Metodický výklad výzvy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OP VVV.
Advertisements

KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Krajské akční plány Základní východiska
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byl zveřejněn indikativní harmonogram výzev OP VVV pro rok byla finální verze OP VVV předložena.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Metodický výklad výzvy Mgr. Michal Peterka

Obsah Místo dopadu realizace Cílové skupiny Aktivity Specifika výzvy Monitorovací indikátory

Místo dopadu realizace Místo dopadu realizovaných aktivit je území kraje, v němž má sídlo žadatel. Aktivity projektu musí mít dopad vždy pouze na území kraje Výjimka Středočeský kraj se sídlem na území hl. m. Prahy. Dopad realizovaných aktivit bude na území Středočeského kraje

Cílové skupiny Pedagogičtí pracovníci Rodiče dětí a žáků Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice Pracovníci organizací působící ve vzdělávání, výzkumu a poradenství

Cílové skupiny Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působící v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže Pracovníci popularizující vědu a kurikulární reformu, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci) Veřejnost

Cíle výzvy Cílem je plánovat společné nebo sdílené aktivity v území, které přispějí k naplnění Dlouhodobého záměru vzdělávání a vzdělávací soustavy kraje a zlepší kvalitu vzdělávání ve školách, s důrazem na podporu škol se slabšími výsledky, slabších žáků a rozvoj potenciálu každého žáka.

Cíle výzvy V projektech musí vzniknout funkční systém spolupráce pro vytvoření KAP v území Podmínkou je umožnění zapojení zástupců všech středních a vyšších odborných škol na území kraje, včetně těch, které kraj nezřizuje Hlavním cílem je prohlubování spolupráce mezi jednotlivými aktéry v oblasti vzdělávání

Povinné aktivity projektu a) Příprava 1. KAP b) Příprava 2. KAP (tato aktivita proběhne 2x za dobu trvání projektu) KAP musí obsahovat tyto prioritní oblasti: Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě (také pro ZŠ, minoritně MŠ) Podpora polytechnického vzdělávání – přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání (také pro MŠ a ZŠ)

Povinné aktivity projektu Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství (také pro ZŠ) Rozvoj škol jako center celoživotního učení Podpora inkluze Infrastruktura (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání – také pro ZŠ, podpora center odborného vzdělávání, podpora cizích jazyků, podpora konektivity škol a digitálních kompetencí, sociální inkluze, celoživotního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání

Povinné aktivity projektu Témata nepovinná – část územně specifická: Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost Ostatní témata důležitá pro školy/kraj – tato mohou být hrazena také z OP VVV či z jiných zdrojů

Povinné aktivity projektu c) Tematická setkávání a monitoring realizace KAP Setkání budou zaměřena na: Zlepšení řízení těchto škol Hodnocení kvality vzdělávání Plánování strategických kroků pro zvyšování kvality vzdělávací soustavy i škol

Povinné aktivity projektu Součástí aktivit bude: Společné plánování investičních akcí Výběr a příprava týmu metodiků pomáhajících realizovat krajské strategie Výběr a příprava týmu metodiků pomáhajících realizovat tematické intervence v krajích Výběr a příprava koordinátorů krajských strategií, propagace, řízení, aktivizace zainteresovaných aktérů ve vzdělávání v území Aktivity budou naplňovány v rámci ostatních aktivit. Metodici = pracovníci odborného týmu a další zaměstnanci KÚ.

Povinné aktivity projektu d) Evaluace projektu Pravidelné mapování a vyhodnocování realizovaných aktivit v rámci projektu a jejich přínos ke stanoveným cílům. Bude hodnocena efektivita intervencí a dosahování cílů, a to jak po procesní, tak i věcné stránce.

Povinné aktivity projektu e) Řízení projektu Popis složení realizačního týmu složeného z administrativního a odborného týmu. Popis činností jednotlivých pracovních pozic členů týmů s identifikací jejich přiřazení do týmů, je povoleno, aby jeden pracovník vykonával činnosti jak odborné, tak administrativní avšak za podmínky, že je identifikovatelné, kterou činností spadá do jakého týmu. Popis případných podpůrných systémů (například SharePoint) sloužících k efektivnímu řízení projektu. Další informace k řízení projektu (například porady realizačního týmu, porady administrativního týmu aj.).

Povinné aktivity projektu Při věcném hodnocení bude kladen důraz na složení realizačního týmu – vhodné je intenzivní zapojení zaměstnanců odboru školství Rozpočet musí být detailně zdůvodněn a navázán na složení odborného týmu

Povinné aktivity projektu f) Spolupráce s individuálními projekty systémovými - spolupráce bude probíhat s níže uvedenými projekty: Metodická podpora procesu tvorby krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání Podpora vytvoření komplexního systému hodnocení Podpora budování kapacit pro inkluzivní vzdělávání Podpora zavedení kariérního systému učitele do praxe

Povinné aktivity projektu Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami Podpora budování kapacit pro pedagogický leadership na úrovni školy a území Účast zástupce RT na konferencích na vyzvání jednotlivých IPs.

Specifika výzvy Postupy KAP jsou pro příjemce závazné

Specifika výzvy Odborný garant Roli odborného garanta bude zastávat NÚV Pracovníci krajů budou kontaktováni Role a činnosti OG budou plněny v souladu s Postupy KAP

Specifika výzvy Realizační tým Realizační tým zahrnuje administrativní a odborný tým. RT je tvořen cca 4 – 5 úvazky. Vhodné řešení je intenzivní zapojení zaměstnanců odboru školství (a minoritně odboru regionálního rozvoje) do odborné části týmu s cílem zajistit udržitelnost prováděných aktivit i po ukončení projektu KAP na daném kraji.

Monitorovací indikátory

Počet pracovníků ve vzdělávání, kteří v praxi uplatňují nově získané poznatky a dovednosti ID: 5 25 10 MJ: Pracovníci ve vzdělávání Pedagogický nebo jiný pracovník ve vzdělávání, zejména ředitelé a realizační tým zřizovatele, který se zúčastnil vzdělávání v rámci DVPP nebo tematického setkání pedagogů/ředitelů/zástupců zřizovatelů, a reflektuje ve svém portfoliu, jak nově získané znalosti a dovednosti uplatňuje při vzdělávání dětí/žáků/řízení vzdělávání ve škole/řízení vzdělávání ve školách v kraji.

Počet podpořených spoluprací ID: 5 43 10 MJ: Spolupráce Výsledkový indikátor Smlouva o spolupráci – zapojeni všichni, kdo na KAP spolupracují

Celkový počet účastníků ID: 6 00 00 MJ: Osoby Ke každé zde vykázané osobě se vykazují také indikátory podle annexu č. 1 Nařízení č. 1304/2013 v kartě účastníka. Účastník se započítá ve chvíli, kdy splní minimální hranici bagatelní podpory – 20 hodin

Počet podpořených osob - pracovníci ve vzdělávání ID: 5 40 00 MJ: Osoby

Počet podpořených osob - pracovníci ve vzdělávání Počet podpořených pracovníků působících ve vzdělávání (zástupců zřizovatele, ředitelů škol), kteří zvýšili, prohloubili či rozšířili v rámci DVPP a formou dalšího rozvoje své profesní kompetence a kompetence pro řízení vzdělávání ve školách Každá osoba se započítá tolikrát, kolik obdržela různých na sebe nenavazujících podpor

Počet regionálních systémů ID: 5 49 01 MJ: Regionální systémy Krajské akční plány, krajské regionální platformy pro SŠ a VOŠ V příloze ŽoP (žádosti o podporu) – Přehled klíčových výstupů k naplnění indikátoru projektu ESF, je třeba uvést dílčí klíčové výstupy indikátoru

Počet platforem pro odborná tematická setkání ID: 5 26 02 MJ: Platformy Systém výměny informací a zkušeností pro strategické plánování V příloze ŽoP (žádosti o podporu) – Přehled klíčových výstupů k naplnění indikátoru projektu ESF, je třeba uvést dílčí klíčové výstupy indikátoru.