Zadání: Seznámení s programovacím prostředím pro děti Baltík
Co je Baltík programovací a kreslicí nástroj obrazovka jen 585 * 290 pixelů příkazy jsou nahrazeny grafickými ikonami - výukový multimediální programovací a kreslicí nástroj pro děti a mládež - obrazovka, ve které běží program, je omezena pouze na 585 * 290 pixelů - Baltík používá programovací jazyk na úrovni standardních programovacích jazyků (Basic, Pascal, C apod.) - veškeré příkazy jsou namísto textu zobrazeny ve formě názorných grafických ikon
Režim skládat scénu uživatel sestavuje obrázek pomocí malých obrázků (39 * 29 pixelů) pomocí myši přesouvat nebo kopírovat pomocí režimu Malování upravovat a vytvářet režim je určen těm nejmenším – naučí se pracovat s počítačem a Baltíkem Popisování již napsaných řádek a obrázků
Režim čarovat scénu uživatel ovládá postavičku Baltíka postavička čaruje obrázky-skládá scénu Popisování již napsaných řádek a obrázků
Režim programovat uživatel sestavuje posloupnost úkolů pro Baltíka Baltík pak skládá scénu Popisování již napsaných řádek a obrázků
Proč Baltík na ZŠ? baltík rozvíjí logické myšlení a tvořivost žáci se naučí ovládat počítač základy práce s grafickým editorem základy algoritmizace a programování prostředí jako ve hře místo textových příkazů jsou ikonky Pokus o diskuzi…