Smyslové vnímání Sluch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UCHO Marcela Hanáková.
Advertisements

Lidské ucho Alžběta Svobodová.
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Smyslová soustava.
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Autor: Lenka Kraváčková
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
FY_083_Zvuk_ Detekce zvuku
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Vznik A složení LIDSKÉHO hlasu
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Sluch a rovnovážné ústrojí
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Fyziologie smyslových orgánů
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
Úvod do biomedicínské informatiky
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
 Poskytují organismu informace o vnitřním a vnějším prostředí  Čidla = receptory přijímají mechanické, tepelné, chemické a světelné podněty  Kožní.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Sluch.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ - smyslová ústrojí = čidla - patří sem: zrak, sluch, čich, hmat, chuť - smyslová buňka přijme podnět → šíření po nervových vláknech do.
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
Zvuk a jeho vnímání Roman 2009, SPGŠ Futurum s.r.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zvukové jevy.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Smyslové vnímání Sluch Vladislava Zubrová

Sluch Čidlo sluchu = ucho - vnímá zvuky Jaká je definice zvuku? Jedná se o mechanické vlnění těles, které se šíří v látkovém prostředí a vyvolává vjem ve sluchovém orgánu.

Sluch Jaké je rozpětí frekvence, které je člověk schopen vnímat? 16 – 16 000 hertzů Které zvířata vnímají ultrazvuk? netopýři, některé psovité šelmy

Sluch – stavba ucha

Sluch – stavba ucha

Sluch – stavba ucha - vnější ucho - boltec, zvukovod

Sluch – stavba ucha

Sluch – stavba ucha - vnější ucho - boltec, zvukovod střední ucho - bubínek, sluchové kůstky (kladívko, kovadlinka, třmínek)

Sluch – stavba ucha

Sluch – stavba ucha - vnější ucho - boltec, zvukovod střední ucho - bubínek, sluchové kůstky (kladívko, kovadlinka, třmínek) vnitřní ucho - blanitý labyrint (polokruhovité chodby, předsíň, hlemýžď) v kostěném labyrintu

Šíření zvuku zvukové vlny jsou zachyceny ušním boltcem – zvukovod – rozkmitání bubínku (zesílení) – kladívko – kovadlinka – třmínek – tenká blanka (zesílení) - vnitřní ucho se sluchovými buňkami

Vnímání zvuku čidlo sluchu je uloženo v hlemýždi

Vnímání zvuku blanitý labyrint vyplněn tekutinou kmity zvuku přenesené ze středního ucha – chvění tekutiny v předsíni a hlemýždi – rozkmitání membrány v hlemýždi – podráždění sluchových buněk – přenos podnětu do mozku vlnění různých kmitočtů rozkmitá rozdílné membrány – vnímání různých výšek tónů

Na konec … Jak může rýma způsobit zánět středního ucha? V které části mozku vzniká sluchový vjem? Jakým způsobem může dojít k poškození sluchu? Proč někdy vzniká „zalehnutí“ uší? Jak ho odstraníme?

Zdroje: http://doctorstevenpark.com http://www.gify.nou.cz Novotný, I. Biologie člověka (2003) Kvasničková, D. Ekologický přírodopis 8. Praha: Fortuna, 2000.