7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Jak má vypadat článek i pro zkoušku. Název (Title) stručný, výstižný Autoři Adresy Affiliation (Při více autorech bývá označen Corresponding author) Abstract:
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Hypotézy ve výzkumu.
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
Definování cíle a hypotézy
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
COMPARATIVES, SUPERLATIVES, TIME EXPRESSIONS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
Hodnototvorný řetězec a logistické procesy Kapitola 9: Technologické a logistické funkce článků procesních řetězců , Model článku řetězce – vstupy a.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
KAPITOLA 11: AKTIVNÍ BANKOVNÍ OBCHODY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Úkol, cíle a základní pojmy logistiky Kapitola 2: Úkol logistiky, Cíle logistiky, Základní pojmy logistiky Vysoká škola technická a ekonomická v Českých.
Logistika průmyslového podniku Oblasti, vazby a rozhraní
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
ZÁKLADNÍ DISPOZIČNÍ PRINCIPY NAVRHOVÁNÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Kloubové mechanismy Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Převody čelními ozubenými koly s přímým a šikmým ozubením
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Definování cíle a hypotézy. P ROCES PSANÍ DP Vlastní profesionální a osobní znalosti a dovednosti Odborné znalosti: - Teorie - Modely.
Mechanické převodovky s proměnným převodovým poměrem
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
KAPITOLA 9: ZÁKLADNÍ DRUHY OPERACÍ - KOMERČNÍ BANKOVNICTVÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
ÚČETNICTVÍ 2 7. KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ 2 7. KAPITOLA: ZÚČTOVÁNÍ SE ZAMĚSTNANCI A INSTITUCEMI SOCIÁLNÍHO A ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ Vysoká škola technická a.
ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: ÚČETNICTVÍ 3 4. KAPITOLA: SPECIFIKA ÚČTOVÁNÍ V JEDNOTLIVÝCH PRÁVNÍCH FORMÁCH PODNIKÁNÍ – VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST Vysoká.
11. Výběr tématu odborného textu, bakalářská práce
6. FORMÁLNÍ ÚPRAVA ODBORNÝCH TEXTŮ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
STAVBY PRO KULTURU, OSVĚTU A DUCHOVNÍ SLUŽBY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Dodavatelsko- odběratelské vztahy při realizaci stavby
Revision of tenses, Pronouns,Numerals, Prepositions
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Účetnictví 1 6. kapitola: Metodické prvky účetnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
10. JEDNOPLÁŠŤOVÉ A DVOUPLÁŠŤOVÉ PLOCHÉ STŘEŠNÍ KONSTRUKCE – STAVEBNĚ FYZIKÁLNÍ PROBLEMATIKA Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
8. podlahy II. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Pozemní stavitelství II
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
REGRESNÍ ANALÝZA Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ÚČETNICTVÍ 1 3. KAPITOLA: ZDROJE KRYTÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
MIKROEKONOMIE ZISK A ALTERNATIVNÍ CÍLE FIRMY
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Struktura podnikatelského plánu
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
KONCEPCE NAVRHOVÁNÍ NÍZKOENERGETICKÝCH A PASIVNÍCH BUDOV Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
ÚČETNICTVÍ 3 1. KAPITOLA : ÚČETNÍ ZÁVĚRKA – OBSAH A FORMA ÚČETNÍCH VÝKAZŮ V ČR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of.
Vybrané manažerské nástroje
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
TEST DOBRÉ SHODY A TEST NEZÁVISLOSTI Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
1 LETNÍ ŠKOLA MATERIÁLOVÉHO INŽENÝRSTVÍ – SUPMAT - Podpora vzdělávání pracovníků center pokročilých stavebních materiálů (CZ.1.07/2.3.00/ )
Reg. č. projektu: CZ.1.07/2.3.00/ Název projektu: Měření výkonnosti Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků,
Jméno přednášejícího Datum workshopu
Vzor individuální prezentace
Aplikace nových forem marketingu
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
Transkript prezentace:

7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07./2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Z HLEDISKA ČTENÁŘE tři hlavní účely odborného článku/textu : 1.vyhodnotit pozorování, která učinil autor 2.posoudit, zda závěry z práce vyvozené, jsou opodstatněné nasbíranými daty a metodikou 3.měl by být schopen v případě zájmu na základě článku práci zopakovat (Cyril Höschl)

STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU úvod - zde autor formuluje cíle, hypotézy, vyjádřuje se k existujícímu vědění o daném tématu a hodnotí použité zdroje; stať – tvoří vlastní jádro textu, zde autor řeší problém, odpovídá na položené otázky, polemizuje, vyslovuje teze, argumentuje atd.; závěr – přináší výsledky, k nimž autor dospěl, a naznačuje perspektivy dalšího bádání.

KOMPOZIČNÍ ČLENĚNÍ (MODELY) I. úvod, stať a závěr v úvodu vymezí autor pole svého zájmu na pozadí existujícího vědění o daném tématu a zaujme postoj k prostudované literatuře výsledky formulovány v závěru (i perspektivy dalšího bádání) model Problém – Řešení

II. Dogma - Nesoulad - Krize - Hledání - Nový model Obecně se má za to, že… / byla vyslovena teze, že… Tato teze však nemůže dost dobře vysvětlit případy… Pokusy/analýza/příklady/materiál naopak ukazuje, že… Jak tento nesoulad vysvětlit? Dosavadní poznatky o tomto jevu je třeba v uvedeném směru zpřesnit/tyto jevy je třeba definovat zcela jinak.

III. ÚVOD, METODY, VÝSLEDKY A DISKUSE IMRAD = Introduction, Methods, Results, and Discussion v řadě uznávaných přírodovědných (medicínských) mezinárodních časopisech American National Standards Institute za standardní formát vědeckých článků

IMRAD text má sdělit příběh tabulky mají shrnout doklady obrázky mají vypíchnout to, co je důležité

PŘÍPADOVÁ STUDIE zvláštní metoda výzkumu zahrnuje důkladnou analýzu jediného problému nebo události = případu spíše formulují hypotézu – než testují příklad: dove_studie_1.pdf dove_studie_1.pdf

HYPOTÉZY kvantitativní výzkum u kvalitativního výzkumu (stavební obory) - výzkumný problém či výzkumná otázka vychází se z dříve definovaných cílů práce tvrzení, která jsou v průběhu řešení práce potvrzena či vyvrácena zvolené proměnné jsou měřitelné nebo kategorizovatelné domněnky, které slouží jako prostředek při dokazování zatím neprokázaného, vysvětlení, o jejichž správnosti se zatím nelze přesvědčit, předpoklady, které je potřeba ještě prověřit. (VOCHOZKA a kol.)

SEMINÁRNÍ PRÁCE MOP/PRI titulní list, obsah, úvod, cíl práce, teoreticko-metodologickou část (literární rešerše, hypotézy, metodika práce), aplikační část, návrhy opatření, závěr, seznam použité literatury, přílohy.