24.1. Světová průmyslová centra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průmysl.
Advertisements

Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Z obnovitelných zdrojů
PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HOSPODÁŘSTVÍ U: s. 52 – 53 Použitá literatura: Chalupa, P.: Světový oceán. Evropa. Práce, Praha 1999.ISBN INDUSTRIALIZACE = přeměna země.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s nevyčerpatelnými a obnovitelnými.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Česká republika-5 Průmysl
Registrační číslo projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Průmysl.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA PRŮMYSL 4
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Obnovitelné a Alternativní zdroje energie
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Společenské a hospodářské prostředí
Společenské a hospodářské prostředí
Zpracovatelský průmysl
23.1 Mechanická energie a její přeměny
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_251_Průmyslová odvětví AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Energetika, těžký průmysl Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Zpracovatelský průmysl
Společenské a hospodářské prostředí
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
Přírodní zdroje Česka Anotace
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Odvětví průmyslu Česka
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Hospodářství České Republiky
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Těžký průmysl Energetika.
Elektronická učebnice - II
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Richard Dlouhý. Druhy elektráren  Vodní  Solární  Jaderná  Větrná  Tepelná  Geotermální Tyto elektrárny vytvářejí elektrickou energii.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_483.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Průmysl ČR energetika chemický průmysl strojírenství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 PrůmyslPrůmysl Mgr. Jan Kašpar.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
Průmysl.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
12.1 Hydrosféra - vodní obal Země
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Světový průmysl sekundární sektor
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Průmysl ČR Číslo: EU DUM 6_13 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
Průmyslová výroba Z čeho je vyrobena učebnice, které suroviny potřebujeme, které obory průmyslu? Struktura průmyslu Průmysl se dělí na tři odvětví: 1.
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

24.1. Světová průmyslová centra Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.1. Světová průmyslová centra Všechno začalo v Anglii v 18.století v textilkách. Novým vynálezům a technickému pokroku říkáme průmyslová revoluce. Průmyslová revoluce: I. průmyslová revoluce – železnice /koleje, lokomotiva, parní stroj/ III. průmyslová revoluce – počítače, informatika, mikrotechnika II. průmyslová revoluce – elektrický a spalovací motor, elektronika, jaderná fyzika Autor: Mgr. Lenka Hrdá

24.2. Dělení průmyslu Průmyslová odvětví těžký průmysl Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.2. Dělení průmyslu Průmyslová odvětví těžký průmysl spotřební průmysl odvětví: paliva a energetika hutnictví strojírenství těžká chemie průmysl stavebních hmot odvětví: výroba skla, keramiky, porcelánu výroba celulózy a papíru výroba textilu výroba oděvů lehké strojírenství lehká chemie dřevozpracující průmysl výroba bot, kožedělných výrobků polygrafický průmysl výroba potravin ostatní

24.3. Rozmístění průmyslové výroby aneb lokalizační faktory Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.3. Rozmístění průmyslové výroby aneb lokalizační faktory přírodní podmínky VODA /papírny, chemičky, elektrárny/ ZDROJ SUROVIN společenské podmínky ENERGIE KVALIFIKOVANÍ PRACOVNÍCI DOPRAVA VLIV NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

24.4. Průmyslové oblasti A co třeba tohle? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.4. Průmyslové oblasti 1. Zvýšit těžbu fosilních paliv? ---- K čemu to povede? 2. Stavět víc jaderných elektráren? ---- Následky? 3. Využít alternativní zdroje energie? ---- Jde to všude? 4. Šetřit ? ---- Budou všichni chtít? A co třeba tohle? V budoucnu by mohl vyjít pokus využít kosmickou sluneční energii. Na oběžné dráze umístěné družice by vysílaly ze solárních kolektorů mikrovlny přímo k Zemi. Slunce vyšle k Zemi 10 000x víc energie, než kolik naše planeta spotřebuje.

24.5. Procvičování a příklady Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.5. Procvičování a příklady Která z následujících zemí využívá geotermální energii? Proč? Francie, Island, ČR, Itálie, USA, Nový Zéland Jmenuj státy s největším podílem jaderných elektráren. Pracuj s atlasem. Který stát bude vyrábět /odhadem/ nejvíc energie v tepelných elektrárnách? Proč? Francie, Norsko, ČR, Nizozemsko Přírodní zdroje rozděl do základních kategorií: vítr, zemní plyn, minerální voda, bauxit, rašelina, ovoce, uran, houby, sluneční paprsky, mořské vlnění, bioplyn, dřevo nevyčerpatelné vyčerpatelné obnovitelné vyčerpatelné neobnovitelné

24.6. Pro šikovné druh elektrárny zdroj energie obnovitelný Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.6. Pro šikovné druh elektrárny zdroj energie obnovitelný neobnovitelný černé uhlí ropa jaderná X V geotermální sluneční větrná Doplň tabulku: nápověda: X není V je Co znamenají tyto symboly? Kdo byla Marie Currie-Sklodowska?

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Geography 24.7. CLIL Heavy industry does not have a single fixed meaning as compared to light industry. It can mean production of products which are either heavy in weight or in the processes leading to their production. Industry – průmysl Heavy industry – těžký průmysl Consumer industry – spotřební průmysl Fuel – paliva Energy - energetika Metallurgy - hutnictví Engineering – strojírenství Heavy chemistry – těžká chemie Manufacture of glass, ceramics , porcelain, paper and textiles – výroba skla, keramiky, porcelánu, papíru a textilu Light chemistry – lehkáchemie Woodworking industry – dřevozpracující průmysl Translation Těžký průmysl nemá pevný jediný význam oproti lehkému průmyslu. Může se jednat buď o výrobu produktů, které mají velkou hmotnost, nebo mají těžký proces vedoucí k jejich výrobě .

24.8. Test znalostí 1. Vyber surovinu, která nepatří do paliv: a/ ropa Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 24.8. Test znalostí Správné odpovědi: 1. Vyber surovinu, která nepatří do paliv: a/ ropa b/ plyn c/ bauxit d/ rašelina 3. Do mluvy odborníků na jadernou energii nepatří: a/ reaktor b/ radioaktivita c/ uhlí d/ neutron 2. Kde postavíš přílivovou elektrárnu? a/ na poušti b/ v místě těžby ropy c/ v místě s výronem teplé vody d/ v průlivu 4. Energie má fyzikální jednotku: a/ kWh – kilowatt hodina b/ kV - kilovolt c/ N - newton d/ Ω - ohm c d a Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.9. Použité zdroje, citace Všechny snímky použit clipart

24.10. Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 12 /2012 Ročník 7. ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis 24.10. Anotace Autor Mgr. Lenka Hrdá Období 12 /2012 Ročník 7. ročník Klíčová slova Světová výroba elektrické energie Anotace Prezentace se zabývá určováním druhů elektráren, dělením zdrojů energetických surovin.