Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

Italské sochařství v období renesance
Tipy Audrey Hepburnové na krásu
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotické výtvarné umění
RENESANCE A HUMANISMUS
Leonardo da Vinci Vrcholná renesance.
Perspektiva v malířství
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
III/2 7.A XV Dějepis Leonardo da Vinci, renesance, malby, vynálezy VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Leonardo da Vinci.
Gotická kultura.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Křesťanská antika. Náboženství vzniklo kolem roku 30.n.l. v Palestině – víra chudých V Římě byli křesťané pronásledováni R EDIKT MILÁNSKÝ Konstantin.
České země, sochařství, malířství
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Nebe plný hvězd 1. Příteli pohleď, na nebe plný hvězd,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
LEONADRO DA VINCI.
Renesance a humanismus
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
Malířství, sochařství GOTIKA
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
RENESANCE - pokračování
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc.  vliv antiky  pozornost na člověka  studium proporcí lidského těla  náměty a symboly: ◦ pieta ◦ sv.
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
SECESE.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Vypracoval: Petr Ponížil 2. ročník OTŽP. Knihy ze kterých jsem čerpal.
GOTIKA ČESKÉ SOCHAŘSTVÍ. Znaky gotického sochařství ● Vertikalita ● Prohnutá osa těla (až esovitá) ● Odhmotnění postav ● Sochy nestojí volně v prostoru,
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Lidské tělo - kostra.
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gotika Bolfíková Nikola.
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Malířské experimenty Leonarda da Vinci
Křivonosková Kateřina
Krásný Bůh, cca 1230, hlavní průčelí katedrály v Amiensu
Italská renesance a humanismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Chci vám říci - DĚKUJI !.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař provádí svá díla s větší tělesnou námahou nežli malíř, a malíř provádí svá díla s větší námahou duševní.“ DA VINCIHO LÉTO „Pravda byla vždy jen dcerou času.“

PRVNÍ FLORENTSKÉ OBDOBÍ VÝTVARNÁ DÍLA Klanění tří králů : studie Zvěstování „Není-li skupina pastýřů, lidí vzrušených, jak vírem unášených, naléhavých v posuncích rukou, ve sklonech hlav, rozvířených silou vnitřního pohnutí, není-li svědectvím veliké znalosti člověka, jeho pohybů, jeho výrazů, jeho nitra, citu…“

Madona ve skalách : Londýn & Paříž VÝTVARNÁ DÍLA PRVNÍ MILÁNSKÉ OBDOBÍ „Toto leonardovské sfumato působí chvění stínů, světel a polostíhů na povrchu těla, změkčuje obrysy, modeluje tvary, vytváří neobyčejně plné objemy.“

VÝTVARNÁ DÍLA & SOCHY PRVNÍ MILÁNSKÉ OBDOBÍ Poslední večeře „Přeumná skladba, dokonale vyvážená, a přece živá. Třináct lidí v celosti svých povah, tak různých, a přece všichni v podivuhodné souhře.“ Jezdecký pomník Sforzy Dáma s hranostajem

VÝTVARNÁ DÍLA DRUHÉ FLORENTSKÉ OBDOBÍ Mona Lisa : Gioconda „Mezi jasem a temnem, mezi světlem a stínem je ještě něco, co nelze nazvat ani světem, ani stínem, něco, co obsahuje ve stejné míře jak světlo, tak tmu.“ Bitva u Anghiari

Sv. Anna, P. Maria a Ježíšek s beránkem VÝTVARNÁ DÍLA DRUHÉ MILÁNSKÉ OBDOBÍ & ŘÍM Sv. Jan Křtitel Sv. Anna s P. Marií, Ježíškem a malým sv. Janem 1510 „Lidské postavy nechť mají postoj přiměřený jejich jednání, takže vidíš-li je, chápeš to, co se jimi myslí nebo říká.“

VĚDA & VYNÁLEZY STUDIE TVÁŘÍ Podobizna Isabelly d´Este 1500 Hlava sv. Anny Studie hlavy k Bitvě u Anghiari „Snaž se vyjmout dobré partie z mnoha krásných obličejů, jejichž krásu potvrzuje spíše veřejná sláva nežli Tvůj úsudek.“

VĚDA & VYNÁLEZY ANATOMICKÉ STUDIE Vitruvius Anatomie muže Studie embrya „Je věcí nad jiné ničemnou vzít život člověku, pomysli, jestli toto jeho složení se Ti zdá podivuhodně dovedné, že to je ničím vzhledem k duši, jež přebývá v takové architektuře.“

STUDIE PŘÍRODY Studie pohromy : uragán VĚDA & VYNÁLEZY 1515 Studie květin : lilie „Bude-li se malíř učit z přírodních věcí, vydá dobré plody.“

VĚDA & VYNÁLEZY KODEXY 1482 Létací stroj Kuš „Ti, kdo se zamilují do praxe bez vědy, jsou jako lodivod, který vstupuje na loď bez kormidla a kompasu : a nemá pak nikdy jistotu, kam pluje.“ Kodex Arundel: Obrněné vozidlo