LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Advertisements

Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Smyslové ústrojí - zrak
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Oko Kateřina Lasáková, V.A.
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smyslová ústrojí Funkce:
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
Optické vlastnosti oka
Optické vlastnosti oka
Smyslová soustava.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
Anatomie a fyziologie oka II.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
OKO Marcela Hanáková.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Zrakový smyslový orgán
Zrakové ústrojí- organum visus
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
STAVBA OKA.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Autor: Lenka Kraváčková
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
OKO.
Smyslové vnímání OKO.
Optické vlastnosti oka
OČNÍ VADY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 1.část) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Ústrojí zrakové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_03_ÚSTORJÍ.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
Zuzana Gocníková, Filip Hutečka, Hana Koláčková, Václav Slivka Prezentace k projektu Z očí do očí (biologická část č. 1)
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Smyslová ústrojí Funkce:
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Lidské oko Optické čočky Název školy
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování)
Smyslové orgány - OKO Obr. 1
Lidské oko
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE ČERPALA JSEM Z: https://sites.google.com/site/slavetinskalidsketelo/ VILÍMKOVÁ KLÁRA

OKO, JEHO ULOŽENÍ A FUNKCE V TĚLE zaostřuje paprsek světla na sítnici -všechny části oka jsou průhledné, aby zabránily rozptylu světla -rohovka  a čočka  pomáhají paprsek světla spojit -toto světlo pak způsobuje chemické přeměny -světlo vstoupí přes rohovku, do oblasti vyplněné komorovou vodou , a dopadá na čočku

STAVBA ORGÁNU -oko se skládá z: zornice cévy prokrvující sítnici duhovka žlutá skvrna čočka závěsný vaz čočky zadní oční komora hybné svaly řasnaté tělísko přední oční komora sítnice rohovka cévnatka sklivec bělima sklovitý kanál slepá skvrna komorová voda zrakový nerv

SÍTNICE Sítnice je vnitřní tenká vrstva oka. Její hlavní funkcí je snímání a předzpracování světelných signálů přicházejících na sítnici přes čočku.

OČNÍ ONEMOCNĚNÍ Barvoslepost-vrozená porucha buněk sítnice, vnímajících barvy Šedý zákal- čočka je jako kdyby zakalená a pacient vidí ,,špinavě“ Zelený zákal- poškození očního nervu Šilhání- jedno oko se odchyluje od běžného směru Zánět a infekce oka- projevuje se jako lehké postižení rohovky nebo víčka

BARVA LIDSKÉHO OKA 1) hnědá 2) modrá 3) zelená

KONEC