GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

P Ř E K R Ý V Á N Í S Y M B O L Ů P Ř E K R Ý V Á N Í S Y M B O L Ů
Město jako místo pro člověka projekt mezinárodního kulturního dialogu
M Ě S T O J A K O M Í S T O P R O Č L O V Ě K A TRIALOG – brněnský institut rozvoje občanské společnosti Unie výtvarných umělců Olomoucka Kulturní sdružení.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
O GALERII CHODBA ● na Katolické gymnázium Třebíč působí od roku 2000 ● založena s cílem vzdělávat a kultivovat studenty školy ● výstavy českých i zahraničních.
Formální stránka práce
1 Úvodní snímek slouží pro počáteční orientaci a jako návěští pro hypertextové odkazy. Při použití jako předlohy jej uživatel odstraní.
Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby … Seminář Brno,
Centrum nových strategií muzejní prezentace =
Typologie muzeí VIII. běh Školy muzejní propedeutiky
Úvod do managementu 1. seminář
Pokyny pro vypracování maturitní práce
Management a rozvoj obcí
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VILA TUGENDHAT JEDEN DŮM JEDNA RODINA JEDNO STOLETÍ
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Koordinátoři ICT Organizační informace
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Úvod do managementu 1. seminář
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Aplikace vyhledávače Google na zdroje odborných informací
Rody Unifikované názvy Personální jména Konference Edice Akce Rodiny Korporace Geografická jména National Authority Files/ Names Soubory národních autorit.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Pedagogická fakulta Katedra informatiky Akademický rok: Studijní obor: Výpočetní technika a informatika.
Centrum pro prezentaci kulturního dědictví Národní muzeum Informační portál eMuzeum.
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
ESTUP – Elektronické studentské práce na VŠE, Jan Mach Říjen 2006, Olomouc Celostátní porada vysokoškolských knihoven eSTUP elektronické studentské práce.
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Struktura bakalářské práce
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Závěrečné práce 2005 / 2006 Postup při zadávání témat ZP na OU.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
Prof. PhDr. Jiří Kroupa, CSc.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Edukativní aspekty zprostředkování umění v muzeích a galeriích, „výuka“ před obrazy, galerijní animace jako vzdělávací proces. BcA. Martina Lišková
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Edukátorem snadno a rychle? Mgr. Lenka Tóthová.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
1)O projektu Můj dům, moje město Organizátoři Organizátoři Obsah projektu, aktivity Obsah projektu, aktivity Časový harmonogram Časový harmonogram Výstupy.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
GUSTAV PAULI BcA. Veronika Štěrbová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková 2011.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
MSBP_VC1 Výtvarné činnosti 1 (základy výtvarné kultury) Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 17.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
Činnost lektora v Severočeské galerie výtvarného umění v Litoměřicích, příspěvkové organizaci Duben 2016 Zpracovala: PhDr. Olga Kubelková lektorka Severočeská.
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Obecná didaktika ÚVOD.
3.B. Současné podoby galerijní pedagogiky a zprostředkování umění, úloha a pozice vzdělávacích oddělení v muzeích a galeriích, vztah školy a výstavní.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Igor Zhoř , Brno , Brno.
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Pravidla citování v absolventské práci
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. 10. 2011

Galerijní a muzejní praxe Moravské zemské muzeum, www.mzm.cz Palác šlechtičen, Kobližná 1   Metodické centrum muzejní pedagogiky při MZM vedoucí Mgr. Tomáš Drobný, E: tdrobny@mzm.cz Dětské muzeum při MZM vedoucí Alena Martauzová, E: amartauzova@mzm.cz (PaedDr. Zdeňka Poláková, E: zpolakova@mzm.cz) Dohoda o zajištění souvislé a odborné praxe studenta s Moravským zemským muzeem http://www.ped.muni.cz/kvv/cz/studijni-materialy/praxe

Součást kolokvia Patnáctiminutová powerpointová prezentace s ústním komentářem a vložením do Odevzdávárny předmětu (nejpozději den předem do 15 h) na předem zvolené téma: Teoretik (a někdy i praktik) zprostředkování umění (galerijní pedagogiky); zpracování medailonu v této struktuře: biografické údaje + dílo, vybrané podnětné myšlenky – citace + zhodnocení – konkrétní přínos oboru Ernst Gombrich, 19. a 26. října, Barbora Sedláčková Gustav Pauli, 26. října, Veronika Štěrbová

Erwin Panofsky, 9. listopadu, Miroslava Mitošinková Alfred Lichtwark, 9. listopadu, Naďa Machová Alexandra Brabcová, 9. listopadu, Lenka Hučínová Walter Benjamin, 16. listopadu, Zuzana Klusáčková Marie Fulková, 16. listopadu, Helena Doleželová Jiří Kroupa, 23. listopadu, Jarmila Hubrová Ladislav Kesner ml., 23. listopadu, Martina Lišková Vladimír Jůva ml., 30. listopadu, Anita Šťastová Igor Zhoř, 7. prosince, Petr Přikryl Radek Horáček, 7. prosince, Hana Drnovská Yvona Ferencová, 7. prosince, Jitka Burdová Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. dubna 2011, viz www.citace.com a také viz Studijní materiály předmětu.

Návrh výstavy tvorby architekta Zdeňka Fránka v muzeu umění / APLIKACE TEORIE V PRAXI: Odevzdání závěrečného projektu, téma: Návrh výstavy tvorby architekta Zdeňka Fránka v muzeu umění / umělecké hale z pohledu galerijního pedagoga jako podklad pro ředitele a kurátora instituce Rozsah: 4 strany formátu A4 neboli jeden oboustranně zpracovaný, přeložený list formátu A3 z tvrdého papíru, ne víc – ne míň Forma: ručně, ne na PC (kresba i text trvanlivým materiálem, který se nebude rozmazávat, případnou tužku nebo pastelky zafixovat fixativem nebo lakem na vlasy) Doporučený postup: Seznámení s tvorbou Zdeňka Fránka (elektronické a tištěné materiály, stavby) Návštěva semináře, studium literatury (viz seznam) Tvorba průběžných poznámek na semináři, z vlastní četby a návštěv míst s realizacemi, vše lze v této práci explicitně nebo implicitně zhodnotit 4. Výběr existujícího muzea umění / výstavní síně, pro jehož/jejíž prostory výstavu namyslíte (v práci přesně uveďte název instituce a bližší specifikaci vybrané části výstavní budovy) Tvorba konceptu nanečisto – očekávatelná selekce z tvorby Z. Fránka = forma selekce doloží erudici a invenci studenta, výstavou např. vyprávíme „příběh“ nebo nahlížíme na vybrané téma z více pohledů – vybíráme důležité, zajímavé, nabízíme souvislosti…, formulace vlastního průvodního srozumitelného textu a kresebný náčrt rozvržení výstavy (kresby s popiskami) – dbejte na soudržnost textu a obrazu 6. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. dubna 2011, viz www.citace.com a také viz Studijní materiály předmětu. 7. Tvorba finálního konceptu (možnost vlepení materiálů, které přiblíží výstavnický záměr, např. malý vzorek textilie, ne fotografie, zároveň zachovejte 2D charakter manuálu) – každá práce bude na začátku obsahovat: Návrh výstavy díla architekta Zdeňka Fránka a v závěru: © jméno příjmení studenta 2011

Minimální úroveň kresby staveb a čitelnosti textového doprovodu ve vaší závěrečné práci (autorka je žačkou nižšího stupně víceletého gymnázia)

Zdeněk Fránek – Zkrocený prostor výstava Zdeněk Fránek – Zkrocený prostor Dosavadní činnost ateliéru Hlavní téma: tvorba prostoru Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2 30. listopadu 2011 – 29. ledna 2012

projektu Architektura jako iniciátor animace (blížící se hlasování) Logo projektu Architektura jako iniciátor animace (blížící se hlasování)

Muzea umění „Muzeum je stálá nevýdělečná instituce ve službách společnosti a jejího rozvoje, otevřená veřejnosti, která získává, uchovává, zkoumá, zprostředkuje a vystavuje hmotné doklady o člověku a jeho prostředí za účelem studia, výchovy a potěšení.“ Status ICOM Základní funkce: Tvorba sbírek (selekce, tezaurace) …Konzervace (restaurování, rekonstruování) Prezentace (expozice, výstava, publikační činnost) …Vzdělávání (aktivní, pasivní, smíšený program) Rozdíl: muzeum x muzeum umění x výstavní síň (Kunsthalle, dům umění) Příklady muzeí umění: Národní galerie v Praze, Moravská galerie v Brně, Muzeum umění Olomouc

Textový doprovod k fotografiím Bratislava a okolí Slovenské národné múzeum – Prírodovedné múzeum stálá expozice Zázrak prírody – Biodiverzita Slovenska aktuální výstava Chémia pre život, pre budúcnosť Danubiana: Meulensteen Art Museum aktuální výstava Jan Kaplický: Vlastnou cestou (Brno, zastávka Loosova)

Mgr. Alice Stuchlíková Masarykova univerzita Pedagogická fakulta katedra výtvarné výchovy Poříčí 7 603 00 Brno E: alicestuchlikova@mail.muni.cz