Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

Stavba a funkce orgánů u živočichů
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Neonky-svítící zázrak
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Třída: Obojživelníci znaky:
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Ještěři.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 24. března 2013 Ročník: druhý, čtyřleté studium.
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Živočichové kolem rybníku
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
podkmen: žabernatí třída: korýši
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Poznáním k udržitelnému rozvoji regionu Místo, kde žijeme Tento projekt č. CZ.1.07/1.1.07/ spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Prezentace pro Seminář z přírodopisu
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_52_INOVACE_23_ryby TémaŽivočichové.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Živočichové u vody 3. ročník.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Rozmnožování obojživelníků
HMYZOŽRAVCI VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.08
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Název projektu: Živá příroda ve škole
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_PŘÍRODOPIS
OBOJŽIVELNÍCI TŘÍDĚNÍ.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/ Datum : Téma : Obojživelníci Název : Drápatka vodní Ročník : Autor : Mgr. Dagmar Rolencová

Materiál je určen jako doplněk učiva Přírodovědy v 5. ročníku (podnebné pásy).

Třída : Obojživelníci ( Amphibia ) Řád : Žáby ( Ecaudata ) Čeleď : Pipovití ( Pipidae) Druh : Drápatka vodní (Xenopus Laevis)

Vodní živočich, dravec Pochází z jižní a jihozápadní Afriky Obývá malé tůňky, močály, ale i vápencová jezera a umělé nádrže

Velikost 10 – 16cm – samička je asi o 1/3 větší než sameček. Tělo zploštělé Zadní končetiny jsou silné, mají 5 prstů, na třech z nich má malé černé drápky. Přední končetiny jsou malé se 4 prsty bez plovací blány. Patří do čeledi žab, které nemají jazyk – pipovití Na boku má smyslový orgán, který rozeznává vibrace – objeví kořist, nepřítele

bílá forma – albín přírodní hnědá se světlým bříškem

Akvárium o objemu 4o – 60l – pro pár žab Výška hladiny vody 15 – 30cm Vodní rostliny – není podmínkou Filtry na čištění vody nepoužíváme – v přírodě jsou žáby obyvatelky stojatých vod, velmi citlivé na pohyb vody Dravci – akvárium proto nedoplňujeme rybičkami. Shora vždy akvárium přikrýváme

Horká voda a kartáč Usazeniny odstraníme žiletkou nebo octem. Občas nutné vyměnit většinu vody v akváriu. Při krmení masem měníme větší část vody každý týden. Voda z vodovodu 15 min. odstát. Můžeme i převařit. Teplota – 20 – 25 C.

V přírodě během období dešťů V domácím chovu snížíme teplotu vody v akváriu na 15C. Samička naklade 500 – 2000 vajíček. Sameček je průběžně oplodňuje. Za dva až tři dny se líhnou pulci. Oddělíme je od žab – mohli by se stát potravou. Za 5 – 7 týdnů dospívají v žáby.

Drobní živočichové – perloočky - buchanky - nitěnky V domácím prostředí – komáří larvy – larvy pakomárů rybky, mouchy, pavouci, žížaly syrové maso – hovězí, drůbeží, rybí krmení

V přírodě v období sucha vysychají žábám jejich domovské vody. Zahrabou se hluboko do bláta a tam ve stavu hybernace přečkají až 10 měsíců.

Pracovní list Vyber správnou odpověď a příslušné písmeno zapiš do tajenky. 1. Drápatka žije ve slaných vodách. Ano (P) Ne (A) 2. Patří mezi obojživelníky? Ano (F) Ne (P) 3. Živí se živočišnou potravou. Ano (R) Ne (K) 4. Samička naklad asi 100 vajíček. Ano (C) Ne (I) 5. Z vajíček se vylíhnou čolci. Ano (U) Ne (K) 6. Patří mezi žáby, které nemají jazyk. Ano (A) Ne (E) Drápatka pochází z jižní.

Citace obrázků: Slide 2: BEN RSCHR. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 4 : MARTIN wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: : BEN RSCHR. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 7: AFRICANFROG. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: sh_makes_it_look_foggy),_large_rock_so_they_dont_eat_them,_hiding_places,_lights(optional_turn_off_at_n ight)_3_frogs_they_are_social_animals_and_live_longer_in_pairs.jpg Slide 9 : VIRIDIFLAVUS. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 10: SEE SOURCE. wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: : THUNDERCLAP. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 11: MUSEOFTHEVIOLETS. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: