího zboží či služeb. NEVÝHODY vyžaduje si větší investice z hlediska času, personální náklady (plat prodejce, prezentujícího, apod.).

Efektivní způsoby komunikace se zákazníky – mějte něco navíc Je dobré mít na své webové stránce „něco“ navíc, co k vám zákazníka může přilákat, něco co za výměnu kontaktu na něj od vás získá: může si stáhnout eBook, návod, video. spousta lidí ocení také něco hmatatelného, zaslaný dárek.  Máte možnost obdarovat zákazníka: při příležitosti jeho registrace u vás, po nějaké určité době, pokud stále zůstává vašim klientem. Příklad http://www.acomware.cz/ vlastní studie a průzkumy za předání kontaktu

Efektivní způsoby komunikace se zákazníky – mějte něco navíc Snažte se být neotřelí a kreativní a vymyslet takový dárek, který zaujme, pobaví a bude s vámi v pozitivním slova smyslu spojován. Můžete darovat i poukázku na službu nebo produkt někoho, koho dobře znáte a víte, že to, co dělá, je kvalitní a na úrovni Myslete na to, že co darujete, je zároveň taky vaší vizitkou a je to s vámi spojováno. Zároveň tím uděláte reklamu i druhé straně a jste si vzájemně užiteční. Můžete poslat nějaký vtipný reklamní předmět, knížku, předmět spojený s charitou.

Efektivní způsoby komunikace se zákazníky – mějte něco navíc Veškerou proběhlou komunikaci si pro přehlednost zaznamenejte do systému. Pokud máte od klienta zpětnou vazbu, zaznamenejte si ji (je pro Vás neocenitelným zdrojem informací pro další vývoj komunikace)

E-shop – komunikace se zákazníky Obchodní podmínky „jako pro babičku“ Komunikujte se zákazníky interaktivně Kanály pro interaktivní komunikaci se zákazníky: e-mail, telefon včetně zelených 800 linek, ICQ, Skype, kontaktní formulář, diskuzní fórum, poradna Nenuťte uživatele přemýšlet nad tím, který z deseti nabízených rovnocenných kontaktů mají použít. Na stránkách svého e-shopu místo toho výrazně nabídněte jeden hlavní preferovaný komunikační kanál, který bude přirozeně a bez zbytečného rozmýšlení používat většina návštěvníků.

E-shop – komunikace se zákazníky Pokud bude chtít někdo použít jiný kontakt, měl by jej nalézt snadno, ale již s nižší vizuální prioritou. Vytvořte stručnou stránku s přehledem vašich základních kontaktů a tu pak odkazujte ze všech ostatních stránek webu.

Proč se zabývat nespokojeným zákazníkem Nespokojený zákazník se o negativní zkušenosti podělí v průměru s pěti dalšími lidmi Pokud reklamaci vyřešíte špičkově, i tito další lidé se dozví, že jste solidní obchodník.

Jak vyřešit problém s nespokojeným zákazníkem Proaktivně komunikujte hodnocení zákazníků se objevuje i v rámci sociálních sítí. Je to nejrychlejší a nejúčinnější metoda, jak upozornit i další klienty značky či firmy, která si v rámci sociálních sítí zřídila svůj účet, na nějaké nesrovnalosti. Základem k úspěchu v komunikaci je komunikovat proaktivně – tzn. všímat si všech náznaků, které by mohly vést k nespokojenosti. I negativní ohlasy musí podnikatel unést a promptně na ně reagovat.

Jak vyřešit problém s nespokojeným zákazníkem Proaktivní komunikace musí probíhat i v osobní rovině. Nebát se zeptat, zda je vše v pořádku, zda je zákazník s výrobkem či službou dostatečně spokojený. K ověření spokojenosti dobře poslouží i dotazník, který můžeme klientům poskytnout k vyplnění.   Příklad Provozujete restauraci a nabízíte svým zákazníkům denní nabídku. O spokojenosti zákazníků nesvědčí jen stálá naplněnost prostor, ale také slovní hodnocení. Je proto dobré se zákazníků po jídle vždy dotázat, zda byli s denní nabídkou spokojeni, zda ještě něco nepotřebují a zda se opět brzy shledáte.

Jak vyřešit problém s nespokojeným zákazníkem Naslouchejte Když už se nějaký problém objeví, měli bychom se držet zásady naslouchání. Rychlou reakcí, ale ne příliš přívětivou, můžeme totiž problém ještě více prohloubit. Snažte se nespokojeného zákazníka vyslechnout. Pokud si zákazník stěžuje písemně, měli byste v odpovědi zjistit více podrobností, proč je vlastně zákazník nespokojený. Co ho vedlo až k tomu, že poslal písemnou stížnost.

Jak vyřešit problém s nespokojeným zákazníkem Příklad Zákazník zaslal e-mail, v němž neurčitě obviňuje vaši firmu, která provozuje e-shop s elektronikou, z nekorektního jednání a porušování jeho spotřebitelských práv. Reakcí na tuto stížnost by měla být odpověď, v níž se snažíte zjistit, v čem konkrétně se vaše firma měla dopustit nekorektního jednání a porušování příslušných práv a jak to můžete napravit. Vše psáno samozřejmě velmi vřelou formou tak, aby se zákazník necítil ještě více ukřivděn. Zároveň se snažíte v rámci firmy proaktivně zjistit, v čem asi mohl být problém.

Jak vyřešit problém s nespokojeným zákazníkem Pokud je to možné, ověřte si tvrzení zákazníka V okamžiku, kdy zjistíte, na co konkrétně si klient stěžuje, měli byste si jeho tvrzení ověřit. Ověření tvrzení zákazníka by mělo probíhat opět velmi hbitě, nemělo by se zbytečně prodlužovat a zákazníkovi pouze sdělit, že problém se budete snažit vyřešit co nejrychleji to bude možné. Neměli byste mu dávat znatelně najevo, že jeho tvrzení si musíte ověřit, mohlo by to opět vzbudit negativní reakce.  Některé firmy reagují na stížnosti automaticky poskytnutím například slevy či dárku tak, aby problém se zákazníkem co nejrychleji vyřešili – není nejideálnější řešení

Jak vyřešit problém s nespokojeným zákazníkem Vyřešte problém co nejrychleji Rozhořčení často pramení z nedostatečné informovanosti klienta, který si například předem nepřečetl obchodní podmínky, s nimiž i přesto písemně souhlasil. Řešením však není odkázání na poskytnutý souhlas s podmínkami, ale velmi vstřícná komunikace, pomocí níž se klientovi budete snažit vysvětlit, jak důležité je, aby si obchodní podmínky před jejich souhlasem vždy přečetl. Tím však řešení problému nekončí. Měli byste klientovi nabídnout možnost řešení, které by vyhovovalo oběma stranám. Takový návrh by měl být opět co nejrychlejší, nikoli však ukvapený. Zákazník musí být pocit, že na odstranění jeho problému aktivně pracujete.

Jak vyřešit problém s nespokojeným zákazníkem Vyžádejte si zpětnou vazbu Vyřešili jste problém s nespokojeným zákazníkem? Nezapomínejte si vždy vyžádat zpětnou vazbu, zda vše je nyní již v pořádku a zda mu můžete být i v budoucnu jakkoli nápomocni. Z nespokojeného zákazníka se může lehce stát spokojený, který navíc díky kvalitní komunikaci může přejít až k věrnosti značky a rozšířit nyní již kladné hodnocení mezi další potenciální zákazníky.

Základy psaní pro váš web Kdo je Vaší cílovou skupinou? Vaší cílovkou je reálný člověk Segmentujte dle: pohlaví bydliště vzdělání povolání, příjmy zájmy, sledovaná média

Základy psaní pro váš web Prozkoumejte svou cílovou skupinu – poznejte svou „personu“. Zjistěte, čeho si zákazníci na službě nejvíc cení, co nemají rádi. Vyberte zástupce 3 nejzajímavějších skupin a využívejte je, ptejte se, co by dělala v této situaci např. Hanka (konkrétní persona) Potřebuje vaši službu/produkt? Má na ni čas? Přečetla by si váš článek?

Základy psaní pro váš web mluvte s cílovou skupinou jejím jazykem Forma: Články Infografiky Občas je jeden vhodný obrázek mnohem výstižnější než několik stran textu. Obzvlášť v oblasti internetu je důležité návštěvníka rychle upoutat. viz http://blog.shoptet.cz/krasne-priklady-vyuziti-infografiky/ - rozdíl mezi 9ti druhy espressa videa...

Základy psaní pro váš web Kanály: Webové stránky www.webnode.cz, www.one.com, www.webgarden.cz, https://www.estranky.cz blog, sociální sítě... vynikající marketingové nástroje - efektivní prodejní kanál, komunikační nástroj, díky kterému se můžete bavit se svými zákazníky nebo šířit dobré jméno značky

Základy psaní pro váš web - úkol pro Vás Načrtněte si obsahovou strategii Vašeho webu: Na koho cílíte? V 1-2 větách popište typické persony. Jaký bude váš styl komunikace? Jaký obsah potřebujete vytvořit k dosažení svých cílů?

Základy psaní pro váš web 5 základních pravidel online copywritingu Nenuťte uživatele přemýšlet Zaujměte oko čtenáře a formátujte Pište stručně Využívejte unikátní prodejní argument Pobídněte uživatele k akci Koncept AIDA A jako Attention (pozornost) I jako Interest (zájem) D jako Desire (touha) A jako Action (akce)

Základy psaní pro váš web- Koncept AIDA A jako Attention (pozornost) I jako Interest (zájem) D jako Desire (touha) A jako Action (akce) Copywriting – zdroje inspirace pro Váš web: http://www.o-psani.cz/ http://ottocopy.cz/blog http://nejlepsicopywriter.cz/blog/ http://annacopy.cz/ http://blog.h1.cz/

Jana Šupolíková - copywriterka Použité zdroje www.ipodnikatel.cz www.podnikator.cz www.podnikatel.cz blog.acomware.cz www.probyznysinfo.ihned.cz/ www.acomware.cz Jana Šupolíková - copywriterka

Mé další kroky…

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST A PŘEJI HODNĚ ÚSPĚCHŮ  Petra Koťátková