Projekt – Lidé jedné země

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Kariérové poradenství
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Začátek … Městská knihovna Sedlčany 1. červen 2001 – otevření knihovny v nových prostorách červen 2003 – první schůzka partnerů, narození Lukáška Potřeba.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Multikulturní vzdělávání v rámci NNO
MULTIKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŠANCE PRO EVROPU. PROJEKT V OBLASTI PODPORY PRIORITNÍ OSY 1.2 – ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI PODÁNO 29.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Středisko integrace menšin Opava Husova
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
PROJEKT HUMAN STEP Výroční konference NTS F,
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
1 SOZE Sdružení občanů zabývajících se emigranty Libor Studený
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce dotace: Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce.
Vzájemnou spoluprací neromských a romských žáků k odstranění rasismu a xenofobie ve školách a ve společnosti.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Útvar pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie a vyšetřování Útvar pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
9. Tvorba individuálního plánu
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
9. Tvorba individuálního plánu
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Tisková konference
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Kariérové poradenství a podnikavost
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

Projekt – Lidé jedné země Vypracovali: Simona Schwemleinová a Martin Omelka

O projektu Projekt „Jsme lidé jedné Země“ je zaměřen na prevenci rasismu a xenofobie prostřednictvím multikulturní výchovy a vzdělávání o migraci a migrantech žijících v ČR. Hlavním záměrem projektu je upevňovat a posilovat pozitivní postoje dětí k multikulturní společnosti.  Dvouletý preventivní program je založen zejména na setkávání s migranty z vybraných zemí, využití interaktivních metod výuky, kreativním využití ICT a e-learningovém kurzu.

Pro koho je určen… Program je určen pro žáky 7. – 9. tříd základních škol, ale je možné jej využít i pro studenty gymnázií. Program nejde cestou jednorázových přednášek, které jsou neefektivní. Nabízí naopak dlouhodobou, promyšlenou, cílenou a vzájemně provázanou výuku v různých předmětech, která komplexně ovlivňuje žákovu osobnost a vyžaduje od žáka převzetí odpovědnosti za vlastní jednání. Koncepce programu, jeho metodika a výuková část odpovídají potřebám II. stupně ZŠ a vycházejí z RVP.

Cíle projektu Hlavním záměrem projektu „Jsme lidé jedné Země“ je pomocí osmi preventivních bloků a specifické výuky upevňovat a posilovat pozitivní postoje dětí k multikulturní společnosti.  Pravidelným setkáváním a dlouhodobou systematickou prací s žáky se snaží otevřít prostor pro uvědomění si a vyjádření strachů a předsudků a následné práci s nimi směřující k eliminaci xenofobie a možných projevů rasismu. V projektu jsou stanoveny dílčí cíle. To umožňuje projekt také průběžně hodnotit a přizpůsobovat potřebám jednotlivých škol a jejich žáků.

Cíle: 1) Vytvořit v průběhu projektu preventivní program, jehož konečná podoba vzejde z úprav pilotního programu, který je v současné době realizován, jeho kvalita pravidelně monitorována a hodnocena. Tento program bude cíleně posilovat vlastní identitu žáků a pozitivní sebehodnocení a povede je skrze reflexe společné práce k toleranci a schopnosti empatie. 2) Vytvořit výukový program, který by v rámci prevence rasismu a xenofobie posílil  kompetence žáků v práci s informačními zdroji a v analýze získaných informací vedoucí ke vzájemnému dialogu a schopnosti nahlížet na informace podávané médii z různých perspektiv. Tento program zvýší informovanost žáků o sociálně právním postavení migrantů v ČR a o zemích původu těchto migrantů. Bude odpovídat potřebám ŠVP škol a zahrnovat témata jako jsou lidská práva, kultura, migrace apod. 3) Poskytnout prostor pro setkávání s migranty a předávání jejich osobních zkušeností se životem v zemích jejich původu a odlišných kulturních podmínkách v ČR. 4) Připravit pro lektory a pedagogy systematický podpůrný program zahrnující metodické zázemí a super i intervizi jejich práce.

Zapojené školy V letech 2009-2011 byl projekt „Jsme lidé jedné Země“ pilotně ověřován na následujících školách:   ZŠ Mozartova, Jablonec nad Nisou – Mšeno     www.6zs-jablonec.cz ZŠ Mnichovo Hradiště, Švermova 380, 295 01     www.3zsmh.cz ZŠ a MŠ Mladá Boleslav, Václavkova 1040, 293 01     www.8zsmb.cz ZŠ 2. Beroun, Preislerova 1335, Beroun 26635     www.2zsberoun.cz ZŠ Kneslova, Brno     www.zskneslova.cz ZŠ Masarykova, Kamenačky 4, Brno 636 00     www.zskamenacky.cz ZŠ Frýdek-Místek, Československé armády 570,  738 01     www.osmicka.cz ZŠ a MŠ Brno, Kotlářská     www.kotlarska.cz ZŠ Bělá pod Bezdězem, Máchova 1110 294 21     www.zsbela.cz ZŠ Lidická, Hrádek nad Nisou     zshradek.skolniweb.cz ZŠ Vrchlického 17, Liberec     www.vrchlickeho.cz ZŠ 2. Cheb, Májová 14     www.2zscheb.cz ZŠ Mnichovo Hradiště, Sokolovská 254, 295 01     1zsmh.dragon.cz ZŠ Český Krumlov, Linecká 43, 381 01     www.zslinecka.cz ZŠ Bruntál, Rýmařovská 15     www.zsbr.cz

Realizátor projektu "Jsme lidé jedné Země" Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce 1991 zabývá právní, sociální a psychologickou pomocí uprchlíkům a ostatním cizincům na území ČR. V posledních letech OPU, i díky projektu Jsme lidé jedné Země, výrazně rozšířila své vzdělávací aktivity. Partner projektu: Pedagogicko-psychologická poradna pro Prahu 1, 2 a 4 Poradna zajišťuje odbornou psychologickou a speciálně pedagogickou službu dětem a mládeži i jejich rodičům a učitelům. Poradna dále zajišťuje metodické a odborné vedení v  oblasti poradenství pro pracovníky ve školství.

Metodika k lidem jedné země https://docs.google.com/file/d/0B3sxipBcnOlDZjExOWZmY2YtNzFkNS00OWI5LWI0NjUtYWUwNzBhODE2ODRl/edit?pli=1

Jak se do projektu zapojit… http://www.lidejednezeme.cz/ http://www.lidejednezeme.cz/join.aspx Žádost o zapojení do projektu Žádost o zapojení do projektu-předběžná přihláška DOC, 36,5 KB Pro přihlášení do projektu vyplňte tuto přihlášku a zašlete na opu@opu.cz .

Aktivita č.1 Mia a její příběh dokument ČT ,,tak to vidím já“ o vietnamské dívce Mie a její mamince. http://www.ceskatelevize.cz/porady/10211828584-tak-to-vidim-ja/20955211331-mia/video/

Popis Rozdělení žáků do dvou skupin ÚKOL: dopracovat scénář filmu až do dospělosti Mii (námět, dějovou kostru – NE dialogy) První skupina: Mia a její rodina žije v ČR Druhá skupina: Mia a její rodina se odstěhuje do Vietnamu Jakého partnera bude Mia mít, jaké bude mít kamarády, jaké bude její postavení ve společnosti, jaké kamarády budou mít její rodiče, a jak se profesně budou směřovat jejich životy.

Aktivita č. 2 Významní uprchlíci V ČR: počet osob, které dostaly azyl od roku 1991 do konce roku 2009, je zhruba 3 500 osob. Úkol: zhlednout prezentaci fotografií uprchlíků a uhodnout, kdo jsou lidé na fotografiích a říci, co o nich víte. Jsou to známí lidé? Dosáhli něčeho významného?

Poznáte uprchlíka?

V. Hugo Slavný spisovatel, který byl vyhoštěn z vlastní země Francie, protože se politicky angažoval za svobodu jednotlivce.

Albert Einstein Jeden z největších fyziků, formuloval teorií relativity, která zpřesnila poznání lidí.

Miloš Forman Uprchlík z Československa, filmový režisér, emigroval do USA, natočil filmy jako Amadeus, Přelet nad kukaččím hnízdem, Hoří má panenko aj.

M. Albrightová Její rodiče po nástupu komunismu uprchli z Československa, tatínek byl předválečný diplomat, ona sama byla taky diplomatkou, jako první žena v historii ministryní zahraničí USA.

Příběhy uprchlíků v ČR http://www.unhcr-centraleurope.org/czech/diary/04.htm Závěr: Jedni dosáhli velkého úspěchu, jiní jsou teprve na začátku své cesty. Co ale mají společného? Utekli do cizí země, neuměli jazyk, neměli peníze, hledali práci. Postupně však v nové společnosti našli jistotu a své nové místo. Uprchlíci jsou často zobrazováni jako chudí a bezmocní – je dobré jim proti bezmoci pomáhat, aby se dokázali postarat sami o sebe a nebyli odkázáni na pomoc v nouzi. Proto uvažujte o známých osobnostech, jako uprchlíci dostali šanci a z některých se stali významné osobnosti

Na http://www.unhcr.cz/prominent/ můžete nalézt obsáhlou galerii významných uprchlíků s jejich fotografiemi a obsáhlými životopisy.

Závěr Je důležité uvědomit si, že i když jsme každý originál, musíme vědět, že jsme všichni lidé. Bez ohledu na původ, barvu pleti, náboženství atd. máme podobné touhy (chceme mít někoho rádi, mít dobrou práci, mít co jíst, žít v míru..) a stejná práva. A proto bychom se měli vzájemně tolerovat, vzájemně se poznávat, abychom překonali strach z odlišností a našli k sobě cestu.

Použité zdroje www.lidejednezeme.cz www.unhcr.cz http://www.ceskatelevize.cz/porady/10211828584-tak-to-vidim-ja/20955211331-mia/video/

Děkujeme za pozornost a aktivitu KONEC  Děkujeme za pozornost a aktivitu